søndag 10. januar 2010

Boblebukse, strikkejakke og en utfordring

Favorittantrekket mitt for tiden (i kulden, vel og merke...) er boblebukse, boblejakke og Bula lue. Ikke mye ladylike akkurat, og jeg ser vel mer ut som en "Wannabe-fjortis" enn en moden dame som nærmer seg førti...

I et forsøk på å bli mer ladylike tok jeg en tur på Lagunen. Jeg er ikke spesielt dristig av meg innenfor klesveien, er egentlig ganske konservativ - altså bortsett fra boblebukse, Nike boblejakke, Bula lue - og knallfarget Kari Traa ullundertøy... Så denne jakken, som dessuten var på SALG, var helt perfekt for meg:


Bortsett fra de 3/4 lange ermene. Kan ikke fordra sånne ermer som hverken er fugl eller fisk. Har en venninne som prøvde å overbevise meg om at slike ermer er veldig feminint, men det får ikke hjelpe. Prøvde en liten tilvenningsperiode, uten hell. Ble bare gående og slite i ermene for desperat å prøve å gjøre de litt lengre... Til slutt var det bare å ta fram heklenålen og hekle en kant nederst på jakken, og endelig går jakken ned på armene. Herlig!


Den lille grå blonden venter fremdeles på å bli sydd fast, men når det er gjort så blir den vel femin nok, selv med lange ermer?

Helt til slutt har jeg fått en utfordring fra Cathrines kreative hjørne (kjempefin blogg - absolutt verdt et besøk!) om å finne et sitat, og sende utfordringen videre. Jeg er ikke noe kløpper på sitater, men har ett som jeg synes er veldig fint:

Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid....

Jeg sender utfordringen videre til Blogglandias festligste dame, Pia, som har den ustyrtlig morsomme bloggen Pias Verden.

9 kommentarer:

  1. Det var jo kjempelurt, det hadde jeg aldri kommet på å gjøre..

    Så da kan jeg være den tålmodige og du den kreative..

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Det er neimen ikke farlig når en bare kan fikse litt på plaggene sine selv.
    Veldig fint med den blonden på:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. Du er råflink på kreative løsninger. Jeg kjøper helst slike nøytrale plagg og stasjer dem opp med pulsvanter og sjal. Da har man basisklær som kan varieres etter dagsformen......

    Fint ordtak!

    SvarSlett
  4. Helt enig med deg i at sånne ermer som slutter midt på underarmen - hva er det for noe? Kjempeirriterende, spesielt når resten av jakka, blusem eller hva det måtte være er pen. Men du løste jo dette problemet på en flott måte!!! Pent ble det også.

    Flott sittat. Gleder meg til å se Pia sitt!
    Ha en fin dag. Klem!

    SvarSlett
  5. Det var lurt å hekle ermene litt lengre! Jeg liker heller ikke disse 3/4-ermene, synes de er upraktiske og kalde. Men har noen slike plagg om sommeren, da er det greit...

    Har nå tenkt gjennom dette med blogging og kommer til å trappe ned framover. Men jeg blir ikke borte ;)

    SvarSlett
  6. Så lurt:-)
    Tar du utfordringen inne hos meg..?
    Ha en fin dag Barbro:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  7. Er helt enig ang 3/4 lange ermer.. synes det er ganske så irriterende! Genseren ble fin med lange armer! Flink du:)

    SvarSlett
  8. Jasså, nok en utfordring. Du hoppet over der det sto at "utfordringen gjelder kun for kvinner som kan hekle, sy eller strikke" ?

    Vel, kjenner du meg rett, så vet du at jeg nok pønsker ut noe. Det må vel følge med et bilde, så jeg får prøve meg i morra.

    Fin og damete jakke. Og selvfølgelig måtte du hekle armene lenger. Det gjør nesten alltid jeg og.

    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  9. Ja, du er sannerlig med kreativ, og jeg var glad da du ga opp forsøket med å male i de store høyder (innlegget over)! Mange har ødelagt deg veldig med slike hjemmeulykker, så det er en dyster statistikk. Min bedre halvdel gjorde et par krumspring da han malte huset i fjor, og det var nok ikke verdt det i ettertid. Alt for at man valgte en for lettvint og farlig løsning.

    Sitatet var veldig fint det, så takk for at du tok utfordringen!

    Ønsker deg en kjempefin dag!

    klem Cathrine :-)

    SvarSlett