torsdag 25. november 2010

Gjenbruksfestbord


Dette bordet dekket jeg i romjulen i fjor. Butikkene var stengt, så det var ikke mulig å få tak i blomster til å pynte bordet med, eller noe som helst annen bordpynt. Inspirert av Prinsesse Elin  tok jeg noe granbar fra juletreet og la utover duken. Dermed fikk jeg dekket flekkene fra julaften, og kunne bruke duken nok en gang. Å vaske og stryke tre meter lange duker er liksom ikke noe favorittsyssel...


Litt av pynten på juletreet havnet og på bordet, og gamle pepperkaker fikk nytt liv som bordpynt sammen med dekorativ konfekt. Greit å ha desserten serveringsklar, sånn at man slipper det stresset ihvertfall:-)


En enslig julestjerne som hadde overlevd sprengfyringen fikk også plass på bordet. Serviettene ble enkelt og greit rullet sammen med litt hamp.


Det er høytid og fest når min bestemors gamle Finnglass kommer på bordet. Det er stort sett bare i julen de finner veien ut av glasskapet.


Litt kongler og lys er med på å gjøre bordet til et riktig festbord


uten at man har trengt å kjøpe inn noe som helst. Et skikkelig gjenbruksfestbord:-)





16 kommentarer:

  1. Så flott dekket!
    Og slik gjenbruk liker vi:)
    Heldige du som har isseservice, det er så fint!

    Ha en herlig dag Barbro:)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. dette var kjempe lekkert! du kan trygt bruke det omigjen!
    ha en strålende dag!

    SvarSlett
  3. Så flott. Elsker slikt. lekkert pyntet med granbar og litt rødt.
    :) Susanne

    SvarSlett
  4. Jeg så også innlegget hos Prinsesse Elin og håper å kunne gjøre noe lignende når vi skal ha gjester i romjula. Greit å bruke det man har, spesielt når det blir så fint :)

    Catje

    SvarSlett
  5. Det ble jo riktig så nydelig julebord :)
    Gjenbruk er jo også viktig.
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  6. Sånn har jeg sansen for, og det ble jo så fint :-) Skikkelig jul! HVA!?! Liker du ikke å stryke duker?? Jeg elsker det - NOT ;-)

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  7. Helt fabelaktig, rett og slett!!! ;-)

    SvarSlett
  8. For et lekkert bord. Det trenger ikke alltid koste så mye, det er bare å se seg rundt hva en kan bruke :)

    SvarSlett
  9. Skikkelig lekkert ble det! Og det bærer overhodet ikke preg av å være gjenbruk :) Sånt liker jeg! Og med granbar og pepperkaker får du den gode lukten av jul på kjøpet ;)

    SvarSlett
  10. er jo ikke noen vits i å kjøpe masse nytt når det blir så fint!!

    legger meg til som følger:)
    og takk for koselig hilsen inne hos meg:)

    klem

    SvarSlett
  11. virkelig smart, enkelt og reaultatet ble jo så lekkert:))

    SvarSlett
  12. Bordet var nydelig dekket. Tenk å ha så fantasi når bordet skal dekkes. Jeg tror jeg må gå et kurs i bordekking :) det har vel litt med å tenke ut hva som kan brukes. Flott ble det.
    Jeg lo godt da jeg leste om stigen du glemte å sette på plass etter dusjen. Kunne liksom se det for meg alt sammen. Snart helg igjen....og første søndag i advent. I morgen skal jeg ut på låven og leite opp kassen med adventsting. Tror jeg kommer til å trenge varmedress og ullvotter. brr. Ha det fint. Klem Merethe

    SvarSlett
  13. Kjempeflott Barbro, virkelig en god ide`. Tusen takk for at du deler:)

    SvarSlett
  14. Ett nydelig dekket bord, flott med inspirasjon nå før jula :)
    Ha en flott fredag :)
    Klem...

    SvarSlett
  15. Så herlig med julebilder! Stemningen ramler på:-) Gode tips. Blir superinspirert!

    SvarSlett
  16. Se her, ja! Gjennomført og lekkert!
    Nydelig kjole du hadde sydd til Sara - får håpe hun vil bruke den! Tenk så heldig hun er som har en mor som syr sånt i en fei! Ha en fin helg!

    SvarSlett