onsdag 12. oktober 2011

Svart og hvitt

Da har jeg endelig bestemt meg for at borddekking-til-festlig-anledning om et par uker blir i svart/hvitt. Og ettersom jeg ikke er spesielt glad i å være uforberedt, så tok jeg en liten prøvedekking i forbindelse med at vi får middagsgjester i dag. De blir nok skuffet når de bare får servert kjøttboller og potetstappe, og oppskjært frukt til dessert, he, he. De hadde nok sikkert ventet seg noe litt mer fancy som sto en smule mer i stil til borddekkingen. Men skinnet bedrar:-)

De laminerte tapetblomstene fra i går kom godt med i dag, sammen med plastic fantastic orkideene mine, som faktisk er ganske fine til å være plastblomster. Kjekt med blomster som aldri visner:-)

Til og med bittelitt julepynt har sneket seg med, uten at den er så veldig iøyenfallende. Heklehjerter ment til jul og røkelsesstativ passet liksom så godt inn at de fikk være med tross at vi bare er i oktober.

Plusser man på en masse telys, satser vi på at det blir et stemningsfullt bord. Med billigroser fra Rema og en pakke servietter, så blir dette en rimelig fornøyelse:-)

Ha en fortsatt fin dag!

12 kommentarer:

  1. Kjempestilig.

    Du har ikke oppskriften pa de heklede hjertene...? De var da bare saaa sote!

    SvarSlett
  2. Hei på deg, så koselig at du ville være med på Give Away'en min;-D

    Bordet er skikkelig stilig og middagen kan bare bli utrolig god i en slik setting;-D

    Ha en fortsatt fin dag!
    Klem fra Grete

    SvarSlett
  3. Svart/hvitt slår aldri feil. Stilig borddekking, og jammen er det greit at det ikke alltid trenger å gjøres så dyrt!

    SvarSlett
  4. Kjempe flott borddekking !
    Gøy å få tips om ting en kan bruke :)

    Klem Birgit

    SvarSlett
  5. Dette likte jeg :)
    Det er ikke alltid en trenger å "overpynte" et bord for at det skal se fint og fancy ut !!

    Tror maten smaker uansett hva du skal servere jeg :) Bon Apetit !!

    Klem Heidi

    SvarSlett
  6. Tenker kjøttbollene vil smake fortreffelig ved et sånt flott festpyntet bord :-)

    Klem!

    SvarSlett
  7. Kjempefint bord, Barbro :-) Det artige med å følge blogger ei stund, er at du kan få med deg fargeskifter i heimen ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  8. Maten var aldeles utmerket, faktisk så god at noen i familien snek seg til to ekstra porsjoner lenge etter at middagen egentlig var ferdig. Ellers føler man seg beæret over å ha fått være prøvekaniner for elegant bordpynt - en hel del hakk over det vi er vant med. Jeg synes jo jeg virkelig har strukket meg langt om det er telys i matchende staker og kanskje en kvast på bordet...

    SvarSlett
  9. Så flott borddekking! Likte disse laminerte tapetblomstene godt :) Så enkelt, og så fint!

    Takk for inspirasjon :)

    En fortsatt fin høstkveld til deg!

    Ps. bli gjerne med på min giveaway :)

    SvarSlett
  10. Så kjekt å se at andre også holder på med full prøvedekking!Det ble skikkelig tøft, likte veldig godt serviettene..
    Det er ikke så farlig med maten, pynten er viktigst!hihi
    Klem fra Linn med "Arlensboble"

    SvarSlett