tirsdag 30. november 2010

Enkel dekorasjon


Jeg så noen stilige hvite plastgreiner i en blomsterbutikk, men steilet da jeg hørte prisen. 2000 kroner for en plastgrein! Riktignok var det litt størrelse på den, men likevel... De hadde noen fine ekte greiner som var dekt med et eller annet snølignende stoff til den nette sum av 600 kroner pr grein. Som jeg i et svakt øyeblikk kunne funnet på å kjøpe.


Heldigvis tok fornuften overhånd, og da jeg kom hjem sprang jeg ut i hagen med hagesaksen og sneiet noen greiner av et høvelig tre. Med litt maling ble det nå vel snøeffekt på disse og.


Kvistene ble dekorert med knallrøde hjerter. Jeg kjøpte et par billige garnnøster på Nille som jeg strikket en stor prøvelapp av, og tovet i maskinen på 60 grader. Etterpå klippet jeg ut hjerter i ulike størrelser, og festet på en snor av gøtt.


Jeg knyttet på noen sløyfebånd her og der,


og satt på en søt liten fugl (fra Berthas oldebarn)


Dermed ble det en koselig og billig dekorasjon, som ikke visner og holder hele julen gjennom.
Perfekt for oss som ikke er så god til å vanne blomster:-)

Klem fra gjerrigknarken

(Dette innlegget er også brukt i forbindelse med NIBs desemberutfordring)






42 kommentarer:

  1. Kjempefin dekorasjon.
    2000 ?? for en plastgrein.
    er sjokkert. Bra du heller
    tok greiner fra hagen,mye
    finere og det.
    Ha en flott dag.
    Klem fra Mette.

    SvarSlett
  2. What!!? 2000,- steike ;))
    NYDELIG så fantastisk vakkert!!♥
    Så vakre pip pip fugler ,)) Har like... tror jeg da ,))
    Herlige bilder, du er superflink!!
    Nyt av førjulstiden og ha en flott 1 desember i morgen ;))
    Nisseklem fra meg,
    Anki

    SvarSlett
  3. Du er iallefall ikke gjerrig når du ikke vil betale 2000 kr for en plast kvist, jeg sier heller at du er fornuftig og klok:))(tror mannen din vil puste lettet ut over valget ditt). Smart ble det å spaye en grein.. kanskje jeg skulle spayet hele treet utefor for skikkelig markere at julen er i annmarsj.. men det er kanskje å trekke det litt langt??

    Ha en flott siste dag i november 2010:))

    SvarSlett
  4. Jammen lærer eg mykje her! Denne trur eg faktisk at eg skal greie å kopiere. Stilfullt og enkelt. Takk! :)

    SvarSlett
  5. Det var da drøyt! 2000? Vel, din ide ser nå ut som den er verdt mye mer! ;) Kjempeflott ide!
    -synnøve-

    SvarSlett
  6. Det var som vanlig et grådig fint og lurt tips fra din side! Jeg har jo en boks med hvit spraymaling her, hm.... Jeg tar den ideen og fører den opp på den allerede enormt lange listen over ting jeg skal gjøre etter eksamen. Spørs om jeg ikke bare må avlyse hele neste semester, skal det bli tid til alt. Akkurat nå er blogging sørgelig nedprioritert, men i kveld sprakk jeg, og nå sitter jeg her og skeier ut med en hel halvtime! Men Lorelai har jeg ikke ofret enda, bare så det er sagt.

    Julemarkedet så ikke overraskende ut som en stor suksess. Julebordet mitt kvelden før ble avlyst, så da hadde jeg tenkt å stikke innom, men så hadde fadderbarnet bursdagsbesøk på søndag, viste det seg. Men en seierskaffe/trøstekaffe i shoppingens paradis synes jeg høres grådig koselig ut!

    Fin kveld til deg og kvistene dine!

    SvarSlett
  7. Super dekorasjon du har laga! Veldig kjekt når ein kan få det billig og bra! Men blir litt imponert over alt du får gjort. Strikke ein stor prøvelapp, liksom... det høyrest så enkelt ut ;-). Du er flink!

    SvarSlett
  8. Aldri om jeg hadde gitt 2000,- for en plastgrein jeg heller.
    Stilig ble dekorasjonen din!

    Klem T

    SvarSlett
  9. Dette var veldig, veldig fint!! Rett og slett :-)

    SvarSlett
  10. Din gren er sikkert like fin om ikke finere ;) Genialt å lage en stor lapp og tove da, istedenfor å strikke og tove mange små hjerter.

    SvarSlett
  11. Kjempeflott. Skulle gjerne likt å kunne tove.

    Prisen på pynt er så høy som noen er villig til å betale. Hvis flere gjør som deg, så vil prisene også bli lavere.

    SvarSlett
  12. Det ble kjempeflott! 2000 kroner for en plastgrein, nei det kan man ikke betale...Den fuglen var prikken over i'en i dekorasjonen din.

    SvarSlett
  13. Denne ble jo kjempe flott. Og 2000 kr for ei plastgrein var jo vanvittig dyrt. Er det mulig??! Men hvorfor bruke 2000 kr på det når man kan gå ut i hagen og finne ei grein som gjør samme nytten ;0)
    De hjertene ble super søte på. Kjempe lekkert altså.

    SvarSlett
  14. Det ble flott og effektfullt med de knallrøde hjertene mot det hvite!
    Gode råd er IKKE nødvendigvis dyre...
    Kos deg videre ut i adventsuka :)

    SvarSlett
  15. Så fantastisk fint, du er bare så flink til å finne på ting. Kjempefine hjerter og lurt med å male kvistene. Som Pafrika må jeg også føye dette på listen min over alle fine tips man får her hos deg. Ha en fin kveld videre i det koselige hjemmet ditt. Klem Wilhelmine

    SvarSlett
  16. Har ikke noe med gjerrighet å gjøre det der, bare fornuft! Og lekkert ble det jo! Syns forøvrig dere har det kjempekos i stue/kjøkken/gang - titta på bildene under!!

    Klem!

    SvarSlett
  17. Du tuller! 2000,- for en plastgren og 600,- for en gren som du kan plukke selv!!! Det er RAN:)
    Mye finere og mye koseligere og fikse det selv ♥
    Kjempefine hjerter...
    Strikker man bare en helt vanlig lapp av ullgarn og vasker det, så er det tovet? Eller hvordan gjør man det? 100% ull? Hvilken grad vasker du det på?
    Hadde vært artig og prøvd!

    Klem Line

    SvarSlett
  18. Da er jeg gjerrig også Barbro! - 2000 kroner?!
    - og din gren ble kjempe-lekker:-)
    Takk for smart tips - dette må jeg prøve også!
    PS!Imponert over hvor ryddig du har det - her er det "glade kaos" etter at jeg begynte i jobb;-D
    Vet hva jeg skal bruke fredagen(fri..?) til!
    Ha en kos kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  19. Så fint det ble.
    Masse gode ideer her hos deg:)

    SvarSlett
  20. He he, det var en stiv pris ja! En grein er jo noe av det enkleste å skaffe seg ute i naturen, selv for kløner som meg;) Stemningsfulle bilder!

    SvarSlett
  21. Nydelig Barbro!!!
    Du er så utrolig kreativ!!!
    Elsker de tovede hjertene.
    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  22. Ojs, Glad du tok til fornuft! Og tror resultatet ble minst like bra! Søte hjerter og pip!
    Klem

    SvarSlett
  23. åå, dette var fint :o) koselig med litt rødt :o) Klem J.

    SvarSlett
  24. He,he...gjerrigknark du liksom :D Artig tre, kanskje en fin idé for oss som ikke skal pynte treet i år heller :) Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  25. Så fint det ble Barbro....rent og pent....enkelt og flott.
    Ha en fin kveld og nyt morgendagen

    Klem til deg

    SvarSlett
  26. Lurer på hvor du så den dyre greina, kanskje et uhyre veldig sjeldent tre? Uansett, dine greiner ble fiiine :) Og finfint med røde hjerter på. Finfint :)

    SvarSlett
  27. HÆ??? Vil du ikke bruke 2000 kr på en grein? Det er da slikk og ingenting!!! ;) Hehehe :)

    Ble kjempefint! Veldig imponert - du er så kreativ og lager så mye fint. Har en award til deg i bloggen min - ta den hvis du vil :)

    Ha en strålende 1.desember.

    Klem, Cecilie

    SvarSlett
  28. Flott dekorasjon og jeg istemmer med de andre som sier at du ikke er gjerrig. Det finnes tydeligvis folk der ute som har mer penger enn vett :)

    Catje

    SvarSlett
  29. Dette handler da virkelig ikke om å være gjerrig, Barbro. Prisene var jo helt sprø!
    Greina di ble nydelig, de tovede hjertene og fuglen var skjønn dekor.
    Flink du er!
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  30. Det var syke priser!
    Kjøpte hvite greiner på torget til den nette sum av 35 kr :)
    Kjempefin dekorasjon som holder hele jula.

    SvarSlett
  31. Veldig glad på dine vegne for at du besinnet deg, og det du endte opp med var utrolig fint!!! Takk for tipset :)

    Kitty

    SvarSlett
  32. Jeg hadde heller ikke betalt 2000 kr for en grein. Uff, for noen priser de setter noen ganger. Men inspirert kan en jo bli. Og greina ble utrolig flott den. Og ikke minst gratis:)
    Masse lykke til i konurransen!

    SvarSlett
  33. 2000 eller 600 kroner for ei grein? Aldri i livet! Aldri!
    Men du er jo et fornuftig menneske! Og din løsning er da mye finere, ser mer naturlig ut, med ei ekte grein!

    SvarSlett
  34. For en herlig dekorasjon! Var en litt stiv pris for en grein, hihi, godt å se at du løste det SÅ fint!

    SvarSlett
  35. Herregud for en pris...nei det enkle er ofte det beste;) Nydelige bilder:)
    Lykke til!

    Klem Lise

    SvarSlett
  36. Var det trollhassel da kasnkje!?
    Vi så nemlig på det i fjor, og de lå på 16-1700 kroner.. Så nei takk sa jeg da. Fant et annet alternativ. Blir nok det i år også :)

    SvarSlett
  37. Ha- det er så fornøyelig når noen "tar rotta på" de som prøver å lure oss til å kjøpe sånt noe! Hva har du forresten tenkt å bruke de 2000 kronene du "sparte" til? Ikke la de gå i den store potten , men bruk de til noe morsomt, det er mitt tips for dagen (eller skal jeg si natta??)

    SvarSlett
  38. Så utrolig dekorativt. Finfin :)

    SvarSlett
  39. Så fint, friskt og reint det ser ut! Heilt nydeleg! ♥

    Ha ei god helg!

    SvarSlett
  40. Nydelig ble det. Det bildet er min favoritt så langt i Nib konkurransen:)

    klem

    SvarSlett
  41. Så nydelig! Fikk et tips der ja!

    SvarSlett