fredag 7. oktober 2011

Høstpynt

Seinere denne måneden skal jeg være med å dekke bord til en festlig anledning, og da må det prøves og feiles litt her hjemme i forkant. For det er ikke så lett å bestemme seg for hvordan man egentlig vil ha det. Først ville jeg nemlig ha det lilla. Jeg eeeelsker jo lilla, og så for meg et bord med masse innslag av lyng. Lyng er jo såååå fint og billig å kjøpe, eventuelt så kan man ta seg en tur i skauen og hente den gratis og, for dette skal være et lavbudsjett-pyntet-bord.

Etter lillapyntet lyngbordideen, fant jeg ut at svart/hvittbord hadde jo vært grådig stilig! Fra før av har jeg dekorert noen hermetikkbokser med svart og hvit tapet, og disse hadde passet fint som blomsterholdere. Dessuten tenkte jeg å spraylakkere kongler i svart og hvitt og bruke de som dekor sammen med en lysslynge.
Men så var det det med å bestemme seg da. Rett utfor stuedøren fant jeg flotte høstblader som egnet seg fint som pynt til både å strø over bordet sammen med kastanjer, og som pynt surret fast på lykter og vaser. Jeg ser for meg noen bambier innimellom og kanskje litt frukt som bordpynt og. Jeg prøvde med noen clementiner (eller er det mandariner? Husker aldri det der...) og det ble ganske kult.

Akkurat nå heller jeg mest til det siste alternativet, men mye kan skje i løpet av tre uker:-)

11 kommentarer:

  1. Fargerikt og fint :)
    Tror nok du ender opp med det som tar seg best ut uansett jeg :)
    Ha en strålende fredag og en riktig god helg :)
    Alltid kjekt å titte innom hos deg du kreative :))
    Klem Heidi

    SvarSlett
  2. Det blir sikkert fint uansett, ja! Jeg skal kanskje melde meg på blomsterkurs i slutten av november på Tornerose, hvor borddekking og dørpynt er i fokus. Har aldri gjort noe sånt før. Tror det hadde vært gøy og inspirerende! Men kan jo bare kikke på bloggen din, så blir jeg jo inspirert. Ha en riktig fin helg! Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. He-he, prøving og feiling må til!!! For ellers kan man jo aldri vite om man vil like det eller ikke. Hadde vært kjedelig å aldri prøve noe som helst, he-he. Om en måned er det vell på tide å begynne å pynte julerelatert, he-he. Jeg holder på å gå igjennom alle bladene mine, og det var en del juleblader, for å si det sånn. For nøyaktig to år siden var Gubben og jeg med på juleåpninga av Landstil.com på Moi. Morsomt, så vi nærmer oss....... klemz Grethe

    SvarSlett
  4. Gode ideer alt sammen. Fint ble det i alle fall, men er det ikke en risiko at de røde, fine bladene har forsvunnet i slutten av måneden?

    SvarSlett
  5. Gode ideer :)
    Jeg har vært på mose og kongletur, så nå skal det pyntes i heimen:)
    Klem Gitte

    SvarSlett
  6. Så fiiiint;)
    Elsker fargen på bladene nå!!
    Du er så flinkis ♥

    Fin fredag!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Hi hi, nå flirer jeg godt. Ikke av deg, men fordi jeg også har høst-dekorert. Ref. dagens innlegg hos meg. Ha en strålende helg, Barbro, men kastanjer og høstløv.

    SvarSlett
  8. Det er jo fortsatt over en måned til jeg kommer! Men flott at du har begynt å forberede deg:)

    SvarSlett
  9. Hihi...jeg flirer av Pia sin kommentar....Men for alt jeg vet så kan det jo hende det er henne du skal dekke for?! Du disket vel opp med 13 slag kaker sist? Eller noe sånt?
    Syns alle tre forslagene hørtes flotte ut. Regenr med vi får se hvordan det blir?

    Fortsatt fin kveld! KLEM!

    SvarSlett
  10. Dette ble veldig fint- skikkelig høstlig og vakkert!

    Jeg digger kastanjer, og begynner å drømme om å reise til Paris og spise ristede kastanjer. Men egentlig synes jeg jo at det ikke smaker godt, men bare lukter godt. Og de uspiselige vi har her er vakre å se på- så det får holde...

    Nå maser jeg bare....prøver å utsette lufteturen med hund. Sukk- for et regn vi har nå!!

    SvarSlett