tirsdag 23. november 2010

Stige meg her og stige meg der


Trenden med stige i interiøret holder stand ennå. Det er jo så stilig å ha en stige stående for eksempel på soverommet eller i gangen,


og så kan man liksom litt sånn nonchalant og tilfeldig slenge et lappeteppe over et av trinnene, og vips så har man et fint lite stilleben i interiøret. In my dreams...


Hos oss bruker vi nemlig stigen som tørkestativ, men vi kjører selvfølgelig stil sånn at det kun henger klær i samme fargenyanse på den, og som matcher resten av interiøret.


Jeg ville jo aldri drømme om å henge opp klær sånn hultert og bultert... Bildet over er stylet for å se ustylet ut altså.

Forresten er stigen ingen "interiørstige" heller. Det er faktisk loftstigen vår. Litt upraktisk å ikke ha innebygd loftsstige er det jo. Baderomsdøren må for eksempel stå åpen når vi skal på loftet, slik at dørkarmen der gir støtte for stigen, samtidig som den åpne døren gjør at det er plass til å komme seg opp i stigen.


Her er det fort gjort at ting kan skjære seg. For en stund siden skulle jeg nemlig ta meg en dusj i full fart mens nordlendingen og eldste sønnen holdt på å ordne og fikse litt oppe på loftet. Hvilket betydde at jeg måtte flytte stigen for å få igjen baderomsdøren. Ikke det at jeg brukte så lang tid i dusjen, men da jeg kom ut fra badet hadde jeg likevel forlengst glemt apekattene på loftet og gikk for å handle uten å sette stigen på plass... Handleturen var ikke like kjapp som dusjingen... så de to apekattene ventet og ventet, og til slutt tok de skjeen i egen hånd, og fikk tak i stigen ved hjelp av noen heller hasardiøse akrobatiske krumspring. De var ikke akkurat i perlehumør da jeg kom hjem igjen, men de hadde hverken brukket eller forstrukket noe, så ingenting å ta på vei for.

Dagens julegavetips til familien Hansen Johansen:

innebygd loftsstige
(og svart Bruka postkasse...)



23 kommentarer:

  1. Ha ha ha, huff. Synes jeg ser de to frustrerte apekattene på loftet. ☺ Men loftstigen er jo trendy i det minste.

    SvarSlett
  2. Det er viktig å være trendy! Fortsett å heng opp klesvasken i skjul, skal ikke si det videre jeg i alle fall:)

    SvarSlett
  3. ha, ha.. syntes jeg ser mann og sønn der oppe på loftet :o)
    jaja, enig meg deg : ingen stor skade skjedd! hihi klem J.

    SvarSlett
  4. Hihi...Ja, ja, så lenge de ikke hoppet ned eller ramlet ned og strakk og knakk alt de hadde....Da tenker jeg det hadde blitt enda mer kjør for mor før jul, enn det er til vanlig!!

    Se opp for stiger da...Og ikke gå under dem!!! Ta dem heler bort! Klem!

    SvarSlett
  5. *ler*..ja, sånn kan det gå!
    jeg likte spesielt det ustylede stigebile...he,he..

    Ha en fin dag,
    klem :O)

    SvarSlett
  6. Fine stigebilder og ein fin historie!! Ang. spørsmål på sokker så har eg ikkje slike no, men viss du fortsatt er interesert over nyttår så ta kontakt igjen:)) Tida strekk ikkje til her heller, ha ein god dag:))

    SvarSlett
  7. hehe... bra du ikke var langt unna da, ikke sånn som her, da vi skulle reise å hente hund og mellomste ikke ville være med... i og for seg greit, men det var bare det at han ikke hadde tatt med seg nøkkel og måtte sitte å vente noen timer på trappa... og så regnet det... ja ja, forhåpentligvis lærte han å ta med seg nøkkel... alltid :)

    SvarSlett
  8. He he....Kan se det for meg
    Vittig!!!

    SvarSlett
  9. He-he, jeg ønsker meg også stige, gjerne innebygd:DDD Og angrer på at vi ikke beholdt den vi hadde i gamle-huset. For nå må vi ut, sette stige opp mot loftsveggen, og klatre opp i det kalde og mørke loftet. Og jeg har høydeskrekk. Jeg savner en eske med min favoritt julesaker, og som jeg ikke har sett siden vi paket det bort den siste jula i det gamle huset. Hver advent sender jeg mine mannfolk i ymse alder opp på loftet for å lete. Hver advent kommer de ned igjen og sier: Nope. Og hver advent tenker jeg: Lete sjøl. Og hver advent tenker jeg: Til sommeren.Og hver advent tenker jeg: Søren, jeg glemte det:DDDDD Jeg tror jammen meg at jeg skal ønske meg en slik loftstige til neste år. Kanskje jeg da kommer meg opp på loftet og for sett om min favoritt julepynt er der, eller om Gubben virkelig kjørte kassa på fyllinga under flyttinga. Lever i håpet, jeg se. Håper du får loftstigen din:DDD Klemz

    SvarSlett
  10. A, jeg ler godt na! Tenker du fikk hore det da du kom hjem.... hehehehe.... Her er det ingen stiger - har hus i tre etasjer med flatt tak, sa intet loft. Ma vel bli en interiorstige pa meg om det skal vaere en stige i huset ;-)

    ha en fin dag!
    klem Mette

    SvarSlett
  11. Hehe. Festlig! Jeg har stjålet en stige jeg fant på loftet, men det er heldigvis ikke sånn at folk ikke kommer seg ned igjen! Skal faktisk ut å kjøpe knagger til den, for den står sånn på tvers klemt mellom to skap at det er vangen som står ut i rommet og gjør den ganske vanskelig å bruke til klesoppheng.

    Catje

    SvarSlett
  12. ..jepp - morsomt med stiger!!

    SmilKKann

    SvarSlett
  13. Så deilig det må være for slekta å få jevnlige drypp med julegaveønsker (eller ting som IKKE ønskes) ;-) Jeg har ei gammel gardintrapp, og den står i kjelleren - gemalen ser ikke helt samme sjarm i den som jeg gjør. Nå er han faktisk borte noen dager - kanskje jeg skal gjøre noen små ørsmå forandringer imens hmmm....

    Det er jo bra at du tenker fargeskala mens du tørker klær da - det vitner om sterkt utprega estetisk sans ;-)

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  14. hæli stigehistorie :):)
    Syns du har riktig mange gode løsninger i huset ditt :)
    Her mangler vi de to første trinna på loftstigen - å da duger det med en stol til start-trinn :) Gubben har jo ikke tid til å setten den istand- enda begge trinnene står så pent innafor soveromsdøra, godt synlig for han hver dag :)

    Ha em fin dag :)

    SvarSlett
  15. Hahaha! Ler og koser meg! :)

    SvarSlett
  16. Hihi - må le litt når jeg leser dette! :)
    Her står en stige på ønskelisten, og den skal stå på badet og være til oppheng for håndklær! ;)

    Klem

    SvarSlett
  17. Hehe, det er nok litt enklere med innebygd loftsstige ;) Godt de to kom seg ned da!

    Ha en fin kveld. Klem

    SvarSlett
  18. Ha ha ......Så lenge det ikke er noe skade sjedd så er det godt.....blir vel kanskje ikke glemt fler ganger hi hi
    Ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  19. he he jeg liker særlig godt de gaveønskene som du legger inn på bloggen din :) Her har gutten i huset stige opp i senga, den bruker han til å henge skittentøy på, ikke pent og ikke praktisk.... Men trendy ;) Jeg låste en gang min mor inne på vaskerommet og gikk til byen en tur, vanskelig å forklare dørsystemet i det gamle huset her, men døren var låst i beste mening....Det var heldigvis en kort bytur og mamma var ikke så veeeldig sur da jeg kom hjem igjen... he he kan le av det nå ;)

    SvarSlett