fredag 1. januar 2010

I morgon, i morgon, men ikkje i dag....


Etter to uker sammenhengende med dette

dette

og dette


er det klart at jeg må på avvenning. Jeg innrømmer at jeg har blitt AVHENGIG - jeg har rett og slett blitt en sjokoholiker. Kroppen fungerer liksom ikke helt før blodsukkernivået nærmer seg ti....Dette hadde vært noe for Fedon Lindberg å ta tak i. I tillegg elsker jeg poteter, pasta og brød og.... Ifølge herr Lindberg burde jeg gått inn en tilstand av sukkersjokk for lenge siden. Og jeg innser at han har rett.... Så i morgen skal jeg utstyre meg med en boks med krom og et kjøleskap fullt av fisk og grønt. DA tenker jeg Fedon blir fornøyd:-)

Men først skal jeg spise opp resten av den 200 grams melkesjokoladen som ligger i kjøleskapet, og skylle det hele ned med en halvliter Cola. Kan jo ikke ha noen fristelser liggende til i morgen...

Et strålende nytt år til dere alle - med eller uten forsetter!

20 kommentarer:

  1. Forsetter må en ha, stå på!
    Godt nyttår til deg!
    Klem Hege

    SvarSlett
  2. Jeg tror ikke på Fedon, jeg ;) Men fisk er uansett bra å spise!

    Takk igjen for hyggelig kommentar - tror forresten vi skrev kommentar omtrent samtidig (jeg kommenterte noe i ditt forrige innlegg) :)

    Ha en fin kveld, og ikke spis for mye sjokolade :)

    SvarSlett
  3. Heia Barbro,
    Lykke til med å få stabilisert blodsukkeret ditt !! Det går kjapt skal du se.
    Nyttårsknip fra Berit

    SvarSlett
  4. Godt nytt år og nyt livet!!

    Jeg skal begynne et nytt og bedre liv på mandag, alltid på en mandag!! Da skal jeg gå tur hver dag og bare spise sunt...

    Kjolen er kjøpt på NO 6 på Lagunen og i flg nettsiden til Gunn's stil kommer det ny kolleksjon til våren.

    Ha en fin kveld!!!
    Jeg nyter den en i en julefri stue og det er egentlig litt godt!

    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg måtte le da jeg leste dette, kjenner meg igjen;) har noe som må fortæres jeg også før hverdagen setter inn;)
    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Det der hørtes kjent gitt:)
    Vi skal ha besøk de to neste dagene, men på mandag, DA SKAL DU SER DET GÅR BEDRE....
    Ja,ja!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Hørtes kjent ut, ja.... Jeg har noe som må spises opp jeg også, for på mandag begynner et nytt og bedre liv. Skulle egentlig begynt i dag, men, men..
    Godt nytt år.

    SvarSlett
  8. Ja du Barbro det var det samme her hos meg, skulle begynt med LCHF (betyder lite kolhydrater og mer fett)i dag men det fikk väre til i morra for vi hadde litt for mye gott igjen fra i går som jeg ikke hadde hjerte til og kaste, men i morra er det slutt da setter vi i gang elsklingen og jeg. Har 25 kg som jeg vill bli kvitt og jeg vet att att LCHF fungerer og att jeg blir pigg av og kutte ut kolhydraterna. Det kommer og komme tips og oppskrifter på min blogg om det er av interesse. Go klem til deg!

    SvarSlett
  9. Dette kunne jeg faktisk ha skrevet selv - utolig kjent tema. Sitter her med sjokoladeskåla jeg også, men når helgen er over, er det også over og ut av alt som smaker sukker og fett.

    Nydelig heading du har laget. Går ut ifra at den er en egen kreasjon.

    SvarSlett
  10. You are SO not alone...tenkte søndag var siste dag jeg da:)

    SvarSlett
  11. Hihi..dette hørtes kjent ut!! Jeg skal begynne et nytt og bedre liv på mandag - da er ferien over for nå. Men jeg trøster meg med at jeg kan være ganske sta når jeg bestemmer meg. I tillegg så tåler jeg ikke sukker og gjær så godt, blir veldig trøtt - så det er jo en ekstra motivasjon - er jo greiit å være våken når man har en på 9 mnd hjemme!! Vi får motivere hverandre med grønne salater og sunne drikker. KLEM!

    SvarSlett
  12. Å dette var kjente toner hi hi

    Har litt igjen i skapet jeg også..heldigvis!
    Har begynt sakte men sikkert på nedtrapping, jammen er det hardt! Begynner på bedre kosthold på mandag...tror jeg

    Ønsker deg en flott helg i det nye året, stor nyttårsklem

    SvarSlett
  13. Lykke til ;) Skulle nok absolutt ha tatt en solid dose med bare grønt, men det blir nok ikke noe av. Trøsten får være at vi faktisk ikke rakk å bake så mye julekaker, så det ble ikke småspising i ukene før jul. Det er da noe...

    SvarSlett
  14. Jeg kjenner meg veldig godt igjen, mn hva er vel bedre en sjokkis og pepsi max. Nå skl det bli bedre tider, så da får en vel skjerpe seg. Iallefall jeg. hehe

    SvarSlett
  15. Du er ikke alene,Barbro. På mandag er det slutt, tror jeg...Ønsker deg et godt nytt år.Klem

    SvarSlett
  16. Jeg har også masse jeg skulle spist før jeg begynner på den sunne linje.Godt å høre at jeg ikke er alene med å tenke sånn da.Så må jeg bare si at den headeren din er bare praktfull.Du har kanskje sydd den selv? Nydelig er den.
    Klem

    SvarSlett
  17. Åh, som jeg kjenner meg igjen. Pleier å si at jeg liker snacks bedre enn sjokolade. Men denne jula har jeg spist så mye sjokolade. Og dette kommer oppå all sjokokaffen jeg har i meg. Sukk. Ikke bra. Vi får støtte hverandre i den tunge tida som kommer! En hverdag uten sjokolade. Sukk.
    Klem Ellen:)

    SvarSlett
  18. Glemte helt å kommentere den nye headeren. Nydelig hanefar og pip. Du er så innmari flink! :)

    SvarSlett
  19. Grattis med ny header!
    Et liv uten sjokolade - sukk, ja, tenke det, greit nok. Gjennomføre det?....Huff. Men man bør jo prøve.
    Ha ei flott helg!

    SvarSlett
  20. hehehehehe......herlig fortalt!!!
    Og som jeg likte hanen din!!!!!

    Gleder meg til å se alt du skal lage utover, med og uten blonder;))

    Klem fra Anett:)

    SvarSlett