onsdag 10. november 2010

Forberedelser

Jeg jobber best under press. Det var vel det jeg hadde i bakhodet forrige uke da jeg takket ja til å være med på julemarked i begynnelsen av desember. For mens de andre julemarkeddamene var i full sving med produksjon i begynnelsen av august, så hadde jeg - en måned før markedet - ikke noe å selge. Så da var det bare å sette i gang.


Da passet det jo selvfølgelig godt at det kom en pakke med litt nye stoffer fra Stoff og Stil i posten i går. Det er vel få ting som er mer inspirerende enn nye stoffer når man skal sy.

Første punkt på listen er å sy julestrømper. Det blir ikke ordentlig jul uten julestrømper. I år har jeg hevet meg på sy - julestrømper - av- stoffremser - bølgen.


En morsom måte å gjøre det på, spesielt for oss som liker best den biten med å sette sammen stoffer og farger.


En liten hjertapplikasjon og litt bånd er med på å pynte opp, og er reine kosejobben å holde på med.


Det stopper imidlertid litt opp når det kommer til for og sånn. Så derfor blir det bare bilder av liggende julestrømper, siden jeg ikke har fått mannet meg opp til å gå i gang med hverken for eller oppheng... Men i løpet av dagen skal ihvertfall en av strømpene være helt i havn, selv om jeg egentlig har mest lyst til å gi meg i kast med nye stoff- og fargekombinasjoner til julestrømper.


Baksiden trenger slett ikke være lik forsiden. Her er baksiden opp - ned av forsiden. Den kunne godt vært i helt andre farger og, så kunne man bare snudd den etter humøret:-)



Helt til slutt; tusen takk til Helen, som har bloggen Helen og gutta, for koselig award!






15 kommentarer:

  1. Så gøy at hiver deg rundt og blir med på julemarked...*smiler*...
    Du lager så mye fint, så du får nok solgt en masse...bare å sette igang å sy! :O)

    Ha en kreativ dag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  2. Så tøff du er da som melder deg på julemarked nå!

    Jeg skal være med neste uke, og har sydd jevnt og trutt hele høsten for å komme i mål..

    Stilige julesokker, du skal se at for og oppheng går så lett som bare det å sy:)

    SvarSlett
  3. Da er det ikke bare meg som har det travet!! Jeg å
    sa ja til å være med for 14 dager siden.
    De strømpene kommer til å gå som varmt hvetebrød tenker jeg... så fine som de er :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  4. Der kjente jeg at julestrømpesyingen fikk seg en liten knekk, når du snakket om for. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det!! Men håper artikkelen i Allers' julemagasin er lettfattelig... Dine ble i alle fall veldig fine, med eller uten for! :)

    SvarSlett
  5. Flotte julestrømper! Lykke til med innspurt før julemarked!

    SvarSlett
  6. Så gøy med marked!
    Og du er jo så flink og sy, med herlige glade farger ♥ Strømpene var knallfine:)
    Lykke til med produseringen, du har vel nok og gjøre fremover..

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Det kan virke som om du vil være ganske opptatt med symaskinen den nærmeste fremtid.;) Men når alt er solgt, er det helst sikkert verdt det.

    Lykke til og ha en herlig og kreativ ettermiddag og kveld!:)

    SvarSlett
  8. Flotte strømper som det andre du lager! Masse lekkert å se hos deg..

    Lykke til med produksjonen, salget kommer til å gå strålende! :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  9. Du kommer nok i havn - utrolig hva man rekker når man jobber under press ;-) Flotte julestrømper :-D

    Ha en fin og produktiv kveld - klem Siv

    SvarSlett
  10. Lekkert,disse får du garantert
    selge. :)) Klem Mette.

    SvarSlett
  11. Lekkert, du er så flink med å sette sammen farger. Hvor skal julemessen være ?

    SvarSlett
  12. herlige stoffer og strømper til å bli glad av!!!lykke til med messa!!!!

    SvarSlett
  13. kan tenke du tryller frem mye flott med så herlige stoffer. skulle ønske jeg hadde anledning til å komme oppom en tur, det begynner å bli en stund siden sist. klem

    SvarSlett
  14. Wow, du er en sånn jerndame du tror jeg.Så koselig å være med på messe!Det burde jo være flere sånne julemesser, eller vanlige messer også når jeg tenker etter.Jeg digger å gå på messer og markeder, og spesielt før jul da:)
    Lykke til med produksjonen, kjempefine julestrømper du lager:)

    SvarSlett
  15. Skulle ønske jeg skulle på julemarked på Vestlandet jeg nå. ☺ Kjenner igjen noen av stoffene og så skal jeg røpe at jeg har sydd to strømper jeg også - med for. Mangler foreløpig hemper for jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal gjøre det. Men kosejobb? Njaaaa.

    SvarSlett