fredag 12. november 2010

Dyrisk fascinasjon


Etter ca. et års fartstid i bloggeverden har jeg utviklet en nærmest dyrisk fascinasjon for både elefanter og giraffer - og nå også hjortedyr. Så det er vel ikke rart at jeg falt helt for denne fine adventskalenderen?

Egentlig hadde jeg planer om å sy en ny kalender, sånn at ungene har hver sin. 72 gaver på en og samme kalender blir liksom litt mye...


Men kalendere er fryktelig kjedelige å sy, spesielt den siste biten med å sy på ringer, tall og montere *gjesp*. Så da jeg fant denne fine hjemmelagde kalenderen på Mitt Rom (laget av en av de som jobber der), så løste hele kalenderproblemet seg:-) Og nå har jeg jo en glimrende mal for å sy en til.


Vegg - i - vegg med Mitt rom  ligger beleilig nok New Home, og jammen dukket det ikke opp noen hjortedyr der og... Disse er fra de svenske skoger (Bruka). Der borte har de jo fryktelig mange av sorten, så da er det jo flott at noen blir sendt over grensen, sånn at det ikke blir så trangt der borte. Og så er det jo flott at de får komme til et slikt godt og kjærlig hjem hos oss:-)

Da er det snart duket for pepperkakebaking. Lurer på om vi har noen hjorteformer??

16 kommentarer:

  1. Ein verkeleg søt kalender. Skjønar godt din svakhet for dyr òg ;o)

    SvarSlett
  2. Så fin kalender - og skjønner godt du kjøpte en:-)
    Kos dere med pepperkake-baking!
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  3. Kjenne den dyriske fascinasjonen komma krypande eg og itte min inntreden i bloggeverdenen :o)

    Kjempefin kalender og aktivitetseskene i forrige innlegg var ein god ide.
    Håpe litlå e friske nok te pepperkakebaking nå då. Kosa dåkke!

    SvarSlett
  4. Har du fått hjort på hjernen? Kan gjerne få to av meg, i sølvplett- til og ha kubbelys på. Fikk dem av min mor i julegave i fjor, og har fremdeles særdeles stor lyst til og kaste dem i søpla. Passer veldig dårlig inn hos meg, for å si det sånn. Litt lite med hjort på disse trakter, og da særdeles her midt i Moss sentrum:DDDDD Selv om jeg drar med meg fjæra inn i heimen, satt opp en vev midt i stua, og Gubben bruker en gammel høvelbenk som databord, så klarer jeg ikke for mitt bare liv og like disse sølvplett hjortene, ha-ha-ha. Så jeg må prøve og få adoptert de bort, hi-hi. Ha en fortreffelig helg med dine kjære:DDD klemz

    SvarSlett
  5. Ja, det var et fint motiv på den kalenderen.
    Jeg har også sansen for hjortedyr - så en elgokse med et imponerende gevir for et par dager siden. De skal forresten felle hodeprakten sin i disse dager, og da blir de jo straks mer "ordinære" igjen...
    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  6. Så flott kalender. Enig i at det er tidtrøyte å sy så mange små detaljer til slutt...men flott blir det jo da!

    Hjorteform, det har jeg sett for en stund dsiden. var det på Indiska tro?

    SvarSlett
  7. Det er en fin kalender du har funnet deg - og jeg tror nok ikke det blir noe stort problem for deg å sy en maken :-) Med en jeger i huset har vi rådyrgevir hengende i carporten - et ekte et altså. Jeg har ikke lyst til å ha det inne i huset - det holder at vi har en utstoppa rev på veggen. Er ikke sikker på om det er årets, men jeg vet at de har hatt noen flotte elefantstoffer på S&S

    Ha en fortsatt fin dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  8. Hjorteformer må du ha!
    Dyr er veldig populært innen interiørverdenen, ja...Noen dyr har vi fått i hus, men jeg prøver å begrense det litt..

    SvarSlett
  9. Så herlig kalender du har kjøpt. Ser det er mye av skogens dyr i interiørverden i høst. Selv har jeg kjøpt et dådyr med barn, kunne ikke motstå dem .
    Ha en fin helg videre!
    Klem T

    SvarSlett
  10. hehe, du e langt fra alene om å være fasinert av diverse dyr. personlig er det Bambi som står mitt hjerte nærmest, og bambismykket jeg kjøpte på Berthas for flere år siden har jeg utviklet et kjærlighetsforhold til.. ikke tull en gang!! Huff, så materialistisk går det altså an å bli!!
    God lørdag, Barbro!
    Klem J.

    SvarSlett
  11. Vi fikk inn så mange utrolig tøffe kakeformer til pepperkaker på kremmerhuset nå. Sopp, hus, gitar, bil, snøflak, snømann osv.... gleder meg til å bake. Vi har ikke tradisjon for å bake pepperkaker da men, julemenn (eller kakemenn som det også kalles) gøy!!

    Ha en flott helg!
    Klem

    SvarSlett
  12. Så fin den kalenderen er, nydelig.
    Gleder meg til julebaksten her også.
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  13. Jøss, eg har nyinnkjøpt hjorteform eller elg er det kanskje!? - Og eg ante ikkje at det var akkurat det eg burde ha i år!!
    Trur eg går inn i siste året med adventskalender til 11 åringen. Ho har nok lyst på kalender i år også, men prøver seg på at ho ikkje treng...
    God helg!

    SvarSlett
  14. Kjempesøt kalender.
    Skal si du er igang med juleforbredelsene.
    Kanskje jeg må komme i gang selv også.
    God helg

    SvarSlett
  15. Herlig, hjortlig inspirasjon! Hjertlig takk! (hihi)

    Hjortedyr er fascinerende innenfor interiør, selv om min kjære samboer nok skulle ønske at våre hjortedyr fra Kremmerhuset ble borte i flyttelasset fremfor å stå midt på spisebordet. Det er noe med mannfolk og Bambi som ikke er helt som det skal, tror jeg! Det er godt vi er flere som setter pris på disse i fellesskap. :)

    Riktig god helg!

    SvarSlett
  16. Koselig adventskalender! Du er jammen tidlig ute med peppekake bakingen;)

    Klem

    SvarSlett