tirsdag 19. april 2011

Anvendelig


Jeg har faktisk aldri sydd en brødpose før, så nå fant jeg ut at det sannelig var på tide. Er du bloggedame og har symaskin, så er det liksom forventet at man en eller annen gang i løpet av sykarrieren skal ha sydd minst et par brødposer.


Jeg tipper at i påsken blir posen vel så mye brukt til å ha snop i som til brød og rundstykker. Med sin relativt fleksible kant, så kan man få plass til uante mengder snop oppi posen her, myyye mer enn på bildet. Men klok av skade har mor drøyet litt med å få mengder av påskesnop i hus - bikinisesongen er tross alt like om hjørnet.


Brødposen er forresten anvendelig til så mangt, og hvis påskesolen skulle titte fram, ja, så kan den jammen brukes som en usedvanlig stilig solhatt:-)



21 kommentarer:

  1. Den var kjempe fin! Jeg er så glad i prikkete-ting;) Klem fra Sigrid

    SvarSlett
  2. så lekker da!!den var bare så perfekt!!

    SvarSlett
  3. Jeg håber jeg kan nøjes med at sy en i min tid som sy og blogdame. Alt hvad jeg syr formere sig. Min mand har sagt ikke flere flere sofapuder, min datter har for mange kjoler og hvad skal hun i øvrigt med 4 solhatte?
    God påske.
    Kh
    Monika

    SvarSlett
  4. Stilig solhatt! Ja, jeg begynte med brødposer jeg da...men tror du jeg har noen selv? neida, alle ble gitt bort så planen er å sy noen flere, må bare bli ferdig emd skjørtene....og buksene...og kjolene....og grytevotten...og skjerfene...og...
    Ha en strålende påske, med masse snop i den fine posen din.

    SvarSlett
  5. Hei hei - mange flotte innlegg!

    God Påske!

    KlemKKann

    pssst - stilig hatt!!

    SvarSlett
  6. Flotte poser- og liker godt flerfunksjonene også;)

    Veldig kjekt å høre at du fortsatt husker gutten min- det gjør meg jo litt ekstra varm i hjertet :)

    Håper du og dine får en herlig påske!!

    SvarSlett
  7. Kjempe fine poser du har lagd...flott i fargen og en flott kar som bruker den som solhatt hi hi
    En fin kveld ønskes deg
    Klem

    SvarSlett
  8. Hihi! Eg har sydd brødposar, brukt som hatt og gjeve vekk i gåve. Har ingen sjølv!
    God påske!

    SvarSlett
  9. Hehe, flotte poser du har sydd:D Og da er det bare å sette seg til symaskinen en dag og sy brødposer, for jeg har ikke mindre enn 2 symaskiner ( og snuser på en 3.) :D

    Ha en hyggelig tirsdagskveld :D

    SvarSlett
  10. Hmmm... ser jeg har fått konkurranse!

    Kjempefin brødpose og fargene/stoffene er nydelige!!

    Ha en fin påske, vennen!

    Klem

    SvarSlett
  11. Hi hi så fin lue. Neida, kjempefine farger på brødkurven. Og så flott hagehus. Ønsker meg et jeg også.
    Kos deg videre i påsken
    Hei hopp
    Randi

    SvarSlett
  12. hi hi stilig hatt. Har også sydd meg pose...men en litt annen variant. Den skal jeg ha påskesnop oppi...nøtter,tørket frukt ol. God påske :) klem Merethe

    SvarSlett
  13. Så lekker den er, jeg bare elsker sånne stoffer og de fargene. Ikke overrasket at du fikk det til...:))
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  14. Så fin den ble, og den er jo veldig flott å gi bort som gave også! Jeg ønsker deg en fin påske :)

    Klem

    SvarSlett
  15. Jeg fikk en brødpose av Elisabeth - de ka brukes til så mangt! Flott pose du har sydd - i skikkelig Barbrostoff;)

    SvarSlett
  16. Knallfine!
    Og jeg digger det lilla, prikkete stoffet ♥
    Den var jo veeeldig fin som hatt og, hihi...
    Så skjønn gutt du har;)

    Kjempegod påske til deg og dine og Barbro, kooos dere!

    Klem Line

    SvarSlett
  17. Hei, da har vi pakket sakene våre og reiser oppover i morgen, gleder oss masse til å treffe dere igjen. klem Helen

    SvarSlett
  18. Alle sybloggdamer med respekt for seg selv må jo ha sydd en brødpose, jaggu bra du slo til nå hvis ikke hadde du falt heeeelt ut lissom ;)
    Prikker og lilla får meg alltid til å tenke på deg, skjønner ikke det der. jeg er ute på butikker rundt om her hjemme, ser noe lilla og prikkete og tenker "mon tro om Barbro ville ha likt den"... Ja ja, nei nei ;)

    Ha en fin kveld.
    Bamseklem

    SvarSlett
  19. lekker pose du - jeg ble faktisk inspirert IGJEN..... tror jeg må herme litt når jeg kommer hjem fra påskeferie. Elsker lilla og særlig lilla med prikker!!!!
    GOD PÅSKE, Barbro!!!

    SvarSlett