fredag 8. april 2011

Herlig fargekombinasjon


Jeg synes kombinasjonen rosa, rødt og lilla er ganske kul, til tross for at min mor har prentet inn i meg fra jeg var liten at dette er fargekombinasjoner som overhodet ikke passer sammen. Spesielt ikke rosa og rødt. Og mens jeg har rosa som en av mine favorittfarger, så er rosa en av de verste fargene min mor vet om. Noe som nok mest skyldes at hun har rødt hår - og at man før i tiden ble lært opp til at hvis man hadde rødt hår, skulle man ikke gå i rosa. Dermed burde man heller ikke like rosa.

Til tross for at jeg bare har et og annet rødt pigment i håret, som man kun skimter i kraftig sollys, så har min barndom altså vært ganske rosaløs, og jeg eide ikke et rosa plagg før langt inn på 80-tallet. Så hvis noen skulle synes det blir litt mye rosablogging her innimellom, så skyldes det altså bare en form for overkompensering for en rosaløs oppvekst:-)

Fin - fine fargekombinasjoner,


som også Greengate har snappet opp, så dette hjertet måtte jeg bare ha.


Favorittfarger og favorittmotiv i skjønn forening - en uslåelig kombinasjon:-)

Hvilke fargekombinasjoner er din favoritt?







13 kommentarer:

  1. God morgen!
    Skjønner deg så vel....jeg har aldri fått brukt hverken rosa eller rødt og det pga hårfargen....kan du forstå......
    Jeg er veldig glad i fargene i dag .
    Fin lørdag ønskes deg
    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg må le litt når jeg sitter å lese bloggen din, for hvis nordlendinger er mannen dins å lurer jeg på om alle nordlendingsmennene er like, for min er akkurat slik. skrot og dill å vi har ikke plass osv.. haha.
    En god helge klem til deg, å kjempe koselig blogg

    SvarSlett
  3. Som barn, ble jeg kledd i rosa, lyseblå og gult tyll-kjole og sløyfe i samme farge. Reine dokka. Så kom 70-tallet, og da var det lite med rosa, mener jeg å huske. Det var mer orange og brunt, gult og brunt, grønt og brunt osv. Det var vell først ute på 90-tallet at rosa kom på banen igjen. Jeg har en overdel i pudder-rosa, men ellers lite med rosa her i heimen, gett. Ha en flott dag!!! Klemz

    SvarSlett
  4. Min favoritt kombinasjon er oransje og litt mørk rosa! :O)
    God lørdag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  5. God dagen! jeg synes du får de fargene til å se ut som at de er født til å være i lag! du er flink til å lage de rette kombinasjonene:) men selvfølgelig blir det litt ekstra rosa,rødt og lilla blogging når du har to jenter i tillegg og det flater jo ut min blå og grønne hverdag sammen med mine gutter hehe:) ha en fin helg i sola!

    SvarSlett
  6. Haha, nå måtte jeg le litt!
    Jeg sendte nettopp guttungen opp på rommet for og skifte... Han hadde tatt på lilla t-skjorte med rosa DC merke på, og hadde toppet det hele med en rød Liverpooljakke, hahah;)
    Så går jeg rett inn på ditt innlegg;))
    Når det er sagt, så syns jeg absolutt disse fargene går sammen på små piker og i interiøret, MEN ikke på guttungen;))
    Glad ikke faren hans så det, hihi...

    Gutta nå til dags går jo i akkurat like farger som jentene, men han trenger liksom ikke overdrive heller da...

    Flotte bilder hos deg ♥

    Ha en fin lørdag!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Jeg syns også rosa, rødt og lilla er fint sammen :-) Og så syns jeg at rødt er veldig fint sammen med lime eller olivengrønn :-) Petrol og turkis, lilla og forskjellige grønnfarger, orange og lime....... Har mange fargekompinasjoner jeg liker jeg :-D Herlige bilder, Barbro :-))

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  8. Herlige kombinasjoner. Og de applikerte (er det riktig ord?) fuglene dine er nyyydelige. :)

    God helg!!

    SvarSlett
  9. Helt herlige farver i mine øyne!
    - og er nok som deg:Fikke ikke min dose rosa i barndommen;-D
    Riktig god helg Barbro!
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  10. Har full forståelse for at du må ta igjen for en tapt rosa barndom. Jeg tror ikke jeg hadde et eneste rosa plagg da jeg var lita....

    Gult, oransje og en dæsj rosa er sprekt.

    Nå har jeg forresten publisert bilder av verket ditt hos meg. ☺

    SvarSlett
  11. Det er nok flere som har lært at rosa og rødt ikke passer sammen ;) Så fine bildene dine og hjertet er!

    Ha en fortsatt god helg! Klem

    SvarSlett
  12. Knallfine fargekombinasjoner du viser i bildene dine Barbro. Og ja, i voksen alder har jeg funnet ut at rosa også er for rødhårede :o)

    Håper du har hatt en fin helg så langt! I dag blir det altså loppemarked på meg - gleder meg, kanskje finner jeg en skatt eller to...;o)

    Ha en strålende flott søndag!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  13. Det er mange farger man før sa ikke passet sammen. Eks blått og grønt. Jeg liker limegrønt og turkis sammen, selv om det før sikkert ikke var brukelig. Eller nyanser av turkis/sjøgrønt.

    Rosa og rødt sammen er nydelig. Mener å huske at det var prinsesse Diana som første gang brukte et antrekk i kombinasjon rosa/rødt. I alle fall første gang avbildet, og sett på som stilig.

    I dag er vel alle fargetabuer brutt - heldigvis :)

    SvarSlett