lørdag 8. oktober 2011

Med innslag av lilla


Gjennom hele 90-tallet syntes jeg lilla kun var en farge for de med palestinasjal og fotformsko. Det var den gangen jeg stort sett gikk kledd i svart og hadde okergule vegger, og ikke eide verken et plagg eller en ting som var lilla. Akkurat det forandret seg et stykke ut på 2000-tallet. De to siste årene har jeg blitt en lillaelsker, og synes lilla passer like godt til påske, som til sommer og advent. Lilla er liksom helårs.

Nå er det lilla både i interiøret og klesskapet, selv om det er veslesnuppa som er prinsessen av lilla i klesveien.
Nytt sjal vist fram av meget motvillig barn i dårlig lyssetting en lørdags morgen...
Men jeg har iallefall utvidet den lilla klesgarderoben med et nylaget sjal. Okei, kanskje ikke helt lilla, men med mange lilla innslag. Her gjelder det å se stort på det. Det skal tross alt passe med resten av teksten og. Har jeg nevnt at jeg ikke likte sjal tidligere heller? Ja, ja, tidene forandrer seg, og det er ingen skam å snu:-)

17 kommentarer:

  1. god morgen til deg,
    ja lilla er herlig farge, jeg liker den veldig godt, men har den ikke selv, nydelig skjerf du har laget, flink ,
    ønsker deg en flott helg, kos deg masse,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Heisan!!! tja, fotformsko hadde jeg på slutten av 70-tallet, men aldri palestinaskjerf. Men absolutt lilla skjerf. Og alt jeg strikket , heklet og vevde var lilla, he-he. for den sagt skyld, prøvde jeg meg med okerfargede vegger en gang på 90-tallet, men det ble veldig raskt malt over. Selv om jeg er glad i høstfarger, så var hverken oker eller lyng noe favoritt på veggene. Jeg er fremdeles avhengig av fotformsko (Ecco), og fremdeles strikker og hekler jeg i lilla!!!!! Ha en flott dag!!!!! Jeg tror jeg må ta en liten prat med Mini, og fortelle han at han er trøtt!!!! Klemz grethe

    SvarSlett
  3. Må vel si jeg har måttet krype til korset jeg også når det kommer til lilla. Jeg var vel en person som safet med jordfarger stort sett før, men nå eier jeg faktisk en del klær og interiørting i fargen lilla. Elsker lilla <3
    Nyyyydelig lille kopp du hadde, og den ugla er så søt.

    Ønsker deg en fin lørdag.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  4. Når lilla blir så flott som du legger det fram her, da er det ingen sak å like lilla!! :-)
    Har hatt "dilla på lilla" i papirbunken og scrappesakene mine en stund, men palestinasjalet mitt var svart... :-D
    Ønsker deg en god og kreativ helg!

    SvarSlett
  5. Sånn har det blitt her også... har rett og slett fått litt "dilla på lilla...." god helg Barbro! klem

    SvarSlett
  6. Smaken forandrer seg med åra, og vi blir vel en smule påvirket av trender også. Fint sjal du har sydd deg :)

    SvarSlett
  7. Deilige og inspirerende farger. Du er en av de bloggene jeg stikker innom for å hente inspirasjon. I dag ble jeg så inspirert av fargene du viser at jeg skal lage noen kort i lilla senere i kveld. TAKK. Du har snille barn som stiller opp som modeller. Her i gården hadde det aldri kommet på tale hi-hi Ha en fin lørdag videre. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  8. Hei! Jeg er veldig på lilla om dagen. Datteren min har masse lilla detaljer på rommet sitt, og jeg tror snart det dukker opp flere steder i huset.

    God helg!

    Klem Sigrid :)

    SvarSlett
  9. *smil*

    Lilla er min nye favoritt!

    Ukas innkjøpte; lilla lys,
    lavendelsåper, skjerf og
    friske blomster :o)

    ..alt gjør meg like lykkelig!


    SvarSlett
  10. Lilla er også min favorittfarge, og det har den vært i mange år. Men hos meg er det vel stort sett klærne som går i denne fargen.

    Riktig god helg!

    SvarSlett
  11. Jeg har alltid likt lilla. Noen år er jeg hip, andre år er jeg helt ute, ettersom moten skifter. Men når man er 40 så driter man egentlig i hva som er in eller ikke, he he.

    SvarSlett
  12. Jeg liker lilla nå. Var ikke favorittfargen for en del år siden.

    SvarSlett
  13. Man forandrer ofte stil ettersom årene går. På tidlig 80 tallet sydde jeg meg lilla klær,gikk med sjal og var litt freak egentlig. Det er jeg ikke nå :) Tusen takk for ord som varmer og gleder. :) God helg. Klem Merethe

    SvarSlett
  14. Lilla er ein av mine favoritt farga. Men ein endre nok både stil og sans for farga etter som årene går..

    Flotte bilete du viser. Og du e kjempe flink og kreativ :)

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  15. Lilla er flott året rundt :-)

    God søndag!

    SvarSlett
  16. Det er godt man forandrer seg litt med tiden! Lilla er jo en flott farge, og fungerer både på små jenter, i sofaen og på litt mer voksne jenter. Selv har jeg ikke så mange klær som er preget av fargen, men jeg kan heller ikke huske å ha sett så mye av det i butikkene. Når man ikke er like flink som deg med å lage selv må man jo trå til ferdigmarkedet!

    Ha en god søndag :)
    Klemmer, Fransen

    SvarSlett
  17. Hihi :-)
    høres ut som meg :-)
    vi hadde også okergule vegger :-)

    SvarSlett