torsdag 14. april 2011

Invented for life

For en tid tilbake fikk jeg en forespørsel om jeg ville teste ut noe verktøy fra Bosch. I et hus med ørten pågående prosjekter til enhver tid, så sier man ikke nei takk til et sånt tilbud. Eller for å si det med nordlendingens egne ord:
- Det var nu sannelig på tide det kom nokka positivt ut av blogginga di.

Ettersom vi hadde en aldri så liten kosmetisk makeover på kjøkkenet med blant annet fliselegging, så fikk jeg tilbud om å prøve den nye sagstasjonen fra Bosch, PLS 300 set, som også kan brukes som flisekutter. Nå skal det sies at flisene vi hadde valgt ikke var av de største, så det var ikke all verdens fliser vi trengte å kutte, men vi fikk iallefall skjært til noen. Og bare sånn for moro skyld, delte vi de små flisene i enda mindre fliser. Har man fått i oppgave å teste ut noe, så må man jo gjøre det ordentlig:-) Det ville kanskje være en overdrivelse å si at det var som å skjære i smør, men det gikk hvertfall veldig enkelt og greit. Det var sånn at til og med mor klarte det altså, og da trenger man ikke akkurat å være noen håndverker for å si det sånn...

En sagstasjon kan jo brukes til så mangt; alt fra å kappe laminat og lister, til plast og aluminium. Jeg prøvde meg på å kappe lister/ planker, under nøye overvåkning av nordlendingen selvfølgelig. Han er litt skeptisk når jeg slår meg løs med elektrisk verktøy - eller egentlig verktøy generelt.


Men jeg fikk nå kuttet opp en fin liten stabel med småplank - til nok et prosjekt. Nordlendingen har nemlig skrytt på seg hvor enkelt og kjapt det er å lage trekasser, etter å ha irritert seg grønn over at jeg betaler i dyre dommer for slikt. Det er bare å la arbeidslysten komme for jeg trenger kasser til både leker, blader og stoffer. Planker burde det iallefall være rikelig av nå, så det skal ikke stå på det.

For oss som ikke er helt fjellstø når det gjelder verken klipping eller saging, så har Bosch PLS 300 set en sånn styringsgreie som du setter stikksagen i, og simsalabim, så kutter du lysbeint. Veldig praktisk. Og så gjør det jo jobben litt morsommere og når det ikke akkurat er innlysende at det er en amatør som har vært på ferde.

Nå kjenner jeg at jeg er blitt litt bitt av basillen og må finne flere saker og ting jeg kan kutte. Hm, kanskje vi skulle legge nytt gulv i stuen??

Ha en riktig god helg!



14 kommentarer:

  1. Det var jammen meg ikkje den værste basillen å bli bitt av :o)

    Hærligenminhet kor flink du har vore da!!!
    Kor ska det enda? ;o)

    SvarSlett
  2. Åh...sånn kunne jeg ha tenkt meg...*smiler*..sammen med et eget snkekker verksted! :O)
    God påske,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Flott kasse, og flott å kunne få prøve slikt verktøy. håper du også fikk beholde den!!!! god påske!! Klemz

    SvarSlett
  4. Ååå så GØY!
    Morsomt å kunne teste ut slike verktøy da, å så bra at det var ett godt verktøy også;D

    Har dere laget den kassa?? den var jo SUPER! ser jo ut som slike man kan kjøpe jo!

    Ønsker deg en god helg og en flott påske,
    Klem Jatte♥

    SvarSlett
  5. så bra du testa ut dette utstyret for oss:) Og når du garanterer bruken, er det vel bare å investere i en sånn sagstasjon:)Er det mulig å gjære lister også:)?
    God påskeklem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. så artig å prøve verktøy da! da ble vell mannen glad?? kjøkkenet deres er jo veldig lekkert da! jeg synes du har så mye fint stæsj og hyller og ja fine farger inne i hjemmet ditt:) Ha en god helg!

    SvarSlett
  7. du jeg må bare si en ting til hehe veldig søt oppvaskkost!! hvor har du fått tak i den??

    SvarSlett
  8. Bra det endelig kom noe godt ut av blogginga di, ja :)

    God helg og god påske!

    SvarSlett
  9. Så fin ei trekasse du har laget. Hendig med så fint et verktøy :o) Flotte pasteller på kjøkkenbenken.
    Ønsker deg en fin helg :o)
    Hilsen Ingebjørg

    SvarSlett
  10. Veldig kjekt !!! Den kassa ble jo kjempe fin.. Et verktøy for oss husmødre skjønner jeg :O) God påske !!! Klem fra Hege :O)

    SvarSlett
  11. Nyttig ting, også for oss damer. Har faktisk vurdert å kjøpe en slik selv.

    Riktig god påske!

    SvarSlett
  12. Hei Barbro.
    Ja hvorfor skal ikke vi jenter også få leke med de MORSOMME lekene?
    Det er visst første gang jeg skriver kommentar hos deg, men ikke første gang jeg er på "besøk". Det er inspirerende å følge med på alt det fine du tryller fram med symaskinen din, tekstilbildene liker jeg spesielt godt.
    Jeg har lagt deg inn som en av mine "fine blogger" og du er hjertelig velkommen innom hos meg på "det skapte grann".
    Vennlig hilsen Beate

    SvarSlett
  13. Den hørtes jo flott ut.
    Blir mye kutting hos dere framover nå da...he he
    Det kan jo bli spennende...

    SvarSlett
  14. fantastisk kasse.... du er jo råflink :-)

    SvarSlett