søndag 28. november 2010

Velkommen til min ringe bolig


Akkurat nå kjenner jeg adrenalinet pumpe, og panikken begynner å spre seg. Om noen få timer invanderes nemlig huset av relativt ukjente bloggedamer med fancy kameraer med supersoniske linser som fanger opp hvert minste lille støvkorn i huset. Ikke det at du trenger superlinse til det...


Jeg ser jo at jeg muligens har vært litt sløv med støvtørkingen i det siste, og at lysekronen så litt annerledes ut fra fugleperspektiv enn fra froskepersketiv. Ja, ja, så lenge ingen av bloggedamene er over 1, 95, så er det nok ingen som merker støvkolonien der oppe. Men for sikkerhets skyld tok jeg meg en runde med støvblåsing.


Og så kom jeg nettopp på at den heslige grønne gardinen på toalettet, som fulgte med huset, har hengt der som en effektiv støvsamler siden vi, kremt, kremt, kjøpte huset. Så den måtte vekk fortere enn svint. Jeg løp opp og fant en stoffbit med hvit lin som jeg skal lage ny gardin av, så snart jeg er ferdig med å blogge... Med andre ord så er det stor fare for at den stygge grønne gardinen kommer opp igjen. Men jeg lover i så fall riste den først:-)


Jeg hadde jo sett for meg at jeg skulle lage en lekker liten adventsstake - en sånn som riktig kunne ta pusten fra bloggedamene fordi den var så vakker.


For å si det sånn, i år kjører vi under mottoet "less is more". Den ble veldig minimalistisk. Men lyspynten fra Lene Bjerre er nå fin da. Dessuten så raknet papirposen fra Åhlens med ørten kubbelys og tungt lysfat i på vei ut fra Lagunen, sånn at ekstra pærene til den elektriske adventsstaken, som også lå i posen, forsvant. Det blir dermed ikke lys i adventstaken i dag, for selvfølgelig røk det en pære da vi skulle slå den på da vi kom hjem...


Rundt dette bordet skal juleverkstedet foregå. Bordet er forresten en smule herpet av husets små troll, og bærer ennå preg av forrige helgs barnejuleverksted, bare så det er sagt.

og by, the way - det mangler litt lister og sånt rundt omkring, og gardiner.
Men velkommen til min ringe bolig!

Bare en ting til; fint om dere drøyer det til ti over fire før dere kommer, så jeg er sikker på at det har blitt mørkt. Jeg har nemlig ikke vasket vinduene heller...




21 kommentarer:

  1. Syns det ble fint jeg ;) Likte veldig godt lyspynten din! Adventsstaken din er mer brannsikker også uten masse kongler, blonder og div stæsj ;)

    SvarSlett
  2. ha ha :) Du er modig som inviterer oss, du kjenner oss jo knapt. Men, hva vet jeg, kanskje du har skumle planer om å låse oss inne i kjellern og og selge og til rike sjeiker ( akkurat det hadde kanskje vært litt luksus for meg akk nå:)

    Du den kaka jeg skulle lage.. hmm ikke bra altså, venter litt og ser om den kan komme seg (gjør ikke kaker ofte det da tro) eller så må jeg nok lage ny.

    Det er fryktelig mye jeg må ha med på et juleverksted kjenner jeg, har pakket i flere dager, litt sånn tenk om jeg trenger den dingsen der som jeg egentlig aldri har brukt før.. så jeg håper du har plass til en tilhenger i hagen? Uansett barbro så gleder jeg med jeg:))

    Sees halv fire:)) Jøss bare 3 timer til, jeg må se å begynne å bære ting ut i hengeren;)

    SvarSlett
  3. Det blir sikkert en hyggelig ettermiddag.

    SvarSlett
  4. Kos dere masse i ettermiddag og lykke til!

    Gleder meg til å se bilder!!

    Klem

    SvarSlett
  5. Har hørt rykter om at den høyeste av damene er 2,05 cm ;-) Nei da, sier bare dette for at jeg har lyst til å være sammen med dere :-D Sikker på at huset ditt er tipp topp jeg, og at ingen supersoniske linser kommert til å fange opp noe du trenger å skjemmes over :-)

    Ha en fin første søndag i advent og klem fra Siv

    SvarSlett
  6. Ha, ha , ha - og jeg skulle ønske jeg kunne vært der,snufs!!
    DET BLIR SÅ BRA BARBRO!:-D
    Kos dere masse,
    klem klem:-)

    SvarSlett
  7. Ha ha er enig med Anita her...du er modig som inviterer oss...men støv og skinte vinduer er jeg ikke opptatt av ....men å være sammen med kreative damer er det som teller her....kanskje vi må juleverksted 1 gang i mnd.Gleder meg til å være sammen med dere selvom jeg ikke kjenner dere.
    Har pakket i hele dag hi hi
    Gleder meg
    Sees snart

    Klem

    SvarSlett
  8. Hahaha, du e goooood snuppa! :o)

    Det blir sikkert sååå kjekt, og e ganske så lei med for at eg ikkje får vært med. Kosa dåkke masse, og så e eg spent på å sjå kossen det e gått :o)

    Du bør linke te dei som er med, sånn at me kan sjå derras innlegg og :o)

    SvarSlett
  9. så koslig!!! kjempe kos med vimpelrekken da! og flotte advents tall de var litt utenom det vanlige!

    SvarSlett
  10. Snufs, ville så gjerne vært der, men klarte ikke å lure meg fra familiemiddagen. Kos dere alle sammen :)

    SvarSlett
  11. Kos dere masse.
    Høres koselig ut med juleverksted.

    En fortsatt fin søndag!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  12. Heisan Barbro
    Hi,hi.. morsomt! Satser på at ingen av bloggdamene er DE basketspillerne over 1.95!!
    Så koselig med juleverksted da!! Gleder meg til å lese referat og så superhyggelig du hadde gjort det.
    Det blir sikkert veldig koselig!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  13. Hihi Barbro...:) Godt og høre at det er flere som har støv og gamle grønne gardiner + noen lister som mangler, hahaha:))

    Kjempefint har du det, ingenting og skamme seg for ♥ Og det blir sikkert veldig kos!

    ha en herlig kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  14. Veldig misunnelig. Hadde jeg bodd i nærheten, hadde jeg helt sikkert tatt meg en tur! Veldig koselig hus du her. Her ligger sylta til trekking og det stinker (beklager!) pinnekjøtt som vi skal ha til middag. Litt av et sammensurium av dufter. Ha et riktig hyggelig juleverksted!

    Catje

    SvarSlett
  15. :) Morsomt innlegg! Når du leser dette, har jo gjestene vært jos deg allerede.. Regner med at det gikk bra, og at hybelkaninene holdt seg bak dører og under sofaen :)) Ha en fin kveld videre, klem

    SvarSlett
  16. Hehe, syns du er supertøff jeg! Dessuten er det godt å høre at andre bloggedamer har det som meg, nemlig ikke helt perfekt men akkurat passe, thihi! Kos dere med juleverksted, høres superkos ut!
    Klem

    SvarSlett
  17. He he, det skal være litt støv og ikke alt for perfekt. Syns forøvrig du har det superkoselig.
    Har foresten award til deg på bloggen. Du velger selv om du ønsker å ta imot den, men du er den i alle fall vel fortjent.
    Klæmmer Susanne

    SvarSlett
  18. Tipper at selv eventuelle bloggdamer over 1.95 ikke ville være så opptatt av mikroskopiske støvkorn og gamle gardiner. De ble antagelig blenda av ditt smil og ble opptatt av ditt vinnende vesen fra start til slutt.

    SvarSlett
  19. Ah, det var (er?) jo sikkert en helt fantastisk aften! Jeg skulle så hjertelig stilt opp dersom beliggenheten ikke hadde vært et hinder. Jeg gleder meg stort til å se bilder og lese om den hyggelige kvelden med driftige damer rundt bordet.

    Ha en fortsatt flott adventssøndag!

    SvarSlett
  20. Ringe bolig, du lissom! Det er nok mer enn bra nok (og ryddig og reint) hjemme hos deg!
    Spennende med bloggtreff!

    SvarSlett
  21. Du er søt da ;) Tenker dere har nikost dere! Og det er nok masse bloggedamer som skulle gitt mye for å ha vært på juleverkstedet ditt, og ikke minst besøkt "din ringe bolig". Vi får kanskje et lite referat?

    SvarSlett