lørdag 16. april 2011

I alle regnbuens farger



Påsken i år  har visst blitt en skikkelig roggbifpåske her i huset - en påske i alle regnbuens farger. Selv om jeg har hevdet at påskegult ikke er en stor favoritt, så må jeg medgi at det er ikke så verst likevel, når man ikke får overdose av det. Det må liksom noen innslag av gult til for å skape ordentlig påskestemning, synes jeg. 

I barnehagen til minstemann er det alltid stil over både julepynt og påskepynt, og i år fikk vi hjem nydelig egendekorert blomsterpotte med påskeliljer, som sammen med et par andre påskeliljer er mitt gule påskealibi.

Litt rosa tulipaner og rosa duker fins naturligvis også i en rosaelskers hus til påske,

sammen med en god dose lilla.


Det hele er toppet med litt friske, grønne innslag.


Og jammen dukket det ikke opp et aldri så lite blått innslag og.

Akkurat nå sitter jeg og lurer på om vi kanskje skulle lage oss et påsketre i hagen - pyntet med (uknuselige...) påskeegg i alle regnbuens farger. Det tror jeg kunne blitt ganske kult:-)

Ha en fin dag!


12 kommentarer:

  1. hei.
    å et påsketre i hagen hadde blitt flott.
    fint du har pyntet, dette kan du, her oser det påske.
    du fikk koden i går?1008 gråhvit.
    ha en nydelig palmesøndag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Nydelig pyntet, og for en flott gave minstemann hadde laget i barnehagen da. Slike ting er alltid kjempe koselig og få :0)
    Her går det ikke akkurat bare i gult her heller. Ikke min favoritt farge, men hører liksom med til påske. Så med en god dose rosa og lilla til, så fungerer den knalle gulfargen fin-fint den ;0)

    Ønsker deg en flott påske.
    Klem Jane.

    SvarSlett
  3. heisann:) ja det er noe kos over hele påsken og det er jo ikke så mye som skal til da heller... søt blomsterpotte da! hehe sjarmerende.
    Det hadde vært stilig med påsketre i hagen ja! synd det regner sånn. her jeg bor har det vært så mye tåke i det siste at man ser så vidt bort til nærmeste tre i hagen... hehe litt ekkelt når det er så mye hjort her i hagen hehe ha en fin søndag!

    SvarSlett
  4. Her er det en bukett gule tulipaner og litt av årets påskepynt som pynter en tørr kvist (den var ikke så kjapp til å komme med skudd som jeg hadde håpet, gitt!), for resten av påskepynten er pakket ned før det skulle tas bilder til prospekt. Men påske blir det læll! :D
    Fint pyntet hos deg, da, tror også et sånn tre ville blitt stilig!

    SvarSlett
  5. Vi har ikke påsketre i hagen, men har plukket inn noen bjørkekvister, så nå har vi to pyntede påsketre i stua. Både lukter godt og ser flott ut. Bjørkekvistene spretter som bare det, og sørger for vårlig stemning i stua mi :)

    Du har et utrolig flott hjem Barbro :)

    SvarSlett
  6. Heisann1

    så fint i regnbuens farger hos deg.
    Her er det ikke mye påskepynt .....vi er litt her og litt der så da blir det ikke så mye .....
    Hos deg er det vårlig stemning.
    Og du tre i hagen hadde vært kult
    Ha en fin søndag min venn
    Klem

    SvarSlett
  7. Herlig med farger. Digger ideen om et påsketre i hagen.
    Ellen:)

    SvarSlett
  8. Huset er nyvasket, og NÅ ble jeg inspirert til å hente fram påskepynten:)Så deilig og lekent med alle pastellfargene! Og JA til påsketreet!

    SvarSlett
  9. Lykke til med påsketre i hagen - du fikser nok det og;)

    SvarSlett
  10. Jeg stemmer for påsketre i hagen :O)

    God påske,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  11. Pasteller er kjempefint til påske! Bruker det selv jeg :) Men må ha gult også ja!
    Jeg har aldri vært noen stor fan av gult, men i år har jeg fått litt sansen for det altså :)
    Så mulig det vil komme litt gult inn i mitt interiør etterhvert!
    Ha en god påske Barbro:)
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Så roggbif flott det er. Happy colors Jeg har en gørrrrkjedelig påskepynttrend i år altså, men til neste år vil jeg sprake igjen også.
    Kos kos
    Randi

    SvarSlett