tirsdag 4. oktober 2011

I forkant

(Julestrømper fra Borghildpia)
Jeg hadde ingen planer om å legge ut et julerelatert innlegg i dag. Det bare ble sånn. Med ett stykk halvsykt barn som trengte å sysselsettes litt, så fant jeg fram litt småtteri som jeg - for en gangs skyld - hadde klart å samle til julekalenderen. Før skolestart hadde nemlig Nille 3-for-10-tilbud på blyanter, viskelær, penner, tusjer og lignende, og klarsynt som jeg er så tenkte jeg kalendergaver med en gang. (veldig stolt av meg selv, siden det er første gang i historien jeg har klart å være såpass i forkant)
Veslesnuppa fikk dermed i oppgave å pakke inn små gaver til brødrene sine. Og mens hun pakket og dekorerte pakkene med tegninger og litt nylært løkkeskrift, så pakket jeg inn hennes gaver. Veslesnuppa var helt oppslukt av arbeidet og meget konsentrert, så hun fikk overhodet ikke med seg hva som foregikk på den andre siden av bordet. 

Tro nå forresten ikke at alle kalendergavene er i boks ennå - så effektive er vi ikke. Det får være stjerne i boken for at vi allerede har begynt prosessen. Jeg har ikke akkurat helt klart å planlegge hvilke dager det skal ligge bakelapper eller badelapper i kalenderen ennå. Det får da være grenser for hvor strukturert og organisert man skal være liksom.

Men da vi først var i gang med kalendergavepakking, så måtte jeg jo nesten finne fram igjen kalenderen. Den er håndlaget, og ble kjøpt hos Mitt Rom i fjor. Planen var å bruke denne som mal og lage en til hver av ungene (*eldstemann er 20, men man blir aldri for gammel for kalender, eller julestrømpe...*). Det klarte jeg ikke i fjor, men kanskje i år?? Jeg har ihvertfall begynt, om enn bare såvidt. Har klippet ut mal til bambien og kjøpt stoff til bakgrunnen. Heldigvis er det leenge til jul ennå.

12 kommentarer:

  1. Så koselig innlegg. Er igrunnen ferdig med denne miserable sommeren oppe i hodet mitt, og gleder meg til jul!
    Her er en stjerne til fra meg som du kan klistre i boka mi. Godt jobba!

    SvarSlett
  2. Så koslig med julkalender,
    jeg har allerede begynt med barna sine.
    Det er kjekt å være tidlig ute...*smiler*...
    Klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  3. Koselig med juleforberedelser :0) Flink du har vært å begynne såpass tidlig da. Blir jo en del pakker når man skal ha til 3 stk.
    Begynte faktisk for ei god stund sia jeg også med tanke på at det skulle ordnes 72 gaver *dån* Har igjen 6 gaver (tror jeg), så er kalenderen bankers. Mangler såklart å pakke inn osv, men det er jo bare kosejobben, så stresser ikke med det nei :0)

    Kjempe stilige julestrømper du hadde på veggen også. Freshe :0)

    Ha en fin ettermiddag,
    Klem Jane.

    SvarSlett
  4. Ja det må jeg si:):) Virkelig flink altså:)
    Jeg syns jeg var flink som kjøpte min første julegave her om dagen, da jeg pleier å stresse rundt i des. Målet er å være ferdig før 1. des og bare kose deg i førjulstida.. så får vi se da;)

    Har kosa meg masse her på bloggen din nå:) Utrolig nydelig lekestue:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  5. Det er virkelig stjerne i margen til deg, ja! Her snakker vi effektiviteten selv :) Jeg har som mål (i år igjen) å være ferdig med jula før utgangen av november, og for å holde dette målet bør jeg nesten starte omgående. Takk for den lille dytten!
    Klemmer, Fransen

    SvarSlett
  6. så flink du er!!! her blir det bare med tanken... her er det maling det stort sett går i og snekring for mannen... prøver å bli litt ferdig i det minste hehe med huset altså hehe men det blir no litt strikking og hekling. kan jo ikke unngå det!? hehe ha en fin dag :) her er det vannkopper som går.

    SvarSlett
  7. Kan jo ikke si annet enn at du er godt i gang da :-) Det er ikke så lett å kutte ut kalenderen til ungene selv om de har blitt store ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  8. Jøss, godt gjort. Jeg skal fikse 72 kallendergaver, så det er vel på tide å starte. Og så må jeg lage kallenderen til minsta, siden hun ikke har hatt det før. Det verste er å finne småting som ikke koster fryktelig mye til min 12-årige sønn. Jentene er enklere :)

    SvarSlett
  9. Flott å være i gang. Jeg likker bakpå allerede...

    SvarSlett
  10. Oj, ja du har jammen vært effektiv med så mange gaver i hus alt, hihi;)
    Og så kjekt med pakkehjelp da;))

    Nydelig den kalenderen var ♥

    Ha en fortsatt fin dag;)

    Klem Line

    SvarSlett
  11. du er bare helt utrolig :) tenk æ være i gang med julekalenderen alt !!! du får 10 stjerner fra mæ ! du snakker om bake og badelapper også - skjønner jo hv abakelapper skal gå ut på, men badelapper - er det badeland, eller rett og slett julebadet/vasken som skal foregå den dagen ??? prøvde å kommentere de fine disneyputene dine for npen dager siden, men kom aldri igjennom med den kommentaren, uansett, de va kjempetøffe :)
    klem Anita

    SvarSlett
  12. Julekalender? Å, nei, ikke minn meg på det allerede nå!...;)

    SvarSlett