torsdag 14. april 2011

Redesign


Jeg er glad i å gå i skjørt, og liker spesielt godt dongeriskjørt. Dessverre er det lenge siden jeg har hatt noe sånt i skapet, så i dag prøvde jeg meg på et hjemmelaget.


To velbrukte dongeribukser, som var spjæret både her og der, ble gladelig ofret til det gode formål. Buksebeina ble klippet av, sprettet opp i ene sømmen, og sydd sammen med de andre buksebeina.


Linningen ble laget av rester som var igjen, og måtte skjøtes en del ganger for å få passende lengde. 

Dongeriskjørtet er et slags omslagsskjørt og er festet innvendig med trykknapper, og utvendig med vanlig knapp. Så nå har jeg endelig blitt den lykkelige eier av et dongeriskjørt:-) Juhuu!




14 kommentarer:

  1. Imponerande! Det såg ut te å bli veldig fint! Nå e det bare å venta på våren tenke eg :-)

    SvarSlett
  2. så lekkert det ble da!! litt kjekt å pynte seg litt av og til vi er jo tross alt damer ;-)

    SvarSlett
  3. det var den lekre redesignen sin det!!! Skikkelig fint doneryskjørt, Barbro:)
    Vår- og påskestemning hos dere, ser jeg:)
    GOD PÅSKE TIL DEG FRA TRINE:)

    SvarSlett
  4. Du altså! Imponerer stadig! MEN, få se det på da??!!! :D
    "Strike a pose!"

    Vet du dessuten hvordan man legger opp et skjørt? En hake... Det må gjøres ovenfra!!

    Klem

    SvarSlett
  5. FLINKIS!!!
    Og dongeri som er det hotte, hotte i år, du er heeelt IN altså;))
    Så gøy og kunne sy sine egene klær, ser så artig ut ♥
    Ha en fin torsdag!

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Stilig! Jeg må bare få tatt i bruk symaskina mi igjen. Jeg har hodet fullt av ideer, men svikter i gjerningsøyeblikket!

    Catje

    SvarSlett
  7. Du gjør deg som klesdesigner!

    SvarSlett
  8. Så utrolig stilig skjørtet ble, og for en koselig blogg du har! Legger meg til som følger, velkommen innom hos meg:)Klem Kristin

    SvarSlett
  9. Ser flott ut! Dongeribukser kan brukes til masse fint!

    Klem :)

    SvarSlett
  10. Kult skjørt, flink du er! Og takk for sist, det var grådig koselig. De lappene dine altså, de har jeg tenkt mye på i ettertid. De vi spiste, for å være helt presis. Jeg har allerede lagt planer for lappesteking på Landet i påsken, med medbragt natron. Noe må vi jo gjøre mens regnet pisker.
    God påske til dere!

    SvarSlett
  11. Så tøft det ble! :) Har vært inne på tanken selv også, men aldri kommet så langt.

    Har give away inne hos meg hvis du har lyst til å delta.
    Klem

    SvarSlett
  12. Jeg blir så imponert over dere som klarer å se muligheten, klippe, måle, skjøte, sy og omskape et plagg til noe annet.

    SvarSlett