lørdag 1. oktober 2011

Litt mindre dill


Jeg begynner å bli ganske lei av en del ting og tang i interiørverdenen, og uten å være for spesifikk og fornærme noen, så kan jeg vel nevne at det gjelder spesielt ting som er i overkant dillete. Litt dill må man ha, men det kan bli fort bli for mye. Drivvedhyllene med snirklete hylleknekter er derfor skrudd ned fra veggen i stuen, men skal heller få henge i gjestehytten. Der passer de mye bedre, og der trengs det også et par hyller. I stuen dukket det heller opp et nytt veggskap.


Greit, nordlendingen synes selvfølgelig det nye veggskapet går under kategorien dill det og, men siden det er jeg som har vetorett her i huset når det gjelder interiør, så ble det med hjem likevel. 

Vi snakker faktisk om en mann som synes Ibizasuvenirer er vakker hyllepynt... Da kan man liksom ikke forvente å få gehør for sine interiørmeninger.
Jeg, på min side, synes skapet er veldig funksjonelt. Dessuten er det fullstendig fritt for snirkler og ikke minst skrift, og mye billigere enn veggskapet fra House Doctor som jeg egentlig ønsket meg. Så nordlendingen burde egentlig klappe i hendene i ren begeistring over dette gode kjøpet av et godt under gjennomsnitts feminint aluminiumsskap fra Living. Det er jo tross alt en maskulinisering av hjemmet som er på gang...
Ja, ja, til tross for at nordlendingen syntes det var et skikkelig jallaskap, så var det nå ikke verre enn at han skrudde det opp likevel. Og jeg vet at han synes det var fint -  sånn innerst inne:-)

21 kommentarer:

  1. Kjempeflott skap! Skjønner godt at du er fornøyd!

    Hvor har du hengt det opp? Over spisebordet?

    Tror jeg må komme bort på besøk snart ja, slik at jeg får med meg alt som er nytt hos deg.

    PS! Kjekt å se at fuglene mine dukker opp på bilder i ny og ne..

    Klem

    SvarSlett
  2. hihi... han syntes nok det ;) Det ble jo kjempefint da :)
    Ha en fin morgendag, klem.

    SvarSlett
  3. Lekkert skap og skjønn pynt :)

    Nordlendingen er som menn flest håpløs på denne fronten ;)

    Hilsen Tove som også bor med en nordlending (og strengt tatt er nordlending selv også...)

    Nyt helga :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Nei, nå har eg jammen oppdaga ein ny for meg blogg! Her likte eg meg godt! Så utruleg mykje fint du lagar! Og så var du visst i Grieghallen òg, men der var vi så mange at eg hadde ikkje oversikten gitt.. Finfint skap, syns eg! Og eg held med deg i at det er mykje dilleri i bloggeland, men så lenge det gjer folk glade er det vel greit. Så kan me jo dille ned, me som vil;-)For eg høyrte nemleg på Halvor Bakke og Mr Vitra-Jonatan i sofapraten på messa og hissa meg pittelitt opp over at dei plent skulle diktere korleis folk burde ha det, eller ikkje ha det... Huttetu, seier eg bare. Eg nektar å lye. Dei får sei kva dei vil;-)

    God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Så koselig en blogg du har!
    Enig med deg,for mytje dill dall,kan virke rotåt,
    å man må jo tørke støv av alt og;/
    Hihi.
    hej fra ein ekte nordlænning;)Beate

    SvarSlett
  6. Det var jo et kjempelekkert skap da :) OG alltid greit med å finne et alternativ som ikke koster for mye også :)

    SvarSlett
  7. ja jeg skjønner hva du mener at man kan få nok av diverse ting... men det nye skapet var veldig fint! likte godt fargen også jeg:)

    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  8. Jammen godt det er du som har vetorett på interiørsaker :)

    SvarSlett
  9. Jeg likte skapet veldig godt! Så måtte jeg jammen le av Ibizia-klokka :) :)

    SvarSlett
  10. Skulle til å si akkurat det sammen som Shy B! Godt at det er du som har siste ord når det gjelder interiøret! :D Fint skap! Nei til for mye dill! :) God søndag Barbro!

    SvarSlett
  11. Kjempefint skap du har kjøpt deg !
    God søndag ! Klem

    SvarSlett
  12. Hi,hi...har en i huset som elsker Gran Canria suvernirer jeg også...han kunne helt seriøst hatt det fremme og værtsåå stolt...enig med deg i dillet...det må være rett dill...ikke harry dill...eller annet dill...jeg er også meget lei en viss stilart...uten å fornærme noen...hi,hi

    SvarSlett
  13. Kult skap. Jeg er ikke glad i dill, dette var mer i min gate.
    Og den Ibizasouveniret gjør vondt i øynene he he he.

    SvarSlett
  14. åh! det var et fint skap:)

    øsnekr deg en goood søndag!
    klem ellemell

    SvarSlett
  15. Skapet var både funksjonelt og pent, men nå har vel mannen din sikkert brukt en stund på å venne seg til drivveden, og da er det vel stor overgang...Tross alt er den jo heller ikke i samme kategori som Ibizatermometeret da: ) (Jammen godt det er du som har vetoretten...!!)

    Vasen var kul!! Jeg merker jeg er litt på vei mot strammere linjer i interiøret selv! Fortsatt fin søndag! KLEM

    SvarSlett
  16. ..spørs om jeg må bidra til litt mere dill i huset ditt nå..for du har nemmelig vunnnet min gi-bort, og kan velge deg ut stoff til ei valgfri pute :)
    gunnhil-meis

    SvarSlett
  17. Grattis med nytt skap! Det var en ordentlig fin farge på det. Ha en deilig søndag :o)
    Hilsen Ingebjørg

    SvarSlett
  18. Skapet var veldig fint :-) Jeg skjønner akkurat hva du mener med dill...

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  19. Kjempeflott skap!
    Ønsker deg ei fin ny uke! : )

    SvarSlett
  20. Hei!

    Kjempefint skap! Tror kanskje jeg må stikke innom Living en dag for der er det veldig lenge siden jeg har vært innom! Det har stort sett bare blitt IKEA den siste tiden ettersom jeg har et gavekort å bruke opp der ute gitt. Ønsker deg en fin uke! :)

    De hadde ikke hundeprint kjøkkenhåndkle på Åhlens også? For de av oss som er hundefolk! ;)

    Klemmer

    SvarSlett
  21. Vakkert skap!
    Skjønner at man kan bli lei drivved og skrifter. Et skap er i hvert fall mer praktisk! ;)

    Klem Sigrid

    SvarSlett