fredag 15. januar 2010

Egendekorert lampeskjerm

Jeg hadde så lyst på en lampe til å ha i vinduskarmen i stuen. Dessverre er vinduspostene ganske smale, så det kunne ikke være noen voldsom sak som skulle stå der. Etter litt leiting fant jeg en som kunne passe bra, i en interiørbutikk - på salg. Skjermen som passet til lampen var imidlertid ikke på salg og kostet nesten like mye som lampefoten. Hvilket var helt uaktuelt. Skulle heller ha trukket en lampeskjerm selv enn å betale så mye.



Heldigvis slapp jeg det, for i en elektrisk butikk like bortenfor fant jeg en på tilbud til en femtilapp. En enkel, hvit skjerm. Egentlig en ganske kjedelig skjerm. Så da jeg kom hjem fant jeg en gammel hekleduk som jeg klippet to blomster av og limte på skjermen sammen med noen glassperler. Deretter festet jeg en liten blonde nederst. I løpet av fem minutter hadde jeg fått en lampeskjerm som var litt mer dekorativ og litt mer i min stil.



Hadde nok blitt veldig koselig om jeg hadde klart å skifte lyspære, så det ble lys i lampen og...

Ha en riktig god helg, alle sammen!

23 kommentarer:

  1. Kjempefin lampefot og nydeleg skjerm du har pynta. Det er ikkje så mykje som skal til alltid, men du får det til du.
    Lurer litt på kvifor du ikkje klarer å sette i lyspære,hehe???
    Ha ei fin og god helg:-))
    Smil H

    SvarSlett
  2. Lyspære må du da få til! La det bli dagens prosjekt!
    Ha en finfin fredag!

    SvarSlett
  3. Den ble jo kjempesøt!!
    Klarer ikke skifte lyspære, fnis- du som er slik et rivjern:-)
    Ha en fin helg Barbro:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  4. Hadde det passet inn i min stil, så hadde jeg rappet ideen. Skjermen er nydelig.

    Enig med, Pia. Lyspære får du til. Hvis ikke, skal jeg komme å hjelpe deg i løpet av helgen.
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjære, kreative Barbro. Lampen ble ordentlig barbro-fin:)
    Bildene mine er kommet hjem til meg og de er så nydelige. Nå må jeg bare få tak i rammer så jeg får hengt de opp.
    Klem Ellen:)

    SvarSlett
  6. Kjempe fin ble lampen.Lysperen ordner seg vel.
    Litt av blondene dine fikk du jo også brukt.
    Ha en fin fredag.

    klem

    SvarSlett
  7. Skikkelig fint ble det!!
    Og godt at de dyre blondene kommer til nytte;)

    Ha en fin helg!!

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  8. Så flott den ble! Ikke så mye som skal til for at du fikk gjort den personlig og helt spesiell.

    SvarSlett
  9. Så kreativ du er!!! Moro at du deler ideer med oss i bloggverdenen:-) Takk for kommentar på bloggen min...du er så oppmuntrende!!! Ønsker deg og dine ei riktig god helg!!!

    SvarSlett
  10. Så fin lampen ble!

    Ønsker deg ei riktig god helg!
    Klem

    SvarSlett
  11. Sånn kan man fornye seg når man er kreativ, enkelt og flott!

    Ha en fin helg, stor klem

    SvarSlett
  12. Du er flink og kreativ!! God helg,Barbro:)
    klem

    SvarSlett
  13. Det ble en fin lampe! Du er flink til å se de kreative mulighetene!

    Du spurte om det gikk bra med meg. Fikk dessverre en skikkelig omgang igjen. Håper det blir bedre i natt...

    Ha en god helg, klem!

    SvarSlett
  14. Hei min kreative venn du har gjort det igjen lampa er helt nydelig! Jeg köpte også en lampe i dag på IKEA. Jeg har ikke mailen min på denna datorn men jeg vill gjerne bestille ett bilde i den stl du skrev om i mailen. Og jeg skulle ville ha det i turkos. Jeg skal gi det i gave til min snille mamma og hun er veldig glad i turkos. Du får maila meg igjen om hvordan du vill ha betalningen. Sov nå så gott vennen og takk for alle fine ord på bloggen min du er en veldig fin venn. Klem

    SvarSlett
  15. Hehe, flere dere ute uten teknisk innsikt. Godt å lese dette......

    Skjermen ble romantisk og søt. Med litt egeninnsats kan man skape underverker.

    SvarSlett
  16. Lampeskjermen din ble veldig fin! Finere og mye koseligere enn du kunne funnet i noen butikk:)

    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  17. Dine alltid koselig kommentarer varmer:o)
    Så flott den lampen/skjermen ble! Jeg er akkurat som deg; det gleder spes. når jeg finner noe som ikke "koster skjorta" og som jeg får sette eget preg på:o)
    Håper du får lys i den da:o))))
    Ønsker deg en flott helg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  18. Det var en nydelig lampeskjerm.

    Ønsker deg en fin fin helg.

    Jeg har noe til deg inne på min blogg :)

    Klem Stine

    SvarSlett
  19. Så lurt! Og så flott som det ble! Kjempefint, og en veldig romantisk lampeskjerm.

    SvarSlett
  20. WOW,skjermen ble nydelig.Passet godt til lampefoten.Synes også ofte at lampeskjermer er veldig dyre.Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett
  21. Kjempefin lampe.Skjermen ble jo helt topp.
    God helg

    SvarSlett
  22. Hei Barbro,
    Smart og kjempefin! Nøden lærer naken kvinne å spinne osv... :)
    Lurt!
    God helg!
    Klem

    SvarSlett