onsdag 27. januar 2010

I boks

Fikk et godt tips av Sissel her om dagen. Hun hadde vært på Ikea og kjøpt en boksramme som hun hadde brukt til å ramme inn et nydelig fat hun hadde arvet. Kjempesmart og veldig lekkert! For jeg har egentlig bare brukt disse boksrammene når jeg rammer inn tekstilbilder hvor jeg gjerne har brukt store perler o.l., slik at det har blitt vanskelig å ha de i vanlige rammer. Men man kan jo selvfølgelig ramme inn nesten hva som helst i disse boksrammene så lenge det ikke er altfor tykt.


Jeg hadde lyst til å ramme inn noe til barnerommet, så jeg fant fram en mus og en engel som lille prinsesse hadde laget i barnehagen. For å få litt farge i bildet, tok jeg og trakk en kartongflis med stoff. Figurene festet jeg ved å sy noen sting gjennom kartongen. Tenkte det var dumt å lime hvis de en eller annen gang skulle ut av rammen igjen.



Synes det er artig at ungene får sin egen kunst på veggen. Kanskje det til og med kunne blitt fint å ramme inn sånne perlehjerter og perlebamser som man har storproduksjon av i barnehagen?

23 kommentarer:

  1. Dette var en kjempefin idé! Det pynter også veldig opp med fargen på stoffet.

    Takk for varm kommentar hos meg :) Ønsker deg en god natt!

    Klem, Sylke

    SvarSlett
  2. Hei :) Veldig god ide :)

    SvarSlett
  3. Så fint det ble, hun er ikke så dum hun derre Sissel...hahaha!

    Tror jeg må kjøpe noen hvite rammer også, har en plan på å fixe prinsessens rom snart.

    Ha en fin kveld!!

    Stor klem til deg, vennen!

    SvarSlett
  4. Jeg har tittet litt til i bloggen din og må bare få sagt at de bildene dine er bare helt fantastisk fine.. Wow!!!

    SvarSlett
  5. Dei rammene fra Ikea er knallkjekke til allslags dill og dall.
    Klart barnekunsten må få komme på veggen,
    og så vert dei små så stolte, så stolte:)

    SvarSlett
  6. Det ble kjempefint, smart ide. Du var flink, men den beste jobben synes jeg prinsessa sto for. Imponert over barnehagekunsten!

    SvarSlett
  7. Genial ide, Barbro. Tusen takk. Hvor mange ganger har jeg ikke lurt på hvor lenge jeg er NØDT til å ha fremme tingene de lager i barnehagen og skolen. Men dette var jo faktisk kjempefint. Du er bare et "oppkomme av ideer". Klem:-)

    SvarSlett
  8. For en kreativ dame du er:o) å slike kreative sjeler digger jeg:o) Her var det masse tøft, så deg må jeg følge videre;o)

    SvarSlett
  9. Dette var en fin måte å ramme inn relieffaktige ting!

    SvarSlett
  10. Så flott det ble! Stas for ungene med sin egen kunst på veggen :)

    SvarSlett
  11. Så lurt! Ble jo kjempefint, jo:-)
    Tror det er flere som må ha seg en tur ut på Ikea:-)

    Klem fra meg...

    SvarSlett
  12. Så bra ide det blei kjempe fin :o)
    Du er så flink det bare sprute ut nye fine saker hele tiden.
    Önsker deg en super fin dag! Klem
    (jeg har skrivd en mail til deg men når jeg skulle sende den var det noe feil så jeg må få Micke til og hjelpe meg, men den kommer)

    SvarSlett
  13. Lurt! Vi rammer inn en del av ungenes malerier og tegninger, men har aldri tenkt på å bevare andre "kunstverk" på den måten.
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  14. Hei og god formiddag!
    Kjempelur ide og så fint at ungene får kunsten sin opp på veggen! Da blir den skikkelig verdsatt, og så var det jo flotte ting hun hadde laget også da.
    Tusen takk for veldig hyggelig og inspirerende kommentar på bloggen min!
    Ha en kreativ og glad dag!
    Klem Kaspara

    SvarSlett
  15. SÅ kult Barbro:D en kjempeflott ide`;)
    ha en fin dag.
    Klem;)

    SvarSlett
  16. Hei Barbro. Dette var jo en bra idè, lurer på hvor alle finner de gode ideène sine henne. Jammen ikke rart det er gøy og se rundt på blogger ;) Grattis med ny kjole, du var jo rett og slett vakker i den, satt som et skudd!!!! Bær den med stolthet...Det er gøy og "følge" deg, jeg liker personligheten din. Ha en fin dag kjære bloggvenninne =)))) Klem

    SvarSlett
  17. Så flott det ble! God idé å ramme inn barnas egne kunstverk! :) Tar med meg idéen til jeg skal starte innredningen på barneromma, så får vi se hva det blir...

    Klem

    SvarSlett
  18. Så dekorativt og personlig!
    Kjempefint!!
    Nydelig med det dekorative stoffet bak, det fremhevet figurene så flott!
    Og så må jeg si at det var veldig stilig med den røde musehalen!
    Ja du er flink du ❥
    Jeg har "vandret" litt rundt hos deg, og du er dyktig!
    De tekstilbildene dine er virkelig vakre!
    Lykke til videre ❥
    Ønsker deg en herlig torsdag!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  19. Det ble helt utrolig fint - og så enkel og fin måte å ta vare på tingene barna lager. Den ideen skal jeg ta med meg videre!!

    Ønsker deg og dine en fin kveld, Barbro!
    Klem!

    SvarSlett
  20. Bildene var kjempefine. Lurt det med å feste med et par sting. Jeg hadde nok åpnet limtuben.

    Flott var du i kjolen også. Kan tro jeg gleder meg til det er min tur.

    Nydelig gave fra Rachel.

    Klem

    SvarSlett
  21. Så fargerikt og herlig, og TAKK for tips:)

    Klem fra barnehage Anett ;)

    SvarSlett
  22. Det ble lekkert!

    Takk for det tipset, en flott ramme:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  23. Så smart!! -Alle gode ideer som fins rundt om i verden;)
    God helg!

    SvarSlett