torsdag 11. november 2010

Aktivitetsesker


Underholdningsbransjen er en tøff bransje, spesielt når man skal underholde syke barn. Da snakker vi om barn som er for syke til å gå på skolen, men for friske til å ligge i ro. Som kjent så kan sånne barn være ganske krevende.

Jeg har imidlertid laget "aktivitetsesker" for slike anledninger. Esker som jeg putter oppi alt mulig rart (klistremerker, papir, perler, lim, glitter, paljetter, fjær, ballonger...) som kan være kjekt å holde på med enten når man er syk, eller det høljer ned utforbi - som det gjør en gang iblant i Bergen. 


Denne aktivitetsesken fikk jeg forrige uke av en venninne på flyttefot, så det var like spennende for mor som datter da vi åpnet lokket.


For en lykke! Her var det poser på poser med ballonger - og ballongpumpe. Så veslesnuppa pumpet luft i ballonger til den store gullmedalje, mens mor prøvde kunstferdige å snurre og vri ballongene til sverd og små ovnsør. For å si det sånn, man kunne lett få assosiasjoner til helt andre ting...


Da ballongmoroa var over, fant vi fram play dough, kjevler og pepperkakeformer, sånn at vi kunne legge oss i hardtrening til helgens pepperkakebaking.


Jeg krysser fingrene for at pepperkakedeigen blir like smidig og lett å kjevle ut som play doughen. Da kommer det til å gå unna, gitt!

Ha en fin dag!




20 kommentarer:

  1. God morgen! Det er meget effektivt å ha gjort unna dagens bloggeinnlegg før hanen galer om morgenen, det må eg si! Og allerede ha klart et brett med play dough, eg gir meg ende over! Selv har jeg nett krøpet ut av dusjen og ned mot den nye kaffemaskinen, i håp om at den skal få meg i gang på ett eller annet vis. Akkurat nå er te for pingler, kjenner jeg.
    Jeg tar gjerne en kaffi i shoppingens mekka, eller Nesttun, vettu! Etter 9 desember er jeg en fri kvinne igjen, og hvis vi får ryddet plass blant alle juleforberedelsene (eller sofavegetering, for min del....) hadde nå det vær grådig koselig!
    Jeg trenger alle de motivasjonsfaktorene jeg kan få... Hvilket minner meg på at nå må jeg være flink, og forlate blogglandia asap!

    Fin dag til deg og syke barnet!

    SvarSlett
  2. Sånne bokser er gull verdt...*smiler*..
    Og ja, syke, men ikke sengeliggende syke barn krever sitt!

    Ha en god helg,
    klem Fredrikke :o)

    SvarSlett
  3. God morgen!
    Så lurt med slike hobbyesker som taes frem når barna er syke, kjempekult:)
    For jepp, de kan være ganske krevende når de bare er litt syke...
    God bedring til vesla, og kos dere med playdough og ballonger, tjihi

    God helg!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Det er så deilig å ha noe ungene kan henge fingrene i når de er småsyke. En slik gave blir nesten uvurderlig ;-D
    Håper hun blir fort frisk igjen!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. Smart. Og du får øve litt mer på den ballongvriinga.. :-)

    SvarSlett
  6. Kjekt med aktivitetsekse! Og endelig at jeg funnet ut en håndarbeidsgreie du IKKE mestrer! (Hvis ballongkunst regnes som håndarbeid, da?...)

    SvarSlett
  7. Lur ide med aktivitets-boks :-)

    Kjempefine julesokker også :-)
    Kjenner igjen den med at det er mye gøyere å begynne på noen enn å gjøren det ferdig :-)
    hihi :-)

    Julemarkede som du skal være på ,
    er det på Galleri Skjold ?
    eller skal du være med flere steder ?

    SvarSlett
  8. Husker den tiden da barna var små !!! Skulle hatt en sånn aktiviteteske liggende da, smart ide :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  9. Kremt ..
    skrivefeil ja..
    ( selv etter redigering ..)

    Skal selvfølgelig stå : begynne på noe - ikke noen :-)
    ( og gjøre - ikke gjøren ..)

    :-)

    SvarSlett
  10. For en suuuuper ide!! Den skal adopteres i vårt hus -har hatt en syk jente som akk er tilbake på skolen..

    Ha en flott helg og god bedring til snuppa.

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  11. Dette bør ikke bare være forbeholdt barn. Jeg hadde hoppet i taket over en slik aktivitetseske selv når forkjølelsen kaller! :)

    Kjempelur idé!

    SvarSlett
  12. Kjempegod idé - den skal jeg sannelig adoptere!

    Ønsker deg ei riktig god helg - og god bedring til vesla!
    Klem

    SvarSlett
  13. Det vart ein kjekk dag i heimen, ser eg! Eg hugsar godt sånne dagar eg var halvsjuk, og fekk vere heime og sulle rundt i pysjen, og mamma fann fram knappe-esker og andre rare ting :)
    God helg!

    SvarSlett
  14. ja sånn halvsyke/friske barn er ikke alltid enkle å tilfredstille, men du har jo bestååt med bragd:)))

    Takk for hyggelig kommentar inne hos meg, og du som er vant til sy klarer å strikke deg en kjole også:) Et tips er å gå inn på drops design og finne en modell du liker, de har et tegnet diagram over de ulike oppskriftene sine og her står det jo alle målene du trenger. Så er det å velge garn, strikke en prøvelapp, finne ut hvor mange masker du trenger for å få 10 cm og regne ut hvor mange masker du da trenger til ditt mål. Du kan jo også bruke målene til dine sydde kjoler:) Blonder o.l er det jo bare å prøve seg frem etterhvert..

    Har du først gjort dette en gang tror jeg du blir hekta:)

    En annen ting jeg ville "snakke" med deg om er en liten ide jeg har hatt en stund. Hva med å organisere juleverksted for bloggere? Da blir det å gjøre noe hyggelig sammen + bli kjent med folk bak bloggene. Jeg kan godt organisere noe slikt, men kunne godt tenkt meg at vi var flere, er dette noe du kan tenke deg å være med å organisere sammens med meg??

    God helg Barbro og håper god jenta snart blir frisk:))

    SvarSlett
  15. Er stadig innom vettu`- men måtte si GOD HELG også!:-D
    Go`- klem, Hege.

    SvarSlett
  16. Smart! Den verste dagen er den dagen de er hjemme, egentlig nesten friske, men for syke til å gå på skolen - da tenker jeg en slik eske er vidundermedisin :)
    God helg :)

    SvarSlett
  17. Ja, det var litt av en skattekiste! En sånn en skulle vi alle hatt på lur...

    Ha en fin helg, vennen!

    Klem

    SvarSlett
  18. for en god idé! dette skal jeg jammen meg gjøre og! trenger slike forundrings bokser som kan være ett tiltak når det regner eller unger er syk som du sier. kjempe smart!

    SvarSlett
  19. Flott med sånne esker til barna da. Jeg kjøper pepperkakedeigen på Ikea jeg. Den er god og veldig lett å kjevle ut. Billig også.
    Klem

    SvarSlett