torsdag 6. oktober 2011

Alle mann i arbeid

Jeg har tidligere nevnt at jeg er en varm tilhenger av barnearbeid, spesielt innen tekstilproduksjonen. Og da snakker vi ikke om tepper fra Bangladesh, knyttet av små barnehender. Neida, vi snakker om produksjon innenfor husets fire vegger. 
Vi snakker om ivrige barnehender som stapper vatt i hjerter, ugler, og der det ellers trengs og stappes vatt. En jobb mor synes er fryktelig kjedelig. Veslesnuppa derimot elsker det, og er dessuten billig arbeidskraft. Ja, faktisk helt gratis. Og meget effektiv. Her snakker vi effektivitet på høyde med en østeuropeisk jordbærplukker. Det går med andre ord unna. Veslesnuppa har dessuten også forstått prinsippet om å fordele vatten, sånn at ikke alt blir liggende i en klump på midten. 
Med en sånn god, liten hjelper så går det rimelig unna med produksjonen til julemarkedet ute i hytten, og jeg ligger utrolig nok foran skjemaet.
Jeg har funnet ut at jeg må utnytte den ivrige lille barnearbeideren til mer enn fyllvattstapping. Kanskje jeg skulle sette henne til å male noen bakgrunner så jeg får laget mange tekstilbilder og? 

Det er bare å fastslå at barnearbeid er en fin-fin ting:-)

11 kommentarer:

  1. Hehe, barnearbeid er undervurdert =)
    Godt å ha flittige barnehender til hjelp, og selskap samtidig!

    God helg :)

    SvarSlett
  2. Barnearbeid er FLOTT, og ikke minst koselig:)
    Er jo så hyggelig og ha de med på sysslene ♥
    Og så stolte de blir når de fr det til!

    Du lager så masse herlig, i de vakreste farger;)

    Ha en fin dag!

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Slikt barnearbeid liker vi :0) Til nytte for både a mor og ungen. Mor får etterlengta hjelp, og ungen får noe å syssle med ;0)

    Ha en flotters ettermiddag

    SvarSlett
  4. Så kjekt at hunhjelper deg...her snakker vi om team arbeid .Koselig.......så mye fint du lager ....flinke er du

    Fin kveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  5. Ja, datteren i huset har blitt satt til å klippe opp hyssing, slettes ingen dum ide...*ler*..

    Masse fint på bildene dine her!
    Klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  6. Helt toppers med denne typen barnearbeid, ja! Blir flott når poden her kan jobbe litt mer før føden; )

    Du har laget kjempemasse flott, Barbro! Og jeg er jo så heldig at jeg har mitt helt egne tekstilbilde!!

    KLEM!

    SvarSlett
  7. He he, godt du får sysselsatt dem!

    SvarSlett
  8. Greit med hjelp.. I dag ville Edvard hjelpe meg "slik som Lillebror gjorde i filmen"... dvs. han ville kjøre symaskinfoten mens jeg sydde... jaja, det gikk på et vis det også, heldigvis gikk han lei etter fire sømmer ;)

    SvarSlett
  9. Så mye fint du lager.
    Koselig med hjelp da.
    Håper jenta mi blir like ivrig når hun vokser til:)

    SvarSlett
  10. He he he, mye bedre sysselsetting enn f.eks. å spille DS. ☺

    SvarSlett
  11. Så artig! Stapping er viktig det, og godt vesla synes det er gøy :)

    SvarSlett