tirsdag 5. april 2011

En liten skrotnisse



I følge nordlendingen er jeg fru skrotnisse in person. Neppe ment som noen hedersbetegnelse, men jeg synes nå det høres litt koselig ut likevel. Fru skrotnisse har den siste uken dratt i hus enda litt mere skrot, sånn som den hvite vasen fra Fretex til 30 kroner. Et kupp spør du meg.

Og ganske fin til å være skrot:-)


Gammel, nymalt stol er jo et skrekkens eksempel på skrot synes nordlendingen...


De hjemmelagde drivvedhyllene mine står ikke akkurat høyt i kurs de heller. Hyller som faktisk er laget av skrot, kan det bli verre?


Ja, det kan det. Hvitmalt, litt shabby kommode gir nordlendingen skikkelig frysninger, og er husets absolutt verste skrot ting.

Og er det ikke definert som skrot, så går det under kategorien dill, sånn som alle de irriterende (*ifølge nordlendingen altså) putene som okkuperer sofaen.

Det er faktisk skrot og dill så langt øyet rekker hvor jeg sitter - og hvilket herlig syn, spør du meg:-)

En fin dag ønskes alle andre skrotnisser der ute!





25 kommentarer:

  1. Nordlendingen og Husbonden har samme syn på skrot og dill skjønner jeg:) Nydelige bilder og farger:) Fin onsdag Barbro!

    SvarSlett
  2. Her er jeg huset skotnisse også til og med min bror kaller meg skrot nisse....men de tenker ikke på hvor lite penger vi bruker hi hi.
    Mye fint du har her på bildene
    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  3. Det finnes skrotnisser og det finnes skrotnisser!
    Sånne skrotnisser som deg kan vi knapt nok få for mange av.
    Kos deg i skrotet ditt, ha en flott dag! :-)

    Klem!

    SvarSlett
  4. Du må be nordlendingen din sjekke ordboka for defininsjonen på skrot..:) Han finner hverken vaser, nymalte stoler eller kommoder der. Hyller av drivved...litt usikker, hihi....Men knallfine er hyllene dine uansett betegnelse: ) Hva som går inn under betegnelsen dill, er vel noe vi ikke skal sjekke videre, for da sitter vi fint i det alle vi bloggedamer, tror jeg.

    Ha en fin onsdag! KLEM!

    SvarSlett
  5. Her er det visst også for mye dill etter hva jeg hørte her om dagen:)

    Og min er heller ikke så glad i gamle og slitte ting med sjel.

    Tror det er bare sånn med menn. De liker best det enkle!

    Klem Anita

    SvarSlett
  6. Mye flott til å være skrot da :) og om det er noen trøst så har jeg gubbe som synes jeg også drar i hus for mye dill (og skrot). Det er igrunn alt slikt som skaper et hjem synes jeg, så stå på.

    SvarSlett
  7. Skjønner det er mange i danne "klubben" Skrotfruer!
    Eg syns det er fine skatter du viser oss.Smiler.

    Hadet så bra! Klem,

    SvarSlett
  8. Skrot og skrot...Her i huset er det mannen som drar inn det jeg mener er skrot...

    SvarSlett
  9. Hahaha, kjenner meg igjen med putene! Til min store sorg har vi bare to puter i sofaen nå, mannen klagde nemlig over manglende plass til å velte seg utover HELE sofaen...

    SvarSlett
  10. Heia skrotnissene!!

    For noen fine bilder og for noen fine ting! Ikke mye skrot, nei... Menn, altså!! ;)

    SvarSlett
  11. Nydelig skrot :o)
    Håper du har en fin dag!
    Hilsen enda en skrotnisse i Bergen :o)

    SvarSlett
  12. Hvis alternativet er å kjøpe alt nytt hele tiden, for å få fornyelse, så hadde vi jo alle gått konkurs, så det er jo like greit at vi kjøper eller plukker opp og bruker det andre kaller for skrot!

    Catje

    SvarSlett
  13. Herlig:)) Kjekt å høre at det andre som også har umulige menn!! Min gubbe kaller det husafyll med en svært negativ klang i stemmen, ja tenkt deg ordflommen som kom da min nyinnkjøpte brukte gine sto midt i stua med en kjole på en dag han kom hjem fra jobb...huttemegtu sier jeg bare:))

    Nyt dagen søte du og håper vi treffes snart:))

    SvarSlett
  14. Skrot og skrot fru Blom :O)) Dissa mannfolka aner ikke hva de går glipp av !!! Fortsett å finne skrot du... Gjennbruk er en flott ting!! Ha en fin dag :O)

    SvarSlett
  15. Tulipanvaser er flotte ;) Jeg drar hjem mye rart jeg også (men som regel har jeg bruk for det...), men plassen tilsier at ikke alt som jeg har lyst på kan bli med hjem.

    SvarSlett
  16. Det er rart det der... det noen syntes er skrot... syndes andre er en skatt :) Du har det så koslig :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  17. Mye fin skrot du har vist bilder av. Egentlig tror jeg på mange måter at mannen din er medlem av gutte klubben grei. Men dersom du fjerner all "skrot" og "dill" og "dall", hva blir det igjen da? Et tomt skall, som ikke er et HJEM!!!! Tenker det jeg, at til syvende og sist så sitter det mest i kjeften!!!!! Klemz

    SvarSlett
  18. Hihi...Nordlendingen er samme ulla som min mann da skjønner jeg;)Mannen blir gang på gang oppgitt over ting jeg"drar i hus"som han mener vi bare burde brent opp...Mens jeg derimot elsker gjenbruk,både på grunn at vi sparer penger og vi sparer miljøet...Synes det var flotte ting du viser frem:)Ha en flott onsdag!Klem Caroline

    SvarSlett
  19. Masse fin "skrot" syns nå jeg...*smiler*..
    og vasen, ja det var et kupp!
    God onsdag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  20. Ja, det er rart at det noen ser på som skrot, kan være skatter i våre øyne...

    Kjempefin vase, det kaller jeg et kupp.. Lenge siden jeg har kjøpt noe på Fretex i det siste.

    Ha en fin kveld..

    PS! Planen var å komme innom deg i går, men jeg slått ut med sykdom.. Gir en lyd jeg..

    Klem

    SvarSlett
  21. Masse flott skrot du har, nissemor. Mannen har samme syn på sofaputer som Nordlendingen..

    SvarSlett
  22. så vårglad du er i hjemmet ditt! *koselig*

    SvarSlett
  23. Det var i såfall utrolig mye nydelig "skrot"
    Nydelige farger og gjenbruk er jo et brukbart alternativ til all kastingen, hils "Nordlendingen" å si :-))

    Hilsen Mimmi-Leone

    SvarSlett
  24. Flott alt sammen! Skatter! Klem til deg

    SvarSlett
  25. Så heldig som har fått deg så flotte nattbord :-)
    Hehe, her i huset skal det myyyye overtaling for å kjøpe/hente noe brukt, skjønner de ikke verdien i slike gamle,flotte skatter? sukk.

    SvarSlett