fredag 22. april 2011

Sikksakk


Overgangen fra vinter til vår kommer like brått på hvert år - hvertfall på klesfronten. Ikke mange lyse, lette og vårlige plagg å oppdrive i skapet hos minstemann.

Etter å ha bladd litt i boken Sikksakk av May B. Langhelle, fant jeg mønster til en enkel bukse med strikk i livet. Midt i blinken for oss som har problemer med å finne bukser som henger på ungene. Oppskriften på Sofies linbukser ble fine bomullsbukser til David. Jeg valgte å sette i en strikk nede og i tilfelle buksen var litt lang i beina. Oppskriftene i boken Sikksakk er basert på redesign, men ettersom jeg ikke fant noen bukser som egnet seg til formålet, verken i mitt eller nordlendingen sitt skap, så brukte jeg istedet et kraftig bomullsstoff jeg fant i en interiørbutikk.

Kul gutt med kule bukser:-)

Morsomme og raske å sy, og etterhvert som temperaturene kryper oppover, så kan mønstert til buksen fint forvandles til shorts og.

10 kommentarer:

  1. Kule bukse på kul gutt :D

    Ha en fortsatt trivelig påske :D

    SvarSlett
  2. Kul bukse. Har faktisk sydd min første bukse jeg også - så stolt! Ha en fortsatt fin påske!

    SvarSlett
  3. heisan,
    stilig bukse,
    kjekk kar å da.
    fortsatt fin påske til deg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Hei!
    Så tøffe bukser! Jeg har klippet opp stoff til fem bukser til husets minste - så vi trenger bukser til en ny årstid her, også.

    Jeg har forresten mønster til noen knallfine shorts til gutter. Send meg en mail med den størrelsen du trenger, så kan jeg sende deg mønster i posten om du er interessert?

    SvarSlett
  5. Flott bukse :)
    Ha en fortsatt fin påske :)

    SvarSlett
  6. Stilig bukse på en superskjønn gutt.
    God påske!
    Klem.

    SvarSlett
  7. Kjempe fin sommerlig bukse!
    God påskeaften,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  8. Fin bukse du har sydd! Lett og sommerlig! Ha en fortsatt god påske :)

    Klem

    SvarSlett
  9. Fin sommerbukse til en liten tøffing:)
    Ha en koselig påskeaften.

    SvarSlett
  10. Ser at David har modellblikket. Flott bukse og flott gutt!

    SvarSlett