torsdag 28. januar 2010

Kjøkkenøy

Jeg gikk lenge og ønsket meg en kjøkkenøy, men siden kjøkkenet vårt var såpass lite, så var det rett og slett ikke plass. Men sånt kan man jo ikke la seg stoppe av. Så vi rev ned veggen inn til stuen - og vips var det plass til en liten øy.

Verre var det å finne den kjøkkenøyen. Som ikke ruvet for mye, som ikke kostet skjorten, og som sto i stil med resten av interiøret. Men nordlendingen er jo en krysning mellom Handy Manny og Byggmester Bob, så han tok saken i egne hender og gikk i gang med å snekre en. Med skuffer og plate fra Ikea, håndtak fra Biltema og panelplater fra Byggmakker ble det en snaisen, liten kjøkkenøy.



Og det beste av alt - den har hjul - så den er veldig mobil.



Utrolig praktisk, spesielt hvis vi har mange gjester. Da kan øyen trilles bort til vinduet og bli en forlengelse av kjøkkenbenken hvor man for eksempel kan lage en buffet, i tillegg til at man har rikelig med gulvplass. Gjett om jeg er fornøyd!

36 kommentarer:

  1. Den ble jo kjempefin, da! :) Så lurt å ha hjul på den, da er det jo ingen sak å flytte på den. Selv valgte vi å ikke ha kjøkkenøy, nettopp fordi den tar bort så mye plass på gulvet.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  2. Det har du virkelig all grunn til å være:-)
    Den var kjempefin og veldig praktisk.
    Må være kjekt å bare kunne lage seg det en ser for seg:-)

    Ha en fortsatt fin kveld.. Klem..

    SvarSlett
  3. Gurimalla så kjempelurt.
    Det er noko av det smartaste eg har sett på lenge:)
    Heldig du som har ein så handy mann.
    Eg trur eg er meir handy enn min mann på visse områder,
    men vil ikkje byte han med nokon for det:)))
    Kan ikkje vere flink til alt vettu.

    Ha ein fin torsdagskveld.
    Klem H

    SvarSlett
  4. Så fin - og i tillegg praktisk!!
    Jeg bor også sammen med en sånn "krysning" av en mann, GLEDER meg til vi bare har ET hus...(LES:Hobbyrom, he he!)
    Synd man ikke kan spørre dem FOR ofte,fnis!:-)
    Tusen takk for koselig kommentar Barbro,som du sikkert skjønner har vi liitt mye for tiden(har ikke blogget alt ...)- men nå håper jeg det blir bedre:-)
    Ha en fin kveld, kos Hege.

    SvarSlett
  5. Så du har en handy mann? DET har faktisk jeg også! Men så har ikke jeg så mange gode idèer som deg, da...
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  6. Heisann,
    Grattis med kjøkkenøy.
    Jeg har også det. Den har og hjul og er utrolig praktisk.
    "Slitan" som vi sier her vest !!
    Knip fra her.

    SvarSlett
  7. Kjempeflott kjøkkenøy:D jeg er opprinnelig utdannet møbelsnekker, og jeg sier godkjent;)

    SvarSlett
  8. Dette var jo lurt. mange smaret løsninger.
    Ha en fin kveld.

    Klem

    SvarSlett
  9. Gratulerer med ny "øy"...den var utrolig stilig, og praktisk! Imponert over snekkeren i huset:)) Klem

    SvarSlett
  10. Aldeles utruleg supersmart!!! Dette var eit ekte bevis på at du har ein vaskeekte handyman i hus,ja!
    Tusen takk for hjelpa idag,trur mail-dama var veldig fornøyd for eg fekk både epost og kommentar der ho takka. Eg tenkte faktisk på deg før eg skreiv innlegget også,og var innom deg for å ta ein ekstra kikk på kjolebildet,men vart så usikker p.g.a det med hetta...(og prinsesse Elin har eg jo ikkje på lenkelista så det forsto eg fort måtte vera feil)Ja,kva er det som er umuleg her i blogglandia?? Ingenting trur eg...
    riktig god helg til deg:0)

    SvarSlett
  11. Den ble kjempefin, så kjekt med en handy-man (har selv også en og vet å sette pris på det)... ;) Hvordan er med med kjøkkenos hos deg etter at du rev veggen? Har du et godt avtrekk, slik at det ikke er noe problem?

    Jeg har selv et lite kjøkken, men vil ikke rive noen vegger - trenger veggen til pianoet :)

    Takk også for hyggelig kommentar hos meg! Det varmer :) Klem fra meg!

    SvarSlett
  12. Så flott.Du har en flink mann må jeg si.Hils ham med det.
    Klem

    SvarSlett
  13. For en utrolig bra løsning, det er kjekt å ha en handy mann i huset.

    Tror ikke at jeg skal skryte på at jeg er flink og det tror ikke at du ville ha gjort hvis du studerte resultatet. Det blir av og til litt lettvindte løsninger. Men jeg innbiller meg at øvelse gjør mester. Tenkte jeg skulle prøve meg på noen vatthjerter i morgen og da må jeg spørre deg. Hvor er det lurest å ha åpningen til vattet/hvor er det enklest å sy igjen for hånd til slutt? (Skjønner du nå hvor nivået ligger??)

    Ha en fin fredag i morgen, vennen!
    Jeg har litt blandete følelser vedr. morgendagen, for det er begravelse for den ansatte i morgen!

    Klem

    SvarSlett
  14. Den var bare helt genial. Veldig kjekt med en handy man i huset. ;-)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  15. Jeg blir glad når jeg åpner bloggen din, og ser den staselige hanen! Den er topp!
    OG du har en kjempeflink mann!
    Min er også handy, og han er fra Vestlandet!

    SvarSlett
  16. Siden jeg er så heldig at jeg til og med har sett øya in real life, så kan jeg trygt si at den fortjener terningkast 6.

    Nå skryter vi jo alle sammen av Barbro (ikke ufortjent), men nordlendingen er skikkelig handy. Han fortjener litt ros han også.

    SvarSlett
  17. Hei Barbro!
    Så veldig smart dette var, og, ja, det hjelper å ha en hendig nordlending (eller søring!) i nærheten til slike prosjeter! Og så gøy å lage noe selv, med litt hjelp fra IKEA og BM! Det er alltid kjekt med et lite (stort) anretningsbord da nrå man har gjester, og å vil jeg tro at kjøkkenet ble mer åpent?

    Takk for hyggelig melding hos meg, som bukker og takker!

    Ha en fin fredag, Barbro!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  18. Heldige deg! Med tiden blir det en öy her og det er så fint og praktisk sel om att vår kommer till og sitte fast. Hils mannen og si att jeg er imponert. Jeg har også en handy man, og det er det beste som finns ;-)
    Ha nå en fin dag käre venn,klem!

    SvarSlett
  19. Det ble fint!!!!
    Å, herlig med en sånn mann da !!!!

    Ønsker deg en super helg!!
    Klem fra Anett :)

    SvarSlett
  20. Så utrolig smart og så fin den ble :)

    SvarSlett
  21. God helg til deg også vennen :-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  22. Lekker! En slik drømmer jeg også om. Har nok heller ikke plass til den på kjøkkenet, skal se om jeg får overtalt min handymann til å rive veggen ;)
    God helg!
    Klem T

    SvarSlett
  23. Hei Barbro. Dette var jo bare GENIALT ;)))) Så praktisk og grei måte og gjøre det på, tenker du er fornøyd..God Helg. KLem

    SvarSlett
  24. Den ble fin! Også så kult med hjul på!!
    Jeg har også en handymann i hus, og vet ikke hva jeg skulle gjort uten, he he:)
    God helg! Klem

    SvarSlett
  25. Hi, hi! Det var morsomt å se. Vi har helt lik! Jeg fikk laget den etter mine tegninger da vi satt inn nytt kjøkken for 5 år siden. Alle kommenterer den - med god grunn. Vi har hatt stor glede av den. Jeg kommer nok til å fotografere noe fra kjøkkenet vårt snart, så får du se. :)

    Jeg blir så glad når jeg kommer inn på bloggen din, Barbro! Den hanen er helt fantastisk flott!

    Ønsker deg en deilig fredag!

    Klem fra
    Anette Willemine

    SvarSlett
  26. Wow - den var snedden (som dei ville sagt i Sogn), altså lekker, passe stor og praktisk! Og så så innmari greit å ha en mann med sånne ferdigheter!!

    Ha en flott fredagskveld!! Klem!

    SvarSlett
  27. Tusen takk for koselig kommentar! Du er bare god du! Denne kjøkkenøya var bare lekker!!! Så smart da! Slike løsninger har jeg sansen for - flotte og praktiske på en gang:o)
    Ønsker deg en herlig helg, min venn:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  28. Hei hei Barbro!
    Ja denne var super - og vet du hva - den ligner på min :) hi hi!
    Jeg har også en blanding av Handy Manny og BB til husbond og han laget en lignende variant! morsomt!
    Tenk nå er det fredag igjen! Deilig! Nå sitter jeg her alene og oppdaterer meg på herlige og inspirerende blogger.
    Godt tips i forrige innlegg også!
    God helg da!
    Stor klem til vest :)

    SvarSlett
  29. Dette var både smart og lekkert. Benkeplass får man aldri nok av.

    SvarSlett
  30. Hei midt i natten!
    Dette var skikkelig lekkert og praktisk på samme tid, så skjønner du er fornøyd!
    Godt å ha en handyman i huset, det har jeg også;)
    Kos deg i helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  31. Hei igjen gode Barbro,
    Takk for gode ord! Godt meg slike oppmuntringer når man står midt i forberedelsene. Lerrett overalt, maling, sparkel, sjablonger og koster/svamper - you name it! Men mannen er fornøyd for jeg har flyttet ut av kjøkkenet og rigget til atelier i stuen - ha ha...små gleder :)
    God helg igjen:)

    SvarSlett
  32. Hei vennen!

    Du får trøste deg med at du blir rik på så mange andre ting!!

    Ikke så spennende ting jeg har kjøpt, bare litt småting, men det kommer kanskje bilder i løpet av helgen. Har en plan med tapeten, men da må jeg sette mannen i huset i sving. Og det kan jo av og til ta sin tid...

    Ha en fin helg!

    Stor klem

    SvarSlett
  33. Jøsses,så flott denne ble.Nordlendingen er virkelig en handyman. Praktisk at den har hjul.God helg,Barbro.Klem

    SvarSlett
  34. Kjempefin og smart! Spesielt at den var flyttbar. Deilig med ekstra benkeplass enkelte ganger.

    SvarSlett
  35. Hei, kjøkkenøyen din er kjempefin! Skal bygge en tilsvarende selv, med hjul og skuffer så dette er gif inspirasjon :-) Ser at innlegget dit er fra en tid tilbake, er du fortsatt fornøyd? Lurer spesielt på om den er stabil? Er redd for at hele øyen skal bikke dersom alle skuffer åpnes samtidig.. Håper du kan dele din erfaring! God helg!

    SvarSlett