torsdag 11. november 2010

Oppbevaring/ rotskjuler


Jeg har som kjent veldig sans for ting og tang som kan brukes til oppbevaring; det vil si skjule rot (for det er jo det som egentlig er sakens kjerne her...), samtidig som det ser fint ut. Både tøyposer, bokser og kofferter er ypperlig til dette formålet. 

Denne knallskjønne kofferten over fant jeg på Mitt rom. Her var det mange fine å velge mellom, så jeg tror faktisk jeg må en tur ned igjen:-) Koffertene fins i tre ulike størrelser, sånn at det blir stilig å stable dem oppå hverandre, samtidig som de tar liten plass. Veldig grei måte å oppbevare leker på.


Og veldig grei å gi vekk som gave. Koselig å fylle med litt hjemmelagete dukkeklær,


eller et hjemmesydd sengetøy til dukken. Jeg kunne forresten godt tenkt meg en koffert til jul fylt med de lekreste stoffer, og gjerne litt smågodt:-)


22 kommentarer:

  1. Åååå så fin den var...tror jeg må til Nesttun å kjøpe julegaver.Her får kjøkkenet ser en omgang med vaskeklut slik er det å ha ferie...hm
    En stund med symaskinen er belønning
    ha forsatt en fin dag
    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Takk for gaveide :)
    Supersøt koffert!

    Ha en kos dag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Fargerike og søte kofferter! Takk for tips!

    SvarSlett
  4. En sånn koffert kunne jeg tekt meg også: )
    Koselig ide! Tusen takk.
    Ha en fin dag: )

    SvarSlett
  5. Så fin den er, kjekt å ha noe i.

    Se på siden min, der ligger en Award til deg fra meg :)

    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  6. Praktiske og utruuuleg søte ;o)

    SvarSlett
  7. Kjempesøt koffer, fant den dessverre ikke i nettbutikken...

    SvarSlett
  8. hei.
    så søt en gave ide,
    helskjønn koffert.
    ønsker deg en fortsatt fin dag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Helledussan kor skjønne! Takk for tips!!!

    Ha en fin ettermiddag/kveld, e ska til frisøren:) Jammen på tide...

    Klem Marianne

    SvarSlett
  10. Det må være den søteste lille koffert jeg har sett...så koselige farger!! Klem

    SvarSlett
  11. Du som er så kreativ og flink, kan jo dekorere en slik koffert selv. Vet ikke om det er Søstrene Grene i Bergen, men jeg kjøpte noen billige der og dekorerte dem. De ble godt mottatt som julegaver.

    Kari :-)

    SvarSlett
  12. Så flott!!
    Dette var en herlig flott blogg, legger meg til som følger!

    SvarSlett
  13. Vet ikke om jeg har tålmodighet til slikt, Kari...
    Jeg finner forresten ingen link til noe blogg hos deg, så jeg lurer på om du har blogg?? Hadde vært kjekt og kikket innom:-)

    SvarSlett
  14. Så fin koffert!!! Minsta har et par, men den ene måtte kastes i dag under ryddinga...kanskje det blir en ny en eller to til jul;o) Takk for tipset!!

    Nydelig den rød kjolen på innlegget under!!

    Go helg!!

    Klem

    SvarSlett
  15. De er så fine disse kofferten, og lure til oppbevaring som du nevner.
    Husker at jeg og broren min hadde hver vår da vi var små, men den gang var de bare i rødt og blått.

    Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  16. Så herlig og fargerik koffert!
    Jeg hadde en rød med blomster da jeg var liten, den var så fin til å ha dukketøy i.

    Kjempegøy at du vil bli med på gavedryss hos meg.
    Ha en fin kveld!
    Klem T

    SvarSlett
  17. ååå du lager så mye lekkert og pent. Er helt imponert over alt du får tid til å lage. Søte kjoler og annet gøy. Jeg har linket til deg i ett innlegg inne hos meg selv, og lånt et bilde fra siden din. Håper det er ok. Dersom ikke gi en lyd!

    Mvh
    Fru Fryd

    SvarSlett
  18. Koffert med snop til jul, ja takk! Gjerne en litt større en!
    Nesttun er stedet altså, for små søte rotskjulere. Men det er bare det at jeg kommer å trenge så uhorvelig mange, hvis det skal monne noe særlig på alt rotet... Hører, særlig av min mor, at dette konseptet med jevnlig rydding skal være veldig effektivt. Det har jeg bare ingen tro på! Mange små kofferter til rotet vil være klart å foretrekke!

    SvarSlett
  19. Kjempeskjønn koffert, super julegaveide:))

    SvarSlett
  20. Sååå fiine. Digget den første. Må nok ta meg en tur innom å titte...
    KLæm til deg.

    SvarSlett
  21. Er du virkelig ikke ferdig med gavene altså???
    Sjerpings Barbro ;)

    Det hører med til historien at det er sjelden jeg er ferdig med gavene så tidlig altså. Og litt skyldes det at mange får bilder av noah i år. Ferdig og ferdig fru Blom. Jeg klarer jo aldri å bestemme meg for hvilket bilde jeg skal velge. Derfor tar vi nye i morgen ;)
    Men ellers, de andre gavene er i boks (de aller flesteav dem). Og de få som ikke er handlet er det bestemt innhold på ;)

    Slike kofferterfikk Rebecca fylt med hjemmestrikkede dukkeklær til babyborn dukka si da hun var yngre. Mamma hadde brukt hele høsten på å strikke alt mulig til dukkene hennes. Soveposer, tepper, rødnisseklær, blånissekær, bunader, dåpskjoler, mariusklær og gudene vet hva. Nå ligger det hele sirlig nedpakket på loftet i vente på at snuppa (en gang i fjern fremtid laaaangt der borte) skal bli mamma selv :)

    SvarSlett