tirsdag 16. november 2010

Fri flyt

Det er enkelte vi kjenner som aldri har papirer som enten ligger framme, eller henger på kjøleskapet. Aldri ligger det nøkler, lommebøker, mobiler eller X antall ladere, eller noe som helst annet og flyter. Og jeg lurer veldig på hvor sånne folk gjør av tingene? Har de et hemmelig rom, eller? For hos oss er alle skuffer og skap smekkfulle allerede.  Er du heldig så klarer du å smyge et par regninger nedi skuffen på PC pulten - hvis du komprimerer hardt nok.


At det på bildet ser ganske strøkent ut skyldes for det første at alt rotet ligger slengt bak i trappen, og for det andre kraftig bildebeskjæring.


I et spinkelt forsøk på å få litt orden, kjøpte jeg denne vegghengte brevordnersaken på Indiska. Sånn som vi kan bruke til å slenge oppi alt småtteri som ligger og flyter.


Egentlig burde jeg kjøpt minst fem, sånn at alle i familien fikk hver sin med navn på. En er jo latterlig lite, for etter fem minutter så det slik ut:


Likevel er jeg stadig optimist, og er av den oppfatning av at alle monner drar - tross alt.


Dermed invisterte jeg likså godt i en nøkkeltavle og, nøkkelskap har vi nemlig dårlig erfaring med...

Hvor gjør dere andre av alle småtingene som flyter rundt? Og er det noen som vet om noen skikkelig kraftige magneter til å ha på kjøleskapet - som klarer å holde, ja, la oss si en 8 - 10 papirer i slengen?
Please, let me know!

25 kommentarer:

  1. hehehe, kjenner meg så godt igjen. Hadde forening igår og fikk høre at det var så ryddig fint. Godt de ikke kikket inn i boden, eller på soverommet eller i skuffene hahaha

    SvarSlett
  2. Synes du har en kreativ,morsom og flott blogg:)Godt å høre at ikke alle bloggedamer har det perfekt hele tiden:)Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  3. Ha ha, ja her har du ett godt poeng!♥ Skulle gjerne hatt noen tips ja ;)
    Nökler er vel det jeg blir mest gal av!! Pröver hver dag og henge de i nökkelskapet, men til ingen nytte... de ligger på benke de *ler* ;))
    Ladeledninger og div andre ledninger har jeg löst med en egen skuff.. men det er jeg som MÅ legge de der, de går ikke av seg selv *ler* ;)
    Så er det alle dippeduttene til guttaboys, nå har de fått en egen kasse i stuen der de kan legge de i ;) Funker noen ganger, ellers må a mor rydde ja...
    Å sånn går no dagan ♥
    Nyt dagen ;))
    Klem fra meg, Anki

    SvarSlett
  4. Hi, hi, kjenner meg igjen der! Har dessverre ingen gode tips å komme med, for vi har dessverre fri flyt i huset vårt også:)

    SvarSlett
  5. Hahaha, et kjent problem!
    Jeg har ingen tips til deg desverre, her rydder ejg småting 20 ganger om dagen:)
    Det værste er at jeg alltid får skylden når noe er borte, fordi jeg RYDDER!
    Når jeg hører gubben si "hvor er den..." da blir jeg helt stresset, for det er sikkert jeg som har "ryddet den bort" tjihi...

    Men slike vegghengte oppbevaringsbokser var lurt, og ja, vi mp ha minst en hver:)

    Nøkler er et kapittel for seg, sørgelig det og, hihi

    Ha en herlig dag!

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Jeg gjør ikke noe med småting som flyter rundt. De flyter rundt sammen med de store tingene.

    SvarSlett
  7. Kjent sak! Vi har hver vår hylle i yttergangen, men der ser det bompet ut.. Og er det første gjester møter, må få tak i noen små bokser?!
    Papirer henger på kjøleskap og en ny oppslagstavle (som ble kjøpt for å få alt bort fra kjøleskapet.. hmmm...)

    Idet jeg venter gjester legges alt i en skuff og det ender lett med purring på regninger etc... Huffa.. Jeg skal følge med på tipsene som kommer inn hos deg :)

    Nyt dagen!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Hehe kjenner meg igjen. Her synes jeg det er fullt fra kjeller til loft. Ganske ryddig på overflaten, men lettere kaos ellers ;)
    Tar gjerne i mot tips ;)

    SvarSlett
  9. :D Det er nok sånn overgjengs tror jeg, vi har vel alle hver våre ting som ligger å "flyter" :)

    På kjøkkenet har jeg satt av en skuff til papirer og ukeplaner. Den rydder jeg i sånn nå og da, og gamle papirer blir flyttet ned i kjelleren. Jeg har papirene i forskjellige mellom-mapper- (en til skole, en til regninger osv) På kjøkkenet har jeg også en stang over kjøkkenbenken med slike "bøtter" -kjøpt på ikea.. de har mange forskjellige, jeg har noen hvite i emalje. De rommer ladere og nøkler :) Og håstrikker, spenner,sprettballer og div som jeg finner på min vei mens jeg tusler rundt i huset ;) Også har vi et framskap/skrivebord med lem, så inni der kan ma også finne nøkler og ladere, pluss masse annet som ligger og slenger ;) Også har ungene to dype skuffer på kjøkkenet til tegnesaker..Gull verd!

    Vel, det er sånn vi gjør det her :)

    Klem Merethe

    SvarSlett
  10. Så godt å høre at ikke det bare er her det flyter.
    Synes alle bloggerhjem ser helt strøkene ut
    (inkludert ditt)
    Dere har så mange ting, men det er alltid ryddig og rent.
    Hvordan er det mulig å ha så mange ting og så lite rot, har nå jeg tenkt.
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  11. Hva med en HEL egen kommode med rom-inndelinger fra Ikea i hver skuff??
    Funker her...til en viss grad ;-)

    SvarSlett
  12. ha ha ler..

    Mange poeng her Barbro:)) Hos meg ser det ut som om en bokhandel har eksplodert mitt i stua, for her ligger bøker,blader dvdèr, sekker og penal overalt hvor øyet kan se:).. Derfor jeg så intens stirrer på pc`n for å slippe bli minnet på at jeg faktisk burde RYDDE;)

    Ha en fin tirsdag Barbro:)

    SvarSlett
  13. Jeg har lest i et eller annet interiørblad, sannsynligvis, at det kan være lurt å samle alt rotet (nå brukte jo ikke bladet den betegnelsen da, men det var det de mente) på ett sted! Derfor har vi esker og skåler og brett plassert strategisk rundtomkring. Det hjalp ganske bra, helt til disse oppbevaringgstasjonene også ble fulle. Bottom line, det må ryddes. Jevnlig. Det irriterer meg, men min mor har altså rett!

    Når det gjelder julemarkedet hadde det vært grådig kjekt og stikke innom, men den helgen har vist seg å være den store julebordshelgen i heimen vår... meg på lørdagen, og Mr Pafrika på søndagen(!). Det kan bli kinkig på flere måter... ;) Jeg må se hva som kan orges.Hvis ikke er jeg ikke vond å be på kaffeøvelser på Nesstun senter, any time etter 9 desember! ;)Jeg har forresten blitt veldig god på kaffedrikkingen siste tiden. En fancy maskin er visst alt som skal til!

    Fin kveld til deg! Nå har vi Lorelai på skjermen hvert øyeblikk her, og da skal jeg bevilge meg en time til tanketom stirring og coladrikking. Hurra!

    SvarSlett
  14. Jeg er også sikker på at slike folk har et hemmelig rom eller noe, og at om vi åpner døra der - ja, da bare fosser det over :-P Jeg prøver å være flink til å kaste ark vi ikke trenger, men det er da så himla vanskelig å vite hva man kommer til å få bruk for eller ikke. Det hjelper masse på at vi kun har litjtupp boende hjemme nå, og at på ungdomsskolen er det ikke like mye papirer som barnehagen eller barneskolen :-D For å finne kjøleskapet her, må man lete etter det som ligner mest på et arkiv ;-) Burde kanskje vært flinkere til å sortere der - fant jentenes 2 år gamle juleønskelister :-D

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlett
  15. Kan nok kjenne meg igjen her ja.....du er nok ikke alene om det der....har en lang kjøpmannsdisk
    med 13 skuffer og den er god å ha....men rot er det uannsett.
    Ha en kreativ kveld
    Klem

    SvarSlett
  16. veldig delikat bilde da. Tilogmed pc en er hvit. Lekkert.
    KLem

    SvarSlett
  17. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  18. Jeg måtte slett forrige kommentar, alt for mange skrive feil.. :O)

    Jeg har kjøpt stoe metallklyper som holder adresselister fra skole og barnehage, pluss nadre nyttige (!) papirer :O)
    tror jeg kjøpte de hos Ting i Oslo, men det er lenge siden.

    Litt rot blir det her også, men hvis det ikke skal være noen hauger noen steder man man ha maaange i utgangspunktet tomme skuffer og skap man kan fylle opp...*ler*...

    Ha en fin kveld,
    klem :O)

    SvarSlett
  19. og enda flere skrivefeil..*ler*..det har vært en lang dag... :O)

    SvarSlett
  20. aner ikke hva du snakker om??!!..... hehehe, flyter like mye her å ja, vi har en kommode i gangen hvor de øverste skuffene er forbeholdt rot og duppeditter... rydder i dem hvert jubelår... og finner alltid like mye rart som jeg lurer på hvor kommer fra :)

    SvarSlett
  21. Fri flyt. er ikke det et kosttilskudd som heter det? :)

    Sist jeg var på IKEA hadde de fått inn mange kule magnettavler i ulike størrelser og fasonger og billige og greie magneter som kan kjøpes. Det funker her i hus! Lykke til !!

    SvarSlett
  22. Det der er også noe jeg lurer på, hvordan i alle verdens dager kan man klare å ha det så ryddig, her i huset er det ting overallt, papirer, håndarbeid, blader og bøker har fri flyt...det er jo så slitsomt å ha det ryddig også, men også å ha det rotete...uff, nei det er ikke lett...jeg er evig optimist og gleder meg hele tiden til jeg får ryddet opp...da, ja da skal det bli så fint her...hi,hi

    SvarSlett
  23. Hehe...dette høres merkverdig kjent ut. jeg ordner utstyr for å lage systemer, men ingen andre i huset skjønner hvordan de skal bruke kurvene, boksene, knaggene og beholderne til alt smårot.
    Tror vi bare må leve med det!

    klem,

    SvarSlett
  24. Det var nå ein fortreffelig beskrivelse på et problem (elle me kan kalle det ein utfordring...) i mange hjem.

    Eg syns det e uhyre godt å sjå at det ikkje barra e meg eg, og det faktum at en nok helst bør rydde heile tida, irritere meg egentlig... Oppsamling rundtom blir det då ja ;o)

    Så gøy å sjå at du og Pafrika planlegge kaffiøvingstreff da! Det glede meg jammen :o)
    Lykke te med malings du og då snuppa. Eg ska mala dørene eg og da, glømte å skriva det eg kanskje... ;o)

    SvarSlett
  25. Hmm, skulle gjerne lært litt mer om beskjæringsarbeide når jeg ser hva det tydligvis gjør hos deg... he, he.. Når det er sagt, så tror jeg ikke jeg hadde klart å få bort rotet allikevel,så da er det vel bare å leve med det. Nå har jeg så mye bokser og dingser til allskens oppbevaring at jeg har snart ikke plass til flere av dem heller.. Er man aktiv og har masse interesser må det vel syns? Trivsel er viktigere enn ryddige og støvfrie flater har jeg funnet ut.. Koselig blogg du har!

    SvarSlett