onsdag 6. januar 2010

Skisser

Jeg går ofte til skisseboken for å finne inspirasjon. Akkurat nå holder jeg på med et bilde hvor jeg har tatt utgangspunkt i den lille karen.



Har såvidt begynt på selve tekstilbildet, som er til en skjønn dame ute i Blogglandia som er veldig glad i rødt, lilla og turkis. Så dette var egentlig ment som en prøvesmak for henne, for å se om det var noe sånt hun hadde tenkt seg....



Dette balettdansende paret ble utgangspunkt for et bilde som pryder skiftetøyposen til min datter.




Elefanter går igjen på flere bilder.



Sikkert noen som drar kjensel på dette bildet.... Har bare speilvendt elefantene.



Og så er jeg jo veldig glad i katter - så her kommer en katteskisse.


Det ferdige tekstilbildet har vært på bloggen før det og...


Her er noen skisseideer som ligger på vent.





Så får vi se hva det blir av de. Det er ihvertfall godt å være i gang igjen:-)

26 kommentarer:

  1. Barbro du er ikke bare daglig leder hjemme du kan titilere deg kunstner også. Dine bilder er fantastiske. Hvor mye tar du for ett bilde?
    Jeg er inne i noen PMS dager og da blir jeg som hanlingsforlammet og har vont i hode så det blir ikke mye kreativitet men det er vel snart over håper jeg. Vi har vist samme Tilda bok du og jeg, jeg har også bestilt Tildas hus nå. Jeg kan sitte og bare kikke i boka den er så fantastisk fin. Det er mye jeg vill göre nå utover fra boka.Vill köpe masse stoffer, men jeg har ingen aning når jeg får penger fra arbeidslöshets kassa så det får vente litt. Jeg er veldig spent på de jobba jeg har sökt 2 av de har söknadstiden gått ut nå så jeg kan höre fra de nor som helst om jeg får komme på intervju. Det ene er på en barn avd og det skulle jeg önske jeg fikk for jeg er veldig barne kär. Så det er bare og vente med spenning! Ha en fin dag med alle dine spennende projekt. Stor klem til deg vennen!

    SvarSlett
  2. Åååå, det er så uendeleg vakkert,
    både skissene og tekstilbileta.
    Du er fantastisk dyktig Barbro.
    Husk det!!!
    Klem H

    SvarSlett
  3. Jeg bøyer meg i støvet!! Du er jo en superkunstner!!! Utrolig fine bilder, skulle ønske jeg var like flink med blyanten og ikke minst med symaskinen.

    Ha en fin dag, vennen!

    SvarSlett
  4. Fantastisk flotte bilder:-) Er det noen som er en kunstner, så er det du Barbro!

    Ser du har e-mail ardessen din liggende aktiv på bloggen din. Det finner ikke jeg ut av, så jeg spør deg om hjelp...

    Klem:-)

    SvarSlett
  5. Hei Barbro!
    Så mange flotte skisser!
    Min favoritt er det ballettdansende paret, fikk nesten litt slik Chagall-feeling av det bildet, likte det veldig godt!
    Ha en fin kveld i kulda!
    mange hilsener fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Oi, du kan dette!! Utrolig flink med skisseblyanten også, men skjønner jo at det må ligge noe bak det nydelige du lager;)
    Ha en god dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Gurimalla så flink du er!!

    Kjempestilige skisser og bilder:))

    Vinterklemmmer fra meg

    SvarSlett
  8. Wow, det må jeg si!!! Du er jo bare sååå flink. Skulle gjerne ha fått bestilt det bildet av deg, som vi snakket om før jul. Klarer ikke å vente lengre :D
    Nå husker jeg ikke helt pris og størrelser, kan du ende meg en oversikt.
    Vil gjerne ha bilde av en liten jente, event engel og gjerne at det går i farger som lilla, rosa og lys grønn hvis det er mulig?
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  9. Du er virkelig flink. Det er bare så jeg får tårer i øynene. Flink å tegne er du også.De tekstilbildene dine er bare så fine. Ypperlig.
    Spennende å se videre hos deg ja.Er du utdannet kunstner?
    Klem

    SvarSlett
  10. Så moro å se både skissene og bildene dine! Har du gått på kurs? Det kunne se slik ut på den nestsiste skissen. Eller har du utdannelse innen feltet?

    Har selv tegnet mye før, helst portretter, mennesker har alltid fascinert meg. Vurderte å utdanne meg innen kunst, men det var musikken som vant.

    Bildene du syr etter skissene, er kjempefine og fargerike. Liker dem godt!

    SvarSlett
  11. Heia!
    Nydelige skisser og så tryller du med dem etterpå. Du er så dyktig og kreativ:)Gleder meg til å se de to siste også:) Klem.

    SvarSlett
  12. WOW! Jeg blir så imponert av deg, Barbro. Jeg kunne gjerne hengt skissene dine på veggen også, jeg. Fuglebildet ser flott ut. Nydelige farger. Jeg skjønner ikke hvordan du får til å lage de blomstene så vakre.
    Katten i mormors hage har jeg beundret før. Nydelig! Og de to siste skissene, så utrolig fine. Blir bare så spennende å se hvordan dette blir. Tror ikke du kommer til å mangle kunder i nettbutikken din.
    Klem:)

    SvarSlett
  13. Kan ikke si annet en at jeg er mektig imponert. Du er jo den kunstneren.

    SvarSlett
  14. Fantastisk, nydelig, flott, vakkert ... imponerende. Du er virkelig en kunstner. Elsker fargene du bruker, så sart men likevel sterke uttrykk. Tar av meg hatten og bøyer meg i støvet!

    Klem ♥

    SvarSlett
  15. Så flink du er til å tegne Barbro! Venter spent på å se hvordan fuglebildet blir når det er ferdig...

    SvarSlett
  16. Fantastisk!!!!!både skisser og bilder:D Gleder meg vilt til jeg får det du skal lage for meg;)

    SvarSlett
  17. ÅÅÅÅÅÅååååå.....WOW!!!!!
    Du er bare RÅ til å trylle fram vakre, og levende bilder!!!'
    Imponert over allt du får til, og har energi til!!!
    Smask fra Anett;)

    SvarSlett
  18. Du er virkelig en kunster du, Barbro! Du kan ikke si at du "bare er husmor" (noe som ikke er galt uansett). Så mye som du skaper, det er en jobb verd like mye som noen andre! Er imponert over hva du får til! God klem fra Heidi

    SvarSlett
  19. Du er en utrolig dyktig kunstner, Barbro! Av alt du har lagt ut i dette innlegget, falt jeg kanskje spesielt for det med de lilla/røde og turkise innslagene - lekkert!
    Her gulpes det (Henny, ikke jeg...), så jeg får logge meg av straks.
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  20. Hos deg går det sannelig unna. Både skisser, fargevalg og alt annet er en fryd for øyet.

    Jeg klarer kanpt nok tegne en ben strek selv med linjal som hjelpemiddel.

    Det MÅ bli nettbutikk, og det kommer jeg til å gjenta til du er i gang.

    Klem

    SvarSlett
  21. Kjære Barbro, du er så talentfull, nydelige skisser, du kan begynne å selge dem også, hadde ikke vært meg i mot å ha en ekte Barbro på veggen :-) nå er jeg jo så heldig å ha et av dine tekstilbilder på veggen, men det er nok plass til flere og jeg nyter å se på det hver dag :-)Hver gang det kommer besøk så blir det også beundret, meeeget fornøyd med det kjøpet.
    En ting til, nyt muligheten du har til å være hjemme, og det kommer jo oss også tilgode :-) Stor klem og tusen takk for flotte ord på bloggen min :-)

    SvarSlett
  22. Fabelaktig arbeid! For eit tålmod og ei arbeidsglede du må ha... det "strålar" jo frå bilda dine...
    Eg er ikkje komen i gang med målinga etter jula, er lite inspirert for tida og det er så masse forstyrrande tankar som tek bort konsentrasjonen frå arbeidet. Håpar eg kjem i gang snart eg også!
    Ein fin vinterkveld ynskjer ei som også "BERRE er heimeverande"! (Trur du dei er litt misunnelege på oss innerst inne dei som ytrar seg negativt om oss??)

    SvarSlett
  23. Woooooooooooooow!!! Du er bare såååå utrolig kreativ og flink. Tingene du lager er fantastiske - unike og flotte - flinke, flinke du!

    I dag har jeg vært og kjøpt meg et lite vitrineskap til kjøkkenet mitt - hvitt og fint! Må omorganisere litt, så skapet kommer nok ikke helt på plass før til helgen. Blir fint!!!

    Ha en fortsatt fin kveld og en flotters helg!

    Goklem fra Hildegunn

    SvarSlett
  24. Ser fantastiske ut. Bøyer meg i snøen for deg min venn. Takk for god bedring hilsen og den ser ut til å ha hjulpet ( å takk for det!!!) I dag er det tilbake til jobben med 24 unger og 15 grader på avdelingen:))

    SvarSlett
  25. Så utrolig mye flott... stå på :-) Du er virkelig flink!!

    Klem

    SvarSlett
  26. Åååå, så moro å få se flere avskissene dine. Du er råflink til å tegne. Digger elefantene dine - men det har jeg vel sagt før. Gleder meg til å se tekstilbilde av den nederste skissa di. Det så ut som et spennende utgangspunkt for et bilde.

    Ha en flott dag. Vi er fremdeles inne. Her er 25 minus i dag. Trodde aldri jeg skulle oppleve å se noe slikt på gradestokken min! Klem!

    SvarSlett