lørdag 2. januar 2010

Ut med julen, inn med symaskinen

Etter to ukers velfortjent juleferie (for symaskinens del) kunne symasinen endelig hentes ned fra loftet igjen, og spisebordet kunne atter igjen okkuperes av mor. Herlig!

Fornøyelig var det også finne fram vårlige stoffer fra i fjor.




Og Tildaboken jeg kjøpte i fjor sommer. Har lyst til å sy disse søte små fuglene til barnerommet.


Jeg liker også veldig godt disse skjønne strandhusene...


Så får vi se om vi klarer i år det vi ikke klarte i fjor:-) Apropos det; jeg har klart å åpne bloggen for anonyme kommentarer også, så nå skulle det være mulig for alle som har lyst til å legge igjen en liten hilsen.

20 kommentarer:

  1. Heisann!

    Skulle ønske jeg var like fink som deg med symaskinen! Tenkte jeg skulle prøve meg på noe Tilda-figurer i år jeg også, men har ikke valgt meg ut noen favoritter ennå.

    Ja, jeg ble skikkelig skuffet når jeg ikke fikk stolene med meg, i hvert fall når jeg var så innstilt på det. Men du har rett, ikke lenge til onsdag.

    Ha en fin lørdag du også!

    klem

    SvarSlett
  2. Jasså, fra sjokoladeavhengig til stoffavhengig? Nydelige stoffer du har funnet fram, er spent på å se hva du skal trylle fram nå!
    Bloggurat - hva ER det egentlig? Har du registrert deg der?
    Klemz, Piaz

    SvarSlett
  3. Høres bra ut!

    Symaskinen...fine stoff og en Tilda bok, perfekt:) Koooos deg

    SvarSlett
  4. Håper jeg blir flinkere til å sette meg til ved symaskinen i år enn i fjor. Det blir jo raskere resultater der enn med strikkepinner og heklenål.

    SvarSlett
  5. Så fine, vårlige farger - husene og fuglene er kjempesøte! ...jeg gleder meg veldig til å møblere og innrede barnerommene her - blir inspirert av din kreativitet!

    Klem

    SvarSlett
  6. Eeelsker den boka!Masse fint der,og stoffene dine er kjempelekre!Gleder meg til å se hva du og symaskinen triller frem!
    Janne

    SvarSlett
  7. Hmm, tror ikke jeg skal kaste meg uti noe Bloggurat nå. (Til dere som ikke skjønner noe nå - Barbro og jeg har en tendens til å svare hverandre i hverandres blogger, og da kommer det en del ting som virker litt tatt ut av sammenhengen...) Men, Barbro eller noen andre: jeg skulle gjerne ha fått til en sånn "besøkende" som du har på siden din, som viser antall besøkende pr dag osv

    SvarSlett
  8. De stoffene likte jeg godt. I dag har jeg også funnet veien til syrommet. Ble nesten ferdig med en kjole. Det var godt å sy igjen:)
    Gleder meg til å se hva du tryller frem:)

    SvarSlett
  9. Kos deg med symaskinen :) Fint med nytt tittelbilde, forresten...

    SvarSlett
  10. Så effektiv du er, Barbro:) Blir nok fine greier av dette som av alt annet du lager.
    Må visst komme i gang igjen jeg også. Starter med å rydde julen ut i morgen ;-)Det pleier å hjelpe..

    Klem :)

    SvarSlett
  11. Tilda er topp. Jeg venter i spenning.....

    SvarSlett
  12. Hi!
    Thanks for writing on my blog, really enjoy reading that you like it!
    I will try to get the translator on my blog... hope I can find out how!! :-)

    Thanks, Astrid

    SvarSlett
  13. Herlig ,herlig,jeg er snart igang igjen jeg og!! Har lagt inn en bestilling både hos s&s og panduro...gleder meg til å se det du skal sy!!
    nattaklem

    SvarSlett
  14. Å så spennende. Blir morsomt å se hva som dukker opp. Alltid en fornøyelse å stikke innom deg.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  15. Hei, og godt nyttår til deg!!!

    Takk for hyggelige stunder i 2009 - gleder meg masse til å følge deg videre nå i det nye året!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  16. Hei Barbro!

    Riktig godt nyttår til deg også, og takk for superhyggelig kommentar i bloggen min!
    Så fantastisk at du allerede ser frem mot lysere tider, ble helt varm i hjerterota bare av å se stoffene du har funnet fram og planene du har med dem... Så utrolig mye flott vi har å se fram til med årstiden som ligger og venter!
    Kjolen ble forresten en stor suksess... selv om den ikke har blitt brukt ennå, lover å sende bilde når snuppa innvier den for første gang!
    Klem Vibekke

    SvarSlett
  17. "Fra sjoko til stoff-avhengig" skrev Pia i sin kommentar, den lo jeg godt av! Ja, det er virkelig noe å ta tak i etter alle julens utskeielser. Men vi får ta grep, og holde oss fast i strikkepinnene, heklenålen eller symaskinen, så GÅR DET NOK BRA!

    Det fine med nyttår, er at man kan komme i gang igjen med prosjektene sine, etter et par uker i julens favnetak. Og jeg er der jeg også, at det er symaskinen som lokker! Jeg må bare få oppe varmen i syrommet først....

    Barbro, ha en fin 1ste uke i det nye året, og kos deg med Tilda og lag noe fint!

    klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  18. Hej! Håller fullständigt med dej. Julen behöver komma ut nu och lite vårligare saker vara på gång. Vi har fortfarande en lång vinter framför oss, skulle tro minst 3 månader med snö. Då behöver vi ljusa vackra saker att titta på. Roligt att du vill vara med och tävla hos mej.
    Önskar dej en skön söndag nu.
    Kramis Birgitta

    SvarSlett
  19. Heisann! Kjenner jeg gleder meg til å pakke bort julen i morgen - vi kommer hjem i kveld, og regner med jeg på koste opp juletreet fra gulvet!!
    Gleder meg til å følge deg og symaskinen fremover dette året - bli imponert og kanskje hente inspirasjon - og kanskje faktisk få sydd litt selv også.
    Ha en fin dag. Klem!

    SvarSlett