tirsdag 9. november 2010

En lykkelig tvilling Tildaeier


Jeg har lenge ønsket meg en Tildadame. Og jeg har både Tildabøker og stoffer i fleng, men jeg har aldri orket å gi meg i kast med et sånt plundrete syprosjekt. Så derfor ble jeg overlykkelig da jeg så at Line med den fine bloggen Har en drøm hadde lagt ut ikke mindre enn seks skjønne Tildaer for salg.


Her sitter de så tekkelig og fint i sine nystrøkne kjoler alle sammen.
(Bildet over er lånt fra Har en drøm)

Jeg klarte selvfølgelig ikke å la det bli med bare en Tilda, siden jeg lider av sterkt framskredet beslutningsvegring. Dermed ble det et par lyshårete tvillingtildaer, 


som med de slanke kroppene sine, passer perfekt som hyllepynt på tynne bildelister, og som påminnelse om måtehold i julen... Her skal de få sitte og pynte opp gjennom hele adventstiden og litt til.


 Jeg hadde egentlig tenkt at jeg skulle gi vekk den ene i julegave, men så slo det meg at da kom de sikkert til å bli grådig ensomme - og det kan vi jo ikke ha noe av:-) Julen er tross alt en tid for fellesskap.

Ha en fin dag!

23 kommentarer:

  1. SÅ skjønne Barbro - må beundre Line,hun er flink!
    Ha en fin dag vennen,
    - her blååser det såpas at "mor" tar en sy-dag;-D
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  2. Tilda figurene er så herlige:) hadde jeg hatt bedre sykunnskaper.. ja da hadde jeg nok hatt endel av de:)

    SvarSlett
  3. De er så fine :) Laget meg en for noen år siden og er veldig fornøyet med den.
    Kan godt forstå du vil beholde begge to.
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  4. Synes du har en helt riktig holdning til det der, måtehold og fellesskap i jula. Uansett, de søte jentene bør få holde sammen. Du får rett og slett kjøpe en til du kan gi bort i gave....men ikke la deg friste til å sette den tredje sammen med søstrene, da blir heller ikke den en gave og så har du det gående. Bra for businessen til Line, da. ☺

    SvarSlett
  5. de er jo så bare så søte og at det er jo hjerterått og skille dem hihihi

    SvarSlett
  6. Ja, du må beholde begge to! Skjønne småpiker!

    SvarSlett
  7. Så søte de var,flink hun
    er. Jeg har også tenkt
    å lage Tildaer,men det
    blir nok ikke før etter
    jul. :)
    Klem Mette.

    SvarSlett
  8. Ja, de er fine Tilda-dukkene, men jeg synes de er for tynne. Vil ikke ha sånne påminninger om uoppnåelige idealkropper hengende over meg :)

    SvarSlett
  9. Tildadamene er bare så søte :-) Selvfølgelig kunne du ikke ha bare en - det handler faktisk om empati ;-) Ensomhet er slett ikke bra.

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  10. Oj så flotte - og ekstra fine ble dem der på hylla - sammen!!

    KlemKKann

    SvarSlett
  11. Kjempefine Tildaer du har fått deg, og jeg kan godt forstå at du vil beholde begge to selv.

    Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lage sånne..

    Ha en fin dag, vennen!

    Klem

    SvarSlett
  12. Bare må ha en Tilda engel:DDDDDD Hmmmmmmm, finne ut om jeg får kjøpt, eller om jeg må sy selv, ehhhhh. Klemz

    SvarSlett
  13. Heldige deg ja, søte tvilinger hører jo sammen!
    Cathrine:)

    SvarSlett
  14. Å så koselig med tvilling Tildaer! De var jo kjempefine, flott til pynt...

    Ja det er mye arbeid med detaljer der. Da må det være kjekt for den som har laget dem at de kommer til et hjem hvor de blir satt pris på:)))

    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. Hei, lenge siden sist :-)
    Helt enig med deg, tildaene er kjempefine. Det er lenge siden jeg kjøpte bøker og stoff til de, men kommer ikke i gang jeg heller. I det siste har jeg i tillegg hatt skikkelig sy-tørke. men håper det har løsnet litt no, etter et sybesøk av en god venninne.

    SvarSlett
  16. Dukkene høyrer nok heime med deg :)

    SvarSlett
  17. Nei hærligenminhet, kan jo ikkje risikera at den eina blir ensomme! Bra valg!

    Og beslutningsvegring??? Stakkars deg!
    Det kjenne ikkje eg te heldigvis.... *kremt*

    Ska sei de tok seg bra ut der på hylla :o)

    SvarSlett
  18. Kjempekoselige der de sitter- sammen! Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  19. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  20. " sterkt framskredet beslutningsvegring "

    Hihi :-)
    det er nok det jeg lider av også :-)

    Veldig glad for at du satt ord på det
    så jeg kan si til min mor ,
    det er ikke min skyld ,
    jeg bare lider av " sterkt framskredet beslutningsvegring "

    Hihi :-)

    SvarSlett
  21. Så flotte tildaer du har fått deg, har en halvferdig på hobbyrommet... Kanskje på tide å gjøre den ferdig ;)

    Ha en flott onsdag :)

    SvarSlett
  22. Jeg akter å prøve å sy meg en Tildadame. Jeg sydde masse før, klær til både meg sjøl og ungene, men det ble slutt på det da tvillingene kom i -85...

    SvarSlett