fredag 5. november 2010

Skrift i interiøret


Det pussige er at jeg som er så begeistret for skrift på klær og tekstiler (her benytter jeg anledningen til å snike inn et bilde av et nesten ferdig lappeteppe)


ikke helt deler den samme entusiasmen for skrift sånn ellers i interiøret. Jeg synes det er veldig stilig hos andre, men hjemme hos meg selv blir det liksom litt feil.


Muligens skyldes dette at jeg faktisk har fått en overdose med skrift i interiøret her hjemme allerede. Vi har hatt skrift på veggen lenge før det ble populært vi. Skrevet med svart, vannfast tusj til og med. Litt sånn lekent og uvørent...



Skriftdekorerte møbler har vi og mye av. Det går ikke så mye i fransk da, men mye tall. Det synes vi er litt stilig i interiøret. Tall gir liksom litt intellektuell dybde og substans i interiøret.

For en som bare har hatt tysk på skolen, så blir franske gloser i interiøret litt snodig. Ikke det at jeg ikke skjønner at det klinger bedre enn tysk, men jeg skjønner jo ikke bæret av det. Et av de få ordene jeg kan på fransk, nemlig cuisine (*stavelser av franske ord i denne bloggen må tas med litt overbærenhet), har jeg lært gjennom å lese blogger. Og det betyr visstnok kjøkken, hvis det er flere med manglende franskkunnskaper...


Så det er vel heller tvilsomt om det blir noe "la vie" å se på toalettet vårt. Men man skal som kjent aldri si aldri:-)

Ønsker alle sammen en riktig god helg - og C´est la vie (eller noe sånt)!




22 kommentarer:

  1. He, he , he , he ja kunne fortsatt - du skriver fantastisk godt Barbro!
    *sukk* litt misunnelig der;-D
    NYDELIG teppe, gleder meg til å se hele!
    - og når jeg har prøvd å skrive med symaskinen har det mer lignet på..,
    - ja som du har tatt et glass for mye:-D
    Riktig god helg vennen min, kos deg masse:-)
    Her skal det øves skrift på tre-skilt;-D
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  2. Haha, synes det var koselig med de tallene jeg!:) Og det teppet var veldig fint! Håper dere får en super helg! Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Enig, sånn herlig fransk skrift på veggen passer liksom ikke inn i rotet vårt. :-) Da hadde kanskje noen mer harde tyske kommandoer vært mer passende...? Men jeg kan ikke tysk jeg da, hadde fransk på skolen. Au revoir og sånt. Bon week-end.

    SvarSlett
  4. Ha ha ha, nå ble jeg flirfull:)Sånn skrift på veggen som du har kunne jeg også godt like!!Det hadde passet fint inn i huset vårt også.Fransk løkkeskrift på veggen derimot, det passer nok ikke så veldig godt nei.Muligens litt sånn geriljaskrift, det kunne blitt bra.Bitch in Kitch'n på kjøkkenveggen kanskje?Tror Admiralen hadde fått bakoversveis (enda han har ikke så mye hår å få bakoversveis med).
    Men skrift på stoff, det er koselig!Jeg har også et skrift-lappeteppe på gang, må bare få den frekke symaskinen min til å oppføre seg ordentlig..Grem...
    Ha en flott fredag!!!

    SvarSlett
  5. Skrift på veggen kan være så mye:D.. men c'est la vie;)
    Skikkelig flott på teppet, det blir lekkert!
    Fin bukse under her, her tenkt tanken der selv, for gamle gensere er det nok av her i huset;)
    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Hehe du får sagt det du. Når jeg tenker etter hadde vi endel veggord før det ble moderne vi også, da ungene var små. Riktignok ikke fransk tekst, men ganske uforståelig var det jo.

    Ha en fin fredag, og en god helg!
    Klem T

    SvarSlett
  7. Kjempe flott med skrift på teppe.Ikke så veldig mye skrift her heller.Ønsker deg en fin helg
    KLem til deg

    SvarSlett
  8. Ikke skrift på mine vegger heller forløpig.Sånn litt lett uvøren skrift har det nok vært her ja. Skrubbet bort nå da.Teppet var fint.
    Klem og god helg

    SvarSlett
  9. Ha ha ha - ser ut som om du har sett skriften på veggen ja :-D Likte godt den der med at tall gir mer dybde og substans ;-) Det ble skikkelig stil med den teksten på teppet når du applikerer en elefant :-) Har du broderimaskin eller? Og du - du har jo blitt helt rå på tepper da :-)

    Ha ei riktig fin helg og klem fra Siv

    SvarSlett
  10. *ler*..
    litt hjemmelagde bokstver i heimen her også...men lite franskt... :O)

    Ha en riktig god helg,
    klem :O)

    SvarSlett
  11. Dette blir et flott teppe. Men hvordan greier du å skrive slik på symaskinen. Det må da være en spesiell avansert symaskin eller? Gjør du det på frihånd?
    Morro å lese dine skriverier som vanlig :D
    God helg til deg. Klemmer

    SvarSlett
  12. Her var det mange typer "skrift"... Måtte jo le... ;)

    God helg til deg! Klem

    SvarSlett
  13. Herlig Barbro: )
    Lo så høyt at hele familien kom løpende.Nå ler de alle sammen og vi er skjønt enige om at dekoratør
    malerene dine har samme utdannelse som hus- dekoratøren vår.

    Ha en god helg!
    Klem Malu.

    SvarSlett
  14. :D Morsomt innlegg! Teppet blir flott - med skrift! Ha en fin fin hellg, med eller uten franske gloser! Klem

    SvarSlett
  15. hahaha, flirer godt og kjenner meg igjen med diverse tall og bokstaver skrevet rundt forbi i huset, ikke helt slik jeg hadde plassert det men "noen" ser tydeligvis sjarmen i det

    SvarSlett
  16. Ha ha du skriver så super bra Barbro! Og teppe blir super fint, lekkre farger!
    Jag skal gå og jobbe litt nå men deg önsker jeg en herlig lördag. Kos

    SvarSlett
  17. hehe :) Festlig!
    Har dårlig med skrift på veggen jeg også. Teppet blir kjempefint og fransken din er upåklagelig :)

    Catje

    SvarSlett
  18. Ha - ha, du får virkelig sagt det du Barbro:-) Her passer det heller ikke spesielt godt med franske veggord og lignende, ikke helt oss... Men vi har deriblant en hel del skateklistermerker, og det skal jeg si piffer opp;-) Et fra før helt vanlig klesskap blir rett og slett unikt med et hundretalls av klistermerker som shit osv.... Berre lekkert!
    Lekkert lappeteppe forøvrig, og jeg digger julestrømpen:-)

    Ha en fortsatt strålende helg:-)

    Klemmer fra Bloggløse Nina, Stv
    som nettopp har kjøpt seg julemarsipan.....:-0

    SvarSlett
  19. Ha, ha:-) Litt wallstickers er heller ikke å forakte, Nina...

    SvarSlett
  20. Kjenner meg igjen... Har sirlige blomster fortsatt på spisestuestolen og ikke minst et forsøk på innripet navn på bilpanseret.

    SvarSlett
  21. Ja, kanskje eldstesønnen skal få en koselig wallstickers i kalendergave, som han kan ha på skapdøren sin. Det vil nok gjøre susen:-)

    Fin søndag:-)

    SvarSlett