mandag 22. november 2010

Pynt man vil ha, og pynt man definitivt ikke vil ha til jul


Krans på døren må jeg ha når det nærmer seg litt mer jul. Nå ser jeg at mange flinke bloggedamer driver og binder kransene sine selv. Det har jeg ingen planer om. Jeg gjør i år som i fjor, og løper bort til juletremannen på Kiwi og kjøper en ferdigbundet krans som jeg heller pynter seg selv. Det er tross alt dekoreringen som er moroa:-) Ikke så mye som skal til for at det blir fint heller. Her har jeg surret fast noen kongler og noen hvite kuler, i tillegg til et par småkvister som har fått en bit blondebånd. 

Et lite hjemmesydd hjerte øverst, sammen med en blondesløyfe - og vips så har du en ferdigstæsjet krans:-)


Nå pleier ikke jeg akkurat å pynte til trengsel utenfor, og det er ingen fare for å verken snuble i lysslynger eller motoriserte reinsdyr (det siste står høyt på ønskelisten hos nordlendingen, som godt kunne ønske seg litt mer amerikansk glam over julen hos oss...). Men et lite hjerte eller to,



og et par lykter kommer nok til å havne ute på inngangspartiet i år og. Ja og så pleier vi å ha noe lys hengende fra rekkverket, men det blir neppe noe lysslynge rundt pipen eller blinkende nissefar med Rudolf på husveggen i år heller, kjære... Og det blir definitivt IKKE en sånn oppblåsbar plastnisse i stige hengende utenfor altanen - sånn som naboen borte i gaten har. Det blir heller ikke glitter eller kulørte lys på juletreet. Bare så det er nevnt. Så kanskje du egentlig er glad for at det blir offshore - jul i år? Ser for meg at det er en smule mer glam over julen der ute. De har ihvertfall helt sikkert glitter på juletreet:-)




18 kommentarer:

  1. Linda esta guirlanda...maravilhosa!
    Beijos,
    Mery

    SvarSlett
  2. Ååå, den dørkransen, setter meg i julemodus. Kjempesøt. Jeg vil også ha dørkrans.

    Hilsen Fama

    SvarSlett
  3. Enig med deg når det gjelder krans - men min er kunstig og veeeeldig lite arbeidskrevende...
    Vel nok er også jeg nordlending, men lysende reinsdyr og lignende stæsj har jeg ikke sansen for. Lysslynger ute, derimot - ja, det må jeg ha! Kanskje fordi jeg bor i skogen? Nå setter kulda inn her nord, så da blir det kanskje noen lys-lykter også. Fram med bøtter og spann, konditorfarge og vann!
    Ha ei fin uke fortsatt :)

    SvarSlett
  4. He he, ser den med slyngende lys over HELE huset ;)

    Når det kommer til akkurat juletreet er jeg litt gammeldags. Da må det litt glitter på (men aldri fargede lys!) og gjerne flagg på :)

    Det er noe med julen som lokker frem nostalgikeren i meg :)

    SvarSlett
  5. Den ble jo riktig så fin. Jeg har problemer med alt det overpyntingen til jul, syntes at det er så mange som overdrive... jeg er glad i det enkle og pene.
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  6. Nydelig babyteppe du har sydd :-)

    og så ble jeg inspirtert til å gå på loftet og hente (ikke en krans) men juleskiltet til utedøren :-)

    SvarSlett
  7. Kransen din var så fin. Er ikke av dem som lager krans selv. Men jeg har en julekrans som det sitter en liten nisse på. Den er kjøpt ute på Drøbak i julebutikken der for mange år siden. Den får duge noen år til. Lappeteppet som du har laget ble flott. :) Ønsker deg en trivelig dag. Klem Merethe

    SvarSlett
  8. En plutselig fridag i dag, ettersom lillesnupp er syk. Og hva passer vel bedre å bruke deilig tid til overs til juleforberedelser!? Og da måtte jeg selvfølgelig inn hit en tur, og opparbeide den gode juleinspirasjonen! Tusen takk! Måtte bare sette på carola over høytalerne nå. En klementin eller to, så er jeg klar for produksjon av til- og fra lapper!
    Kjempefin krans! Og lykta var nydelig!

    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. Jeg måtte slette, for ordene kom hulter til bulter:D
    Det jeg ville si var at jeg likte kransen din og at hjertet var nydelig!
    Lite med blingbling her i gården også, kanskje noen lys på et tre, vi får se hva som kommmer fram fra loftet:D
    Nyt dagen, klem fra meg;)

    SvarSlett
  11. Kransen ble veldig fin :-) Jeg er helt 100 % enig med deg i hva som er fint og hva som slett IKKE er fint - heldigvis har gemalen og jeg samme oppfatning om saken ;-)

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlett
  12. Kan tenke meg at alt både du og jeg ikke vil ha til jul, det finnes i et hus nederst i gata her - der er det oppblåsbare nisser på taket, i taustige utfor verandaen og grønne, blinkende lys rundt vinduene. Stakkars mennesker, de eier jo ikke smak....!!!

    Du derimot, har mye smak. Veldig pen pynt, alt sammen!! Klem!

    SvarSlett
  13. Herlig,Barbro.Jeg kan virkelig se for meg mannens drømmepynting i uterommet.Dørkransen er nydelig,lykten også.Klem

    SvarSlett
  14. ha ha ja det er mange juleting som rett og slett er grusome:) Tenker nordlendingen egentlig er fornøyd han slipper klatre opp til pipa for å montere diverse lys, nisser og reindsyr:))

    SvarSlett
  15. Hehe er glad i jul, men er enig med deg i at ikke alt av julepynt er helt stilig.
    Fin krans du har dekorert.
    Klem T

    SvarSlett
  16. Kransen hos deg var kjempe fin....ikke mye glitter og lys stæsj her heller.Julestjerne har jeg men uten lys til mine barns fortvilelse.

    Gleder meg til helgen...blir vi mange?

    ha en fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  17. Eg syns det blei rett å kalle det sponsing ja ;o) Hørres jo egentlig ganske bra ut, tihi :o)

    Og du e i god gang med diverse juleforberedelser ja. Synd at Nordlengingen ska værr offshore med jul, men bra at du får bestemma sjøl :o)

    SvarSlett
  18. Finfin krans! Tror jaggu jeg skal henge opp kransen selv tidlig iår. Prøver å holde igjen til 1.advent, men da tror jeg det begynner å yre av julerier her også!

    SvarSlett