lørdag 16. januar 2010

Bruktfunn til barnerommet

Har store planer om at barnerommet skal males i løpet av året. Akkurat nå er det veldig rosa, og det er mor veldig lei. I tillegg har minstemann flyttet inn på prinsesserommet, og da kan det være greit med noe annet enn rosa på veggene. Imens samler mor på ting og tang som kan pynte opp eller være til nytte på et nyoppusset barnerom.

Og mens alle håndarbeidsglade bloggedamer med respekt for seg selv har heklet minst ett teppe med oldemorsruter i løpet av fjoråret, har jeg funnet mitt på Fretex til 35 kroner.


Kjempefint til dukkevoggen som er under oppussing. Den har vært under oppussing så lenge nå at jeg er stygt redd for at nordlendingen har kastet den på fyllingen i et av sine mange opprydningsforsøk i garasjen.... Da skal han jammen meg få snekre ny!


Et annet Fretexfunn er dette søte bamsebildet som jeg sikret meg til den nette sum av 20 kroner. Som altså foreløpig henger på den rosa veggen.


Den lille hyllen er nok et Fretexfunn, til en 50-lapp. Den var opprinnelig mørk grønn og plommefarget, men etter par strøk med hvitmaling ble den kjempefin. Super til å huse ponniesamlingen til lille prinsesse og andre små figurer. For anledningen har vi ryddet ut av halve ponnisamlingen. Små ponnier må være den mest gitte bursdagsgaven til jenter i alderen 2-6 år.....

I tillegg til vesker. Veskesamlingen til lille prinsesse har forlengst overskredet hennes mors, som forøvrig ikke er mye å skryte av. Til og med nordlendingen, som vanligvis synes jeg har så altfor mye av alt, gikk ut og kjøpte en veske til meg, fordi hans syntes veskebeholdningen var så stusselig. Han hadde aldri opplevd en dame med så FÅ vesker...


Synes det er koselig å ha noen av prinsessens vesker hengende framme, så blir de brukt litt mer og. Her er de hengt opp på en knaggrekke som riktignok ikke er bruktfunn, den bare ser slik ut. Fin er den nå uansett.

Ellers tenkte jeg at jeg skulle sy noen ugler i løpet av helgen, som kan pynte opp på barnerommet, og kanskje noen puter? Og kanskje nytt sengetøy til den muligens ikke-lengre-eksisterende voggen...

14 kommentarer:

  1. Dette er juks og bedrag!!! Her sitter jeg og hekler så svetten renner og så går du bare innom på Fretex og kjøper deg et??? Men må innrømme at du har gjort et godt kjøp og den hyllen skulle jeg egentlig hatt selv..
    Er det i Laguneparken du har vært eller? Var innom der i dag og kom bare hjem med to syltetøyglass.

    Ha en fin dag, vennen!

    Klem

    SvarSlett
  2. Heia!
    Jeg brukte 2 år på mitt hekleteppe;) Lurere å kjøpe på fretex ja. Gleder meg til å se uglene dine, jeg har en award til deg.God helg.

    SvarSlett
  3. Vil gjerne se dine ugler! Spennende!
    Vi har jo ikke nådd noe ponnistadium her, men skjønner at jeg bare må belage meg på at det vil komme. Ja, ja, vi har jo så lite av plastikkfigurer ellers, så noenogførti ponnier med fargerikt hår kan vi skikkert skvise inn etterhvert.
    Ha en flott lørdag!

    SvarSlett
  4. Må innrømme at jeg har et uferdig heklearbeid liggende på femte året her, ja...
    For noen gode funn, spesielt den hylla ble jeg misunnelig på. Her i huset er det forresten mor som har veskedilla og må snike nye kjøp inn døra. Det ser forøvrig ut som yngstemann følger i sin mors fotspor...God helg!

    SvarSlett
  5. Heisann Barbro,
    Malingen jeg bruker til bildene mine kjøper jeg hos Norby. De er av merket Amsterdam, og du får de i hobby butikker også. Men som den gode kunden jeg er, får jeg litt prosenter hos butikken i sentrum.
    Lykke til med dine Fretex funn.
    Jeg fant et eventyr av en "glass dame" der på tirsdag. Tenkte å gi den til en venninne, men den ble min.
    Knip fra her ved sjøen

    SvarSlett
  6. Sitter for øyeblikket og hekler et mormorteppe, så der lurte du deg sannelig unna!! Ikke det artigste jeg gjør heller...men det skal bli ferdig!
    Kos deg resten av helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Heisann vennen:-)
    JA! -fikk jo lyst på flere, men måå jo stoppe en gang...
    Syns jeg kjenner følelsen enda, når jeg snuste på Mille som nyfødt,sukk!
    Den hylla var bare kjempefin-jeg må vel snart ut å starte "ponni-samling" igjen(eldstejenta er 15...)-Mille syns de er kjempe-morsomme!
    (hermer etter vrinsking allerede, he he!)
    Håper du koser deg i helgen, og får sydd litt:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  8. Så mye fint du har funnet, da! Teppet er kjempefint, jeg ønsker meg sånt til gutteromma, men tiden strekker ikke til om dagen.

    Gleder meg til å se uglene!

    Ønsker deg ei fortsatt fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  9. Hei..

    Så koselige Fretexfunn, kjekt å gå på skattejakt der! Har vært der i dag...kjempespennende...fikk flere fine skatter med hjem:) Ha en flott helg!

    SvarSlett
  10. Alltid full av planer du!! Tenkt det teppet til den summen....det er et funn ,virkelig!! Jeg ble så glad av det du skrev til meg skal du vite,og jeg returnerer skrytet straks-alltid like koselig å lese dine trofaste kommentarer!!
    lørdagsklem

    SvarSlett
  11. Guri så fint hekleteppe du har funnet... passer perfekt til en prinsess det der! Gleder meg stor til du legger ut bilder av det ferdig oppussede rommet... tipper det blir GRÅDIG lekkert!
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett
  12. Her har du funnet mye fint, ja!
    Mye arbeid spart i det teppet...

    SvarSlett
  13. Kjempekupp dette hekleteppet ditt. Kjekt å høre at det er flere som ikke har heklet teppe i bestemorsruter. Trodde nesten det var et must her inne. Men jeg er av det slaget som ikke orker å lage så veldig mange eksemplarer av samme slaget, så det sier seg selv at jeg aldri hadde kommet i mål med et slikt teppe.

    SvarSlett
  14. Så gøy når man finner slike skatter!
    Det blir mye prinsesse saker med små jenter i hus...Synes det er stas jeg. Ha en deilig søndag!
    Klem Hege

    SvarSlett