onsdag 26. oktober 2011


Nordlendingen har etterlyst gardiner ute i gjestehytten. Han har nemlig planer om å overnatte der ute nå som det både har kommet opp lamper og ovn. Jeg tror vel egentlig ikke det hadde hastet så veldig med de gardinene, nordlendingen er ikke akkurat så tøff når mørket faller på. I sommer sendte han nemlig meg ut i lillehytten nordpå (som ligger vegg-i-vegg med den store hytten til svigers) for å ligge der sammen med minstemann. Nordlendingen syntes det var mye tryggere å ligge inne i hovedhytten med ho mamma og han pappa. Og da snakker vi til og med midnattsol og lyst hele døgnet. Så overnatting i vår lillehytte når det regner, blåser og er mørkt - det tviler jeg sterkt på kommer til å skje.

Men for all del, hvis han virkelig insisterer, så skal det da ikke stå på et par gardiner. Jeg har sydd gardiner av sengetøy fra Åhlens, og så har jeg kantet med en blonde. Mest fordi gardinen skulle bli lang nok, og så passet det nå godt med litt blondedill ute i lekehytten:-)


Gardinstenger laget av seljetre fra hagen, etter at nordlendingen lekte den store motorsagmassakren i går, og gikk løs på alle trærne som sto på berget der ute, så nå er det fullstendig ribbet. Det ble imidlertid mye god ved ut av det, pluss gardinstenger. Ja, ikke bare gardinstenger. Et helt tre har visst kommet inn i hytten og. Jeg har tenkt å bruke det til å henge julepynt på til julemarkedet, men det var nå ganske stilig uten pynt og, så kanskje det får bli stående. Det er jo så trendy dette med å bringe naturen inn.


På døren henger jukseliftgardin, laget av en liftgardin jeg hadde på kjøkkenet. Jeg har bare tatt vekk liftsystemet og justert den til passe lengde og bredde til dørvinduet. Deretter har jeg sydd et par knapphull i gardinen, rullet den opp, og knyttet med sløyfebånd.

Dermed er hytten klar for overnatting den:-) Sweet dreams, honey:-)

10 kommentarer:

  1. SÅ utrolig fint!

    Herlige gardinstenger da gitt.. Sånt liker jeg, og ikke minst det treet! ;)
    NYDELIGE detaljer!!!

    Forresten.. Fint innslag av julegavetips i studios konkurranse! Slang meg med jeg også ;)

    Ønsker deg en fiiiiin kveld!

    Klem Ida
    :)

    SvarSlett
  2. Herlig i lillehytta, blir bra for nordlendingen vettu:) Han liker kanskje rosa også han da;)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Takk for tipset ang. konkurransen..
    Jeg har ordnet opp i det nå ;)

    Tenkte ikke over at jeg måtte ha det med siden jeg lenket osv...

    :) Klem

    SvarSlett
  4. Kjempefine gardiner, du har gjort det så koselig der inne nå. Bare gi en lyd når du begynner med utleie av den lille hytten..

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. Er så koselig i den hytten altså;)
    Og veldig råååsa og fint for husbonden da, tipper han sovner med sukkersøte drømmer ♥

    Likte veldig godt treet;)

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Hihihi..må le litt når jeg leser dette innlegget;O) Flott er det nå i hytta da, så det må være fint å overnatte der!!

    Ha en fin uke!

    Klem Tine

    SvarSlett
  7. Så fin hytte du har! Likte veldig godt gardinene! Sommerlig og fint :) Så får du se om nordlendingen kommer seg ut på overnattingstur..hihi..
    Ønsker deg en fin uke!
    hilsen frieblonder

    SvarSlett
  8. Ha,ha artig innlegg, og ikke minst koselig hytte. Ønsker deg en fin dag :)

    SvarSlett
  9. Så koselig hytte med mange flotte detaljer. Ville følt meg veldig velkommen om jeg skulle ha overnattet i gjestehytten deres, klem.

    SvarSlett