mandag 18. januar 2010

Nytt liv til fravokst barnetøy



Små barn vokser fort, veldig fort. Plutselig er halve garderoben vokst ifra, og nesten samtlige bukser har blitt høyvannsbukser....Og mor har aldri likt sånne bukser, hverken på store eller små. Ofte er sånne ifravokste barnebukser passelige alle andre steder, og like fine. Det er da mor finner fram ribb og saks og lager "voks-i-bukse" til sin lille pode.


Her har en gammel Benettonbukse, som har vært mors favoritt, fått livsforlengelse ved hjelp av påsatte ribb nederst på buksen.




I tillegg har mor laget et lite tørkle til lillemann i samme stoffet, og sydd på en kanin klippet av en gammel og ødelagt body. Synes sånne små tørkler er så fine - og praktiske, særlig når lillegutt slever verre enn Bjørndalen i tet på 20 km jaktstart...

Jeg vil også få benytte anledningen til å oppforde alle som er interessert i mammablogger til å gå inn på Foreldremanualens side og stemme på Pia (årets morsomste mammablogg) og Fru Fly (årets mest estetiske mammablogg). Superflinke damer som fortjener DIN stemme!

18 kommentarer:

  1. Så nydelig gjort- det der ble kjempefint:-)
    Ha en fin dag, klem Hege.

    SvarSlett
  2. Så lurt med den lille kaninen :) Du er alltid like oppfinnsom!

    SvarSlett
  3. Så nydelig!

    Og se der, ja, er du allerede i gang med valgkampanje! Jeg tror dette vil vokse seg til en GEDIGEN valgkampanje! Jeg har i allefall huset full av plakater. Men de forblir nok her i huset.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  4. Skikkelig smart og lekkert! Det er smart å la barnetøyet vare litt lenger, for sannelig koster det nok, og særlig også når man har en favoritt som kan vare litt lenger!
    Kos deg resten av uka og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Så flink du er!

    Gjenbruk er lurt - og det er utrolig hvor mye som kan brukes, hvis man har det i bakhodet før man kaster...

    Ha ei fin uke :)

    SvarSlett
  6. Lur og flink dame, du!
    Problemet med usynlige følgere ser ut til å være løst. Var samme problem på din side også, serru, det sjekka jeg. Det kan da ikke bare ha vært på min maskin, evt. i mitt hode...?

    SvarSlett
  7. Dette var en god ide.Buksene ble søte.Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  8. Kjempegod ide.

    Du får nå rett og slett til alt mulig.

    Hvordan går det med planene om nettbutikk?

    Skal følge oppfordringen om å bruke stemmeretten.

    Ha en fin kveld.

    Klem

    SvarSlett
  9. Hei, Barbro!
    Jeg har kikket litt i bloggen din, oppdaget den nettopp!
    Du er flink til gjenbruk!
    Det jeg hittil har sett som gjør meg mest glad, er bildene dine som du maler(?), syr, applikerer og broderer på! De er så fine, helt topp!
    Jeg må sette deg på blogglista mi, håper det er ok!
    Klem fra Nord-Troms!

    SvarSlett
  10. Dette var jo kjempe lurt.Takk for koslig kommentar på bloggen min. Det med symaskin så syr jeg pfaff da den har fast overtranspotør.
    Janome tror jeg er bedre i brodering (lettere).Jeg tror ikke jeg hadde klart meg uten overtranspotør men det er jo helst lapper jeg syr.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  11. Heisann!

    Jeg er på lederkurs som du vet og lærer "nye" ord og begreper. Du kommer absolutt i katogrien løsningsorientert!!! Du er så flink til å se muligheter!!!

    Ha en fin dag!

    Klem

    SvarSlett
  12. Du er så flink. Det ble nydelige plagg. Veldig lurt med den kaninen. Jeg har liggende en jakke med supermann-logo som jeg tenkte jeg skulle bruke om igjen:)
    Kikk innom bloggen min. Har nettopp blogget Barbro-kjolen!
    Klem:)

    SvarSlett
  13. DET ble fint!!!
    Du bare tryller fram!
    Beundrer alt du får til:)

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett
  14. Ny blogg jeg datt innom i kveld.. å så angrer jeg på alle benneton buksene jeg har gitt bort;( sukk for dette var en megagod idee...

    Mye kos ålese på bloggen din også... legger deg til som følges venn.. håper det er ok..
    Klem

    SvarSlett
  15. Smartingen!! Flott at du forlenger levetiden på barnetøyet på denne måten, og du gjør det jo på en så utrolig skjønn måte også :o)

    Så må jeg bare si at du imponerer meg med alle de flotte innleggene dine. Det går tregere hos meg, og jeg klarer heller ikke å oppdatere meg daglig på alle de flotte innleggene dere poster. Prøver å finne balansegangen, men sukk, jeg har for lite tid!!!

    Ønsker deg en fin kveld videre og en flott uke!

    Stooor go'klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  16. Kjempesmart å forlenge buksene på den måten, det ble så fint:) Og det tørkle var supersøt med kanin på... du er en skikkelig flinkis:))) Klem

    SvarSlett
  17. Tanta mi var utrolig herlig. Ikke så ulik Wenche Foss som type. Hun døde dessverre alt for tidlig av kreft.
    Klart du kan bruke bildene:) Det er så herlig at du likte kjolen. Sender den i morra. Har jeg fått adressen din?
    Klem:)

    SvarSlett
  18. Buksa blei knalltøff. Har stor sans for redesign av klær.

    SvarSlett