søndag 30. oktober 2011

Tiden flyr

Jeg burde egentlig funnet fram symaskinen igjen og sydd hauger av juleting, men etter to dager med fest og moro er det liksom litt lite energi igjen. Dessuten er huset fremdeles ganske på stell - to dager etter maratonrydding og vasking i forbindelse med helgens festligheter. Det butter derfor relativt mye imot å finne fram sysaker. Etter en økt ved symaskinen ser nemlig stuen ut som et oppdrag for Kaoskontroll og Hilde Hummelvoll, og det flyter med stoffer, bånd, og påbegynte prosjekter hvor enn man snur og vender seg, og alle i familien tusler rundt med trådrester under sokkene. Hilde Hummelvoll hadde neppe sett nytten i alle stoffrestene og blonderestene jeg samler på, og hadde nok ubarmhjertig stappet de i de blå kasteeskene.
Verken tanken på rot, eller Hilde Hummelvoll for den del, hjelper særlig på sylysten, men kanskje bilder av hjemmelagde julesaker fra i fjor kan hjelpe litt på syiveren? Nå er det bare to uker til det første julemarkedet jeg skal være med på ute på Milde, og plutselig begynner jeg å få det travelt. Enda så flink jeg syntes jeg var som startet tidlig med både julestrømper og julehjerter... 
Jeg bør egentlig snart og aldeles straks få sylysten tilbake, og satse på at de neste to ukene blir veldig produktive - og blottet for utagerende festing:-)

10 kommentarer:

  1. Jeg er skikkelig i symodus for tiden, men så ser det rimelig rotete ut på spisebordet også. Men etter at alt ble sortert i esker fra IKEA så er det enkelt å ta frem og bort - og vips så er bordet ryddet. Men nå har nok jeg bare en brøkdel av det utstyret du har, da....

    Lysten til å sy og toleransen for rot kommer nok snart tilbake vil jeg tro - og du som er så effektiv har GOOOOd tid med to uker til marked!!! IKKE noe problem!!!!

    Jeg har sydd 4 hjerter i dag....Du får nok se dem om en stund på bloggen tenker jeg!!

    KLEM!!

    SvarSlett
  2. Kjekt når huset er på stell.....men også kjekt å ha symaskinen der de andre er .....
    Jeg har satt maskinen på kjøkkenbordet....men har stort syrom på lofte.
    Håper sylysten er straks tilbake hos deg

    Ha en fin kveld
    klem til deg

    SvarSlett
  3. Koselige juleting! Gleder meg virkelig til jul i år. Det hvite hjertet var fint. Er det laget av en gammel strikkeduk?

    SvarSlett
  4. Synes du ikke har gjort annet enn å sy de siste dagene...

    Gleder meg i hvert fall til julemarkedet!

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. Imponert over produktiviteten:)

    SvarSlett
  6. Lykke til! Kjenner jeg deg rett går det bra det :)

    SvarSlett
  7. Fine ting - får håpe at det finnes bergensere igjen til markedet på Milde også. ;-) Vi skulle gjerne hatt deg på Paradis. Neste gang, kanskje..?

    SvarSlett
  8. Lykke til med innspurten! Det hadde vært gøy å delta på julemarked igjen, men jeg er ganske glad med tanke på alt jeg slipper å lage i full fart. Men du er effektiv med symaskinen, så tipper du får produsert en del.

    SvarSlett
  9. He, he, nei, det går dårlig å både sy og feste samtidig, men det kan jo bli noen kreative og uventede resultater av det da! Og du er ikke alene om å være en "late starter", for jeg har ikke begynt på juletingen ennå!

    Ha en flott uke, og delta gjerne i Give Awayen min! Premien er spesielt godt egnet for dem med et kreativt gen....!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  10. Jeg kom meg gjennom helga etterhvert jeg også, og fikk sydd ferdig skjørt nr 2. Denne gangen sånn det faktisk skulle være i henhold til mønsteret. Men jo mer jeg syr, jo mer lærer jeg, så det er jo bra. Nå skal jeg kaste meg over julestrømper også!

    SvarSlett