søndag 10. april 2011

Belte - DIY


Det er ikke alltid så lett å finne belter som passer, men disse strikkbeltene lager du enkelt og raskt selv. Her har jeg laget et til veslesnuppa.

Strikkbelte - DIY:

- Klipp strikken i ønsket lengde.

- Klipp et stykke stoff dobbelt så langt som strikken.

- Brett stoffet på langs og sy en søm ca. 1 cm fra kanten.

- Vreng stoffstykket, og press beltet med strykejernet slik at sømmen ligger midt bak på beltet.

-Træ en strikk gjennom stoffet, men brett inn den ene enden av stoffet, og sy gjennom både stoff og strikk med rettsøm sånn at strikken holder seg på plass når du drar den gjennom. Brett deretter inn stoffet, og sy en rettsøm i andre enden og. Pass på at du syr gjennom strikken og!

- Brett og sy beltet rundt spennen.

Beltet er klart til bruk:-)
Jeg hadde ikke en ordentlig beltespenne, så jeg har brukt en bikinihekte istedenfor, men det fungerer fint det og. 

Ha en fin dag!

11 kommentarer:

  1. Åh vilken bra idé! Får jag nog ta efter till sonen som är smal som ett snöre... :)

    SvarSlett
  2. Så flott og så lurt. Kanskje jeg skal lage et sånt til meg selv??? :)
    Nydelige nattbord lenger nede her.
    Ellen :)

    SvarSlett
  3. Så fint belte! Tusen takk for at du deler dette gode tipset til nydelig belte! Har en liten snuppe hjemme som hadde likt et slikt belte:-D Skal spare på tipset:-D

    SvarSlett
  4. God idé- det beltet ble veldig fint :)

    SvarSlett
  5. Enkelt og greit - og fint!

    Ha en fortsatt god søndag! Klem

    SvarSlett
  6. Stilig! Dette kan det -kanskje- hende jeg hadde klart å lage selv. Jeg vet imdilertid ikke om min samboer hadde tatt det i bruk, hehe! :)

    SvarSlett
  7. He he, jeg hopper glatt over DIY og ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
  8. Lurt! Men Belkinien har utviklet en svært selektiv smak i det siste, som ofte avviker fra mors...
    Jeg vil såklart komme på besøk, beklager sent svar! Er litt bloggeslapp for tiden, så ikke innom hver dag. Sender deg en mail!

    SvarSlett
  9. Så fint belte! Hadde gått rett hjem her.

    SvarSlett
  10. Åh. fy søren! dette er KJEMPELURT og fint. Jeg sliter med belte til disse små. Spes Alida; hun er bittelita! Tusen takk Barbro!

    SvarSlett