mandag 25. januar 2010

Lettere inspirert

Litt inspirert av Jean D´Arc living-inspirerte bloggedamer, har jeg slått meg løs med lin og blonder. Så Hulda hadde sydd seg en nydelig pose til klesklyper, men ettersom jeg bare har en håndfull klesklyper, fant jeg fort ut at det ikke var særlig vits i. Hos oss er det nemlig ikke så mange klesklyper i bruk når vi tørker klær. Her pleier vi å slenge klestørken over stoler og dørkarmer, så en gjennomsiktig brødpose duger lenge som oppbevaringspose for klesklyper i denne heimen.



Istedet ble det linløper, for jeg trengte en ny duk til spisebordet. Det skjønne hjertet har jeg bestilt fra Salige lavendel, og det kom i posten i dag, så det ligger ennå og venter på oppheng.



En liten duftepose ble det og. Til å henge på pynt en eller annen plass. Fremdeles litt tomt etter jul noen steder...


Litt pynt til å ha oppå linløperen måtte jeg jo ha, så jeg løp rundt med blomsterkniven og skar litt av her og der for å få en liten, vårlig dekorasjon.



Ikke akkurat på Finn Schjøllnivå, men vasen er ihvertfall Finn Schjøll.



Og selvfølgelig har jeg vasket gulvet i dag med lavendelsåpe fra Durance. Nordlendingen holdt på å få pusteproblemer da han hørte prisen på de edle dråpene, og sammenlignet straks med prisen på andre edle dråper. Men siden jeg har tross alt har fått denne herligheten i julegave, så var det ikke så mye han kunne si. Ikke er overforbruk av vaskemidler et utbred problem her i heimen heller. Så mye moppes det tross alt ikke...


26 kommentarer:

  1. Takk for hilsen vennen!
    Så mye fint du har gjort du er så flink (og du det kommer snart noe i posten som du kan fylle opp i heimen med ;-)
    Det skuremiddelet skulle jeg ville ha jeg elsker lavendel. Tenkte jeg skulle köpe meg sånt lavendelvann till og ha i stryk gjärnet.Skulle gjerne göre en make over på vaske rummet og bare ha fine boxer med vaske middel og lyst og fresht. Ja det er mye man vill gjöre! I morra håper jeg jeg har masse energi så jeg får masse bra gjort, nå er det jo bare denne uka så begynner jeg og jobbe heltid. Jeg skal forsöke og virkelig utnytte den fullt ut! Ha en fin kveld käre venn, klem till deg!

    SvarSlett
  2. hei på deg,
    såå nydelige bilder du viser,å så herlig en løper du har laget,nydelig blonde.
    ja den posen til Hulda var vakker,men du kan bruke den til masse annet ,jeg har en liknende som det bare henger en vakker duk ut a hihihi.
    får ikke nok av blonde..
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Blonder og lavendel... Høres veldig romantisk ut :)

    Hadde selv planer om å sy meg en pose til klesklypene, men det har det ikke blitt noe av. Glemte klypene ute i vinter, kanskje de overlever... Nå er de frosset fast :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Alt du produserer er så DELIKAT !! Måtte bare si det.
    Gyllen kveldsklem fra Berit

    SvarSlett
  5. Forresten, linken din til Hulda virker ikke. Det er vel denne her du mente:
    http://huldals.blogspot.com/

    SvarSlett
  6. Så flott løper og pose du har laget! Syns den lille blomsteroppsatsen din var veldig søt også. Praktisk når man bare kan sy seg det man mangler! Flink du, altså!! : )

    SvarSlett
  7. Flott løper .Har vært på stoff og stil og kjøp stoff til kjole og puter.
    Bruker mye tid på bloggen for å få den slik jeg ønkser,så det blir ikke mye sying.
    Nå får jeg gå å klippe kjolemønster .
    Ha en fin kveld

    klem

    SvarSlett
  8. Tusen takk for mange koselige kommentarer på bloggen min! Jeg vil kanskje ikke kalle dette Finn Skjøld-stil, men jeg liker faktisk mye bedre Barbro-stilen. Det du lager er bare vannvittig fint. Blonder er koselig. Hjertet var bare helt nydelig!

    SvarSlett
  9. Du verden, hva du kan! Lekkert, som alt annet du legger ut!
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  10. "Berre lekkert", nå fikk jeg skikkelig sommerlengsel altså:D

    SvarSlett
  11. Oi,oi,har du blitt JDL inspirert,Barbro? Blonder og lin er nydelig.Løperen og posen er flotte.Har ikke så mye Durance produkter,men skyllemiddel med lavendelduft er en favoritt.Ellers går det i grønnsåpe til gulvvask.God uke til deg.Klem

    SvarSlett
  12. Så flink du er, skulle gjerne ha hatt en slik duk jeg også. Men det tror jeg at selv jeg kan klare å lage (vel kanskje)... Hvordan har du laget det hjerte på den lille posen? Kjempefint!

    Ha en fin kveld, vennen!

    Klem

    SvarSlett
  13. Så flott pose og løper du har laget! :) Så dekorativt med hjertet på posen, hva er det laget av?

    Klem

    SvarSlett
  14. Heisan:)

    Som du har kost deg og sydd de søteste saker! Kjempesøt liten pose og flott løper:))

    Ha en fortsatt fin og kreativ uke, stor klem

    SvarSlett
  15. Nydelig, Barbro, i reneste Finn Schjøll-stil! - Man tager hvad man haver, og det blir sååååå LEKKERT, dere!!! Vårlig og fint da!

    Her hos oss har jeg ikke fått prøvd Durance-produkter, men i så fall tror jeg at jeg skal ligge VELDIG lavt med å røbe prisen på de edle dråpene!

    Ha en fin dag, Barbro!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  16. Kjære vakre vene, her var det helt herlig!
    Jeg har sett ditt blide ansikt inne hos andre bloggvenner - og så ledet det meg til denne flotte bloggen!
    Du er jo så kreativ og så mye flott du legger ut!
    Deg må jeg følge ❥
    Gleder meg til å besøke deg igjen!
    Ønsker deg en strålende dag!
    Klem fra Lokki

    SvarSlett
  17. Åå så fine saker du har laga deg! Og den vesle linposen...sukk.. Har du BRODERT det fine hjertet som er på???
    Fekk verkeleg lyst å setta meg ved symaskina no,sjølv om ho og eg slett ikkje er gode venner!
    Ha ein flott dag:0)

    SvarSlett
  18. Du er bare så flink, så lekkert laget:-)
    PS!IKKE fortell mannen prisen på vaskemiddelet da!!,fnis!- da får bare jeg unngjelde, he he:-D
    Ha en fin, fin dag du også Barbro!
    Klem Hege.

    SvarSlett
  19. Hei vennen!

    Tusen takk for koselige kommentarer og for at du har tror på meg (vedr. duken vet du..)

    Ja, jeg er en morgenfugl og det er litt deilig. Får i hvert fall mye ut av dagen.
    Men det høres deilig ut å være hjemme og slippe stresset om morningen.

    Klem

    SvarSlett
  20. Nydelige ting, Barbro. Synes blomsterdekorasjonen din var nydelig, jeg. :)

    SvarSlett
  21. Hei Solstråle =) Du er så utrolig flink, for en nydelig duk, og ikke minst den lille linposen. Du er en "reser" på symaskin såpass har jeg skjønt. Ha en fin dag Barbro. Klem til deg.

    SvarSlett
  22. Så flott løper du har laget.
    Jeg må flire litt av oss bloggedamer som blir påvirket av hverandre og kjøper vaskemidler og skyllmiddler til nesten samme pris som edlere dråper. Og jeg har IKKE fortalt mannen her hva durance skyllemiddelet koster, de bør da ikke vite alt heller hihi.
    Ha en fin Tirsdag!
    Klem T

    SvarSlett
  23. Barbro jeg lurer på om du kan hjelpe meg med en sak. Jeg skulle ville ha en en kolonje med etiketter som du har på höyre siden så att jeg kan t ex lägge alle oppskrifter i en og man kan klikke på den og lett komme dit. Hvordan gjör man det?
    Klem klem

    SvarSlett
  24. Åhhh FOR en stemning i dette innlegget, det OSER jo vår og lysere tider! Takk Barbro!
    Så nydelige ting du har "snekret" sammen denne gangen, både Linløperen og duftposen var bare nydelige!
    ... og du, -jeg HAR fått blod på tann, har sydd litt igjen jeg nå, det er utrolig morro!

    SvarSlett
  25. Kjempelekkert. Jeg synes blomsterdekorasjonen var flott, og Blomsterfinn hadde helt sikkert applaudert initiativet.

    Du må passe på at det ikke blir for mange pustebesvær for nordlendingen. Det holder vel med ditt forhold til blondemannen foreløpig.

    Klem fra mamsen

    SvarSlett
  26. Som vanlig; LEKKERT! Og godt skrevet, jeg synes jeg hører hyperventileringen til nordlendingen da du fyller vaskebøtta med den dyre såpen.

    Klem ♥

    SvarSlett