søndag 17. januar 2010

Ugler

Etter å ha vært på bloggebesøk hos flere av de kule bloggedamene, har jeg jo etterhvert skjønt at ugler er inn. Nå er det mulig de er på vei ut igjen, for jeg er jo litt treg når det gjelder trender av og til. Trenger LANG tid på å venne meg til og like nye ting. Så nå når andre gjerne begynner å bli lei av ugler, har jeg omsider funnet ut at ugler er ålreite dyr.



Hadde egentlig tenkt de til barnerommet, men jeg synes faktisk de ble så morsomme og dekorative at det faktisk gikk an å ha de i stuen og. Ser for meg det kunne være ganske stilig å ha de stående oppå en av bildelistene. Bytte ut familiebildene med familien Ugle istedet....





De var ihvertfall artige å lage, så det kommer nok flere familiemedlemmer etterhvert. Mønsteret tegnet jeg selv, og det var slett ikke vanskelig, en firkant med ører... - det hørtes bare litt kult ut å si at jeg har designet de selv:-)

33 kommentarer:

  1. De var skikkelig kule!! De likte jeg veldig! Så før dem opp på handlelista mi!
    Og blås i at vi ligger litt etter når det gjelder trend - jeg driver og planlegger et innlegg om sinkhus.
    Hva med å designe en muldvarp? Eller en gnu? Det har jeg ikke sett noen har gjort.
    Ha en super dag, min kjære ...eh..ugle..(Sorry, det hørtes liksom ikke helt bra ut...)

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine de var!!!
    (Noen gang vurdert å holde sykurs eller? Sykurs for dummies? Jeg står i såfall først i køen for å melde meg på!!!)

    Ha en fin søndag!

    Stor klem

    SvarSlett
  3. Herlege ugler du har designa og sydd sjølv,
    og ja, det høyres flott ut,hehe.
    Skjønar kva du meinar.
    Nudelige er dei ivertfall.
    Ha ein flott og fin søndag.
    Smil H

    SvarSlett
  4. Tøffe ugler !! Ja det kan ta tid å venne seg til trender , godt i ikke er like !! Da varer trender lengre .... Kjempekult at du har designet de selv da;O)

    SvarSlett
  5. Artige ugler.jeg er nattevakt så de gav meg virkelig noe.
    Ha en fin søndag uhuu

    SvarSlett
  6. Vilka ljuvliga ugglor! Jag kanske stjäler den här idén och syr några tillsammans med dottern!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med vellykka ugle-design! Før du bytter ut familieportrettene med disse bør du kanskje avklare at ingen familiemedlemmer vil bli fornærma på noe vis.... :-)

    SvarSlett
  8. En ting til; jeg blir gjerne med på sykurs for dummies, som det foreslås at du kan starte. Det går vel alltid et fly til Bergen eller hva?

    SvarSlett
  9. Rett og slett supersøte,flinka!
    klem

    SvarSlett
  10. De var kjempefine, Barbro:-)
    Er dette noe vi får se på Galleri Skjold??
    Det håper jeg virkelig..for en sånn ugle vil jeg også ha...

    En fortsatt fin søndag:)

    SvarSlett
  11. *smelt* De var supersøte! Ha en flott søndag! Klem Heidi

    SvarSlett
  12. Er ugler in?! I sa fall jeg jeg heeelt ute, for det har ikke jeg fått med meg! Men de ugle-putene du har laget var skikkelig herlige, og i flotte farger, som vanlig hos deg!

    Det ligger noe til deg på bloggen min! :-)

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  13. :) Dette var ugler til å bli i godt humør av. Skikkelig fine var dem. Jeg har ikke kommet dit enda at jeg lager ugler.... :)

    SvarSlett
  14. UHUUU- jeg vil også ha!
    - de der var jo fine(syns ikke alle jeg har sett har vært det nemlig!):-)
    Du er flink vennen!
    Klem,Hege.
    PS!Kompliment til "familie-galleriet"- om de blir laget som ugler..?:
    Ugler er KLOKE,fniis!

    SvarSlett
  15. Herlig ugler!
    Jeg er også på ugle-bølgen, thi-hi.
    Men jeg elsker alle slags fugler!!

    SvarSlett
  16. Jeg liker ugler. Sydde meg en kjole i fjor sommer med ugler på:)Uglene dine var nydelige:)

    SvarSlett
  17. Så herlige ugler, de likte jeg!
    Jeg har trukket "pay it forward" deltagere hos meg i dag, og du er en av de som ble trukket ut.
    Om du sender adr din til meg (ti-nos@live.no)
    Så sender jeg gaven din i løpet av 365 dager ;)
    Klem Tino :)

    SvarSlett
  18. KUUUUUUUUULE UUUUUUGLER:)
    Til trøst, så ANTE ikke jeg at ugler har vært, eller er in i det hele tatt!!!!

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  19. Det var noen ursøte ugler...skikkelig glad fugler det der!! Blir spennende å se resten av familien nå da:)) klem fra meg

    SvarSlett
  20. Flott "design" du! Fikk lyst til å sy slike jeg også. Er som deg tror jeg - har lenge sett bilder av ugler andre har sydd, men ikke kommet i gang selv.

    Nebb i gull gjorde susen!

    SvarSlett
  21. Hei hei Barbro!
    Herlige ugler - så morsomme - likte de virkelig godt!
    Ha en flott uke som kommer!
    Klem :)

    SvarSlett
  22. YESSSS:....så KULE UGLER:)
    Jeg forelsket meg FULLSTENDIG i hjerteuglen. Den med rødt hjerte nederst på magen. Hvis du skal starte bloggbutikk må du passe på å la en sånn fly inn der, og så blir jeg din første kunde.

    En ting er retrouglene i orange og grønn --en annen ting er Barbrouglene i SUPERDUPERSKJØNN design. FANTASTISKE:) Jeg er allerede en fan!

    SvarSlett
  23. De var bare helt utrolig flotte. Klart du må ha de i stuen.

    Godt det er andre enn meg som ikke har fått med seg at ugler er in, for da hadde jeg følt meg som en skikkelig outsider.

    Sett meg på listen over sykurs for dummies.

    Det å kunne si egen design er bare herlig (sånn har jeg det med smykkene).

    Ha en fortsatt fin kveld.

    Klem fra mamma

    SvarSlett
  24. Kjempesøte ugler, du er en flink designer!
    Det har du vist oss mange ganger!
    Her er det kaos, prøver å pakke....men vet ikke helt hva jeg skal ha med meg. Reiser jo til India på Torsdag, og da må alt være klart.
    Ha ei flott uke!
    Klem : )

    SvarSlett
  25. Se der ja nå kan du jo titulera deg designer også :-)
    Som din störste fan må jeg bare si att du har gjort det igjen uglene er super fine, du kommer ikke ha noe problem med og selge om du åpner webb butikk, tommelen opp!
    Jeg er så utrolig glad for ett jeg har trefft deg du gir meg så mye inspiration og skaper lyst :-)
    Jeg holt på mye når barna var små men så har det bare värt lite i mange år og nå vill jeg bare holde på hele tiden og det er så göy!
    Ha nå en super fin dag vennen!

    SvarSlett
  26. Ha, ha. Dersom du er treig, er jeg enda treigere. For jeg har nemlig ikke fått med meg ugler før nå... Vannvittig stilige. Gratulerer med egen design;-)

    SvarSlett
  27. Wow, for noen fantastisk fine ugler! Kan helt klart byttes ut med et familiebilde eller to!!

    Ugler er fortsatt kule syns nå jeg - jeg har heller ikke kommetmeg så langt at jeg har fått sydd noen ugle ting..

    SvarSlett
  28. Så flotte ugler! - skikkelig søte! :) Skulle nok satt meg foran symaskinen litt oftere jeg også, hvis det ikke var for at jeg krangler med den hver gang. Jeg kjøpte ny maskin for noen år siden, den skulle liksom være så flott, da - men jeg tror ikke jeg har tatt den fram en gang uten at jeg har krangla med den på ett eller annet vis... Enten er det spoling som går skeis eller så er det nåla som skal tres så veldig automatisk osv...ja, ja... jeg får sette symaskin på ønskelista mi igjen...for det er jo gøy å sy! :)

    Ha en fin dag!
    Klem

    SvarSlett
  29. Utrolig kule! Ser ordet kul er brukt av flere, og det var det første jeg også tenkte da jeg så dem. Man MÅ jo bli i godt humør av disse to :)

    SvarSlett
  30. Du er utrolig flink til å sy. var sikelig kule ugler :)

    SvarSlett