søndag 17. april 2011

Snart i mål


I hagen vår står en liten hvitmalt hytte. Den kjøpte vi gjennom Hyttebo for tre år siden, og tanken var at den skulle fungere som lekehus/gjestehytte/svigermorsanneks. Men vi har liksom aldri fått surret oss til å male den ferdig, og vi ville ikke møblere den før den var ferdig innvendig og. Dermed har det plutselig gått tre år...



For hytten er tross alt ikke liten. Hvertfall ikke når den skulle males - da føltes de 10 kvm plutselig som 20. Panel er dessuten noe herk å male...

Men etter å ha grunnet og malt både tak og vegger flere strøk den siste uken, så er det nå bare gulvet som gjenstår. Målet er å komme i havn med malingen i løpet av påsken, sånn at vi endelig kan ta i bruk hytten.


Det skal legges strøm inn til hytten, sånn at vi kan ha både lys,varme og TV her. Og kanskje mor kan sitte her å sy mens hun venter på eget syrom? Eller kanskje vi rett og slett kan starte med utleie av campinghytte? Kunne jo vært kjekt med litt ekstrainntekter i sommer:-)


Hytten er av typen Falck, og er av solid og god kvalitet, så den kunne faktisk vært brukt som campinghytte. Hytten kommer som byggesett, så den har nordlendingen smelt sammen. (Altanen hører forresten ikke med i byggesettet, så den må kjøpes utenom.)

Nå gleder jeg meg grådig til å bli ferdig med gulvene, sånn at jeg kan begynne å innrede og endelig få brukt de gamle møblene jeg har spart på i lange tider:-)

(Hvis noen lurer på fargen innvendig i hytten så er det bare vanlig hvitmaling som er brukt.)




19 kommentarer:

  1. Blir spennende å se det ferdige resultatet!

    SvarSlett
  2. Så fin hytte! Blir nok artig å innrede den.
    Ønsker deg en flott påske! :-))

    SvarSlett
  3. Er litt misunnelig på den hagen din kan jeg love..

    Du kan jo leie ut den hytten til oss unge kunstnere, til en symbolsk sum vel og merke...

    Beklager at jeg ikke har vært innom med muggen, men det har vært litt mye i det siste.
    Kommer sterkt tilbake etter påsken...

    Klem

    SvarSlett
  4. Så flott hytte.
    Blir misunnelig her kjenner jeg:)

    SvarSlett
  5. Veldig kjekt med en egen hytte, og den ligger jo så flott til ser det ut som. Ja, her har du mulighet til å være kreativ med gardiner etc.

    SvarSlett
  6. For en flott hytte.
    Gleder meg til å se den ferdig.
    Vet den kommer til å bli Hordalands koseligste :o)

    SvarSlett
  7. Ååå den blir veldig kjekk når den blir ferdig. Ønsker deg en flott påske.
    Tine

    SvarSlett
  8. Så flott! Ønsker oss noe sånt når vi flytter til nyhuset - endelig får vi litt hage:)

    SvarSlett
  9. For en kjempe flott hytte :O) Gleder meg til å se den innredet :O) Kos deg i påsken !!!

    SvarSlett
  10. Så fint, da! Det blir sikkert godt å endelig få det ferdig. Jeg kjenner så altfor godt igjen gangen i hvordan ting blir lagt til side, for så å nærmest bli glemt. Til gjengjeld er det jo en skikkelig god følelse når man endelig tar tak i det!

    Det blir moro å se sluttresultatet :)

    SvarSlett
  11. Alle skulle hatt ei furtebu i hagen;) er nemlig det navnet hytta vår har fått, prøvde med andre navn, men barna syns Furtebua var Supert! Gleder meg til å se hvordan det blir når du er helt ferdig, lykke til med malingen:)

    SvarSlett
  12. Så flott den var/blir! =)
    Hvem kunne ikke trenge noe sånt i hagen?

    Ønsker deg og dine en fin påske. Klem

    SvarSlett
  13. En sånn hytte kunne jeg også tenke meg. Kanskje en eller annen gang inn i fremtiden. Kanskje først når jeg er blitt en gammel krok så kan jeg stavre meg inn i hytta mi. Hvem vet. :)

    SvarSlett
  14. Så flott hytte, sånn skulle eg og hatt. Men då skulle den vært tvfri, sånn at eg kunne sitte der å kose meg med musikk og litt handarbeid. :)

    Ønskjer deg ei fin påske.

    SvarSlett
  15. heihei - så fin blogg du har her ! :)
    Hytta var kjempefin , og kommer til å bli flott med innvendig maling og innredning også - gleder meg til å se !
    Her i gården er det også lekehus-prosjekt på gang - selv om nok har endel arbeid igjen før vi kan begynne på maling og innredning inne....

    ønsker en God påske ! :)
    Liv Elin

    SvarSlett
  16. god morgen! fin hytte! ser ut som at den har fått en fin plassering! Veldig artig med sånn lekehytte da!

    SvarSlett
  17. Deilig med ferdige prosjekter:D Høres morsomt ut med hobby-hytte :D Ellers er det nå deilig med gjestehytte også :D

    Ha en flott mandag :D

    SvarSlett
  18. Hei Barbro
    Så herlig liten hytte, og nå står det morsomste
    igjen :) Kjempekoselig ღ Ønsker deg en fortsatt
    fin kveld og god påske... Klem fra Mette

    SvarSlett