mandag 1. november 2010

Et lite julegavetips


Dette blir vel nok en form for reprise, for jeg tror jeg har blogget noe tilsvarende tidligere, men jeg synes det er et ganske koselig julegavetips, så jeg slenger det ut til inspirasjon for noen forhåpentligvis.

Hjemmelagete bokmerker er hyggelig å få, spesielt med bilde av søte små på. Bildene er printet ut fra 
PC´en, og deretter laminert. Jeg har hullet de nederst med hullemaskinen, og så satt inn et sløyfebånd.


Her er det forsåvidt bare til å printe ut hva man vil, og gjerne et motiv som passer mottakeren.


Bokmerket over ville kanskje vært midt i blinken for en nostalgisk engleelsker?

Man trenger heller ikke nødvendigvis å printe ut et bilde, man kan jo skrive et morsomt gullkorn eller et fint ordtak eller dikt.

Det er sikkert mange der ute som har planer om å gi vekk bøker i julegave. Sammen med et hjemmelaget bokmerke blir gaven litt ekstra fin og spesiell:-)


17 kommentarer:

  1. Jeg gir nok bort noen bøker til jul. Men spørs om det blir noen hjemmelaga bokmerker...

    SvarSlett
  2. Wuhuuu! Takk for tipset! :D For gjett hvem som kjøpte seg lamineringsmaskin etter et vilt innfall ("for det MÅ jeg jo ha"), men i tiden etterpå bare har sittet i sofaen og skult på maskina og ikke helt vist hvor man skulle starte. Nå skal jeg jammen meg produsere bokmerker til hele slekta :D

    SvarSlett
  3. Lamineringsmaskin har jo et hvert møblert hjem, selvsagt, og bokmerker var en god idé! Jeg ville imidlertid hatt hullet med bånd øverst og ikke nederst, men det er vel smak og behag, kanskje.

    Catje

    SvarSlett
  4. Tusen takk for ideen - så flott, jammen skal jeg lage slike bokmerker til jul..takk takk takk..

    Ha en finfin mandag!

    KlemKKann

    SvarSlett
  5. skal si du får ting unnagjort og bokmerkene var fantastisk!!!
    Fortsett med alt ditt DILL OG DALL for du er til STOR inspirasjon og glede :):):)

    Anita

    SvarSlett
  6. Kjempe fine!
    Jeg har sydd en del bokmerker, og noen skal gis bort i julegaver...*smiler*..

    Ha en fin mandag,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  7. Det var en kjempefin ide, var ikke så dumt som pakkelapper heller de ;-D
    Jeg elsker hjertene dine under her, de er nydelige og gi meg inspirasjon til årets store hobbykveld før jul;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  8. Syns det er bra at du skriver om det igjen jeg - for jeg har ikke sett det før :-) Stilig :-D

    Ha en fin mandag og klem fra Siv

    SvarSlett
  9. Lamineringsmaskin har jeg lenge ønsket meg, men det virker ikke som om noen har skjønt det *sukker dramatisk*
    Men NÅR jeg får en, da skal jeg teste ut ideèn din, for den var jammen ikke dum du :)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  10. Takk for tipset! Jeg stod nemlig og sa pa en lamineringsmaskin i helgen... na har jeg enda en grunn til a kjope den! ;-)

    klem Mette

    SvarSlett
  11. Smarte bokmerker, og mange muligheter. Tok med lamineringsmaskinen på klubben en gang, og så lagde de bokmerker i en fei. Jentene tegnet og pyntet, og gutta brukte fotballkort :)

    SvarSlett
  12. Så fint at du fikk ordna så du fikk lagt ut flere bilder på bloggen - stor glede for oss lesere det, vettu...
    Fine bokmerker - en god ide for meg som gir bort endel bøker til jul

    klem

    SvarSlett
  13. Takk for tipset, Barbro! Det var absolutt noe jeg skal skrive meg bak øret! Har lenge tenkt jeg skulle kjøpe meg en lamineringsmaskin, så da blir nok det gjort en av de første dagene!

    Ha en fin uke!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  14. Takk for tips; dette blir jo så mye mer personlig og flott!!

    SvarSlett
  15. Hm. Fører det opp på den allerede lange listen min over ting jeg har lyst å lage til jul... ;)

    Takk for sist, det var grådig hyggelig å treffe deg live!

    SvarSlett
  16. I og med at detta blir fyssta julå i Bloggelandet for meg, så e alt deta nytt for meg. Tar altså gjerna imot "reprisetips" ;o)

    Slenge meg med Pafrika og seie at det jammen var grådig gøy å treffa deg live ja :o)

    At 3 tima kan gå så fort???

    SvarSlett
  17. Et supert tips, synes jeg.
    En flott blogg du har.
    Legger meg til som følger.

    SvarSlett