onsdag 17. november 2010

Julestrømper til husets små


Det kan sikkert virke litt besynderlig for enkelte at en som selv sitter og lager julestrømper til julemarked, går til naboen for å kjøpe et par julestrømper. Men av og til er faktisk gresset grønnere på andre siden...
Jeg hadde tenkt jeg skulle sy hver sin julestrømpe til David og Sara, men da jeg kom over de nydelige julestrømpene til Kaspara, fra hennes nydelige lille nettbutikk, så ombestemte jeg meg tvert.


Julestrømper med Bambi på, kan det bli bedre for en hjortedyrelsker?

(Bildet er lånt fra Kaspara)

At den fantes både i rødrosa og blått var jo helt fantastisk. Og det beste av alt er at jeg nå kan krysse ut julestrømpesying til ungene fra listen min. Deilig med alt som er gjort:-)


Ungene synes dessuten at mor sine julestrømper (bildet over) ikke er noe særlig å skryte av. Så da så. Det er fra sine egne man skal ha det...

Tusen takk forresten for koselige og morsomme kommentarer på gårsdagens hjertesukk. Og takk for gode råd! Vi skal se om det ikke blir en skikk på det...

Ha en fin dag!



20 kommentarer:

  1. Heisan Barbro
    Så koselig å se den røde bambistrømpen i sitt nye hjem og på et vakkert skap!
    Er jo smigret over ar du som syr så masse fint selv da Barbro, velger å handle av meg!!!
    Selvfølgelig er det bare hyggelig at du låner bilder fra meg og putter i et innlegg.
    Takk for fine ord!
    Ha en strålende dag og i dag reiser bambisokk nr. to til Barbro-huset.
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. Hei.
    Kjempe fine julestrømper, både de du har kjøpt og de du har laget selv :)
    Stas med julestrømper, spesielt når de er så fine og spesielle :)
    Takk for mail med bilder av babyteppet ! Kjempefint! Kommer til å passe inn på barnerommet:) Klem

    SvarSlett
  3. Kjempesøte julestrømper! Du er så flittig og flink!
    Jeg laget mange julestrømper for noen år siden,
    overførte bilder av barn og tantebarn og sydde på se her:http://www.flickr.com/photos/13136598@N08/2131368287/in/set-72157601950167103/
    klem : )

    SvarSlett
  4. å den julestrømpen var virkelig fin!!

    SvarSlett
  5. Så fine julestrømper du har kjøpt...
    MEN... du lager like fine julestrømper selv også :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  6. Fine både dine og Kaspara sine :o)

    Eg glømte forresten å sei at Ikeaboksene eg viste i detta innlegget e det DRITBRA magnet på!

    http://kreativimpulsiv.blogspot.com/2010/09/statistikk-og-litt-mrr-spraylakk.html

    Eg proppa ein full av batterier for å teste ;o)

    SvarSlett
  7. Nydelige julestrømper :)
    Ang. forrige innlegg, stort sett gir jeg opp i det daglige. Tror jeg er den eneste i familien som ikke liker alt smårotet. Jobber i motvind med andre ord. Boksen fra Iniska var genial. Kunne tenkt meg sånne. Minst 12! :)
    Ang. magneter. Jeg har begynt å bruke magneter fra guttenes geomag-boks. De er veldig sterke :)

    SvarSlett
  8. Ja, veldig fint med alt som kan krysses av på gjøre-lista. Fine strømper, dine er jo sannelig flotte de også, men du har vel skjemt bort dine egne barn da serru, så de ikke verdsetter din kreativitet på samme måte lenger, sukk :-)

    SvarSlett
  9. Disse barnejulestrømpene var da utrolig søte :) Forstår godt at du falt for disse. jeg synes nå dine julestrømper også er fantastisk fine jeg da :) Ja nå nærmer det seg advent med stormskritt. Koselig tid dette her selv om det er hektisk til tider også. Ha en trivelig dag. Klem Merethe

    SvarSlett
  10. De var fine - og det er dine også!
    Ha en kreativ dag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  11. Synes dine julestrømper er helt nydelige jeg da:))

    SvarSlett
  12. Hei Barbro!
    Tusen takk for gode ord hos meg!

    Vet du, det er veldig lov å "gå over bekken etter vann!! Når man sitter og jobber med egne ting blir det av og til "nok", og da er det godt å kunne shoppe hos andre.. Gjør det selv jeg..;o)

    Ønsker deg en fortsatt kreativ og fin uke!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  13. Så flotte julestrømpene til ungene var:)
    Kan tenke meg at de syns det var stas med Bambi på... ♥
    Dine strømper er nok kanskje litt mer for oss mødrene:) De er knall fine syns jeg!
    Men ofte er det jo slik at man blir litt "øei" det man selv lager, og ønsker noe helt annet inn i huset:)

    Ha en herlig kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  14. Så flotte de var :-)

    Pepperkake-kjærligheter :-)
    hihi - det har jeg aldri sett før :-)
    Lurt :-)

    SvarSlett
  15. Likte jo dine veldig godt...nydelige Barbro
    Ha en kreativ kveld
    Klem

    SvarSlett
  16. Ofte tenker jeg at "dette kan jeg da vel lage selv", men det ender sjeldent opp med at jeg faktisk gjør det. Så det er nok veldig godt å kjøpe av 'naboen' og få kryssa noe av lista si ;-)

    SvarSlett
  17. Hei Barbro!

    Jeg likte både dine julestrømper og Kaspara sine veldig godt! Og så liker jeg veldig godt alle de flotte tøymerkene du lager - dem har du en helt egen "Barbro-stil" på!

    Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min :-D

    SvarSlett
  18. Ah, Kasparas julestrømper er bare helt fantastiske!Jeg skjønner godt at du vil handle hos henne, enda du syr nydelige julestrømper selv:)Jeg har handlet MASSE fra andre bloggedamer!Andre bloggedamer har andre stoffer, og andre ideèr, og det er vel herlig.I steden for å kopiere kan jeg bare klikke meg inn og kjøpe det de har laget, så syr jeg noe annet selv.Det er vel flott at vi har muligheten!Det er SÅ mange flinke damer der ute, og så mye lekkert å kjøpe:)
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  19. :DD Måtte le når jeg leste innlegget. Trudde jo at det va du som hadde sydd den røde med bambien :)) Ja,ja, de barnan,de barnan... Kasparas strømper får meg til å tenke bakover til barndommen og ungdommen. Synes jeg kjenner igjen sengetøy fra den tida. OG; dine strømper e flotte også. Ha en flot uke videre :)

    SvarSlett
  20. Det er koseligt med julestrømper.
    Jeg likte både din og Kaspara sine.
    Takk for pepperkaker på pinne.
    Kuul ide.

    Ha en fin kveld:o)

    SvarSlett