torsdag 7. april 2011


Jeg har lenge hatt lyst på et par nattbord til soverommet, både for å ha som pynt og for å få vekk alle Biltema- og Clas Ohlsonkataloger som det flyter over av med her i huset (nordlendingen har visst satt som mål at vi skal ha minst en av hver katalog i hvert eneste rom i huset...). Ok, jeg er vel ikke noe bedre jeg heller - det ligger vel et og annet interiørblad og slenger rundt omkring også, men det snakker vi ikke så høyt om...

Ønsket var to gamle nattbord med skuffe og skapdør, og det siste året har jeg med jevne mellomrom vært innom Finn.no for å sjekke, men aldri funnet noe. Derfor vurderte jeg å gå for det nest beste - å få tak i to furunattbord som jeg skulle male, skifte knotter og sette hjul på. For furunattbord burde ikke være vanskelig å finne.


Men den som venter på noe godt, venter sannelig ikke forgjeves, og for et par dager siden dukket jammen meg de perfekte nattbordene opp på Finn. Juhuu! Eneste lille skjær i sjøen var å overtale nordlendingen, og det var sannelig ikke lett. Fru skrotnisse slår til igjen var ikke særlig populært, gitt. Jeg måtte faktisk felle en tåre for å få det til og... Enden på visa var at vi måtte gjøre en deal - på nordlendingens premisser selvsagt. Jeg må "betale" gjennom arbeidstimer i form av å male, til en timelønn en polakk ikke hadde godtatt en gang, for den er på 50 kroner, hvilket i praksis betyr at jeg må jobbe 30 timer for å få gjort opp for nattbordene. Men i virkeligheten så betyr det jo egentlig ingenting, siden det stort sett bare er jeg som maler her i huset likevel. En god deal med andre ord:-)


Grådig fine nattbord synes jeg. Absolutt verdt noen maleøkter:-)



De fine marmortoppene er dessuten laget i Bergen, og det er jo litt kult.


Og så var det jo litt morsomt at nordlendingen hev seg rett i polering av marmortopper da han kom hjem. Han liker jo tross alt ikke gamle møbler. Da han i tillegg ymtet frampå at nattbordene faktisk var ganske flotte da de var kommet på plass, angret jeg nesten litt på at jeg ikke kjøpte både den gamle kommoden og puffen i tillegg...

Men nå må jeg gå ut å male lillehytten, så jeg får betalt ned gjelden min:-)

8 kommentarer:

  1. De var jo bare råflotte!!! Nå kan jeg love deg at jeg ble misunnelig!!!

    Jeg er jo inne og kikker på Finn et par ganger i uken og finner jo ingenting.. Vel, det er ikke helt sant, jeg finner masse som er til salgs.. på Østlandet..

    Ha en fin dag, vennen!
    klem

    SvarSlett
  2. De ble kjempefine! Og du har vel rett i at du hadde gjort det malearbeidet uansett :)

    Catje

    SvarSlett
  3. Flotte nattbord :O) Lykke til med mere maling :O) Ha en fin dag !!!

    SvarSlett
  4. Da flotte de ble! Tror du gjorde en god deal, jeg. Kanskje en tare til ma til for a fa det du ikke kjopte...:-)

    ha en fin fin dag!
    klem mette

    SvarSlett
  5. hehe artig skrevet.men de nattbordene var virkelig flotte! så gratulerer med funnet må jeg si! :D

    SvarSlett
  6. Knallfine nattbord - var vel verdt noen tårer og 'dårlige' avtaler de der ;-)

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  7. Veldig fine! Marmortopp og greier, skjønner godt at du måtte ty til det kjente tåremanipulerings-trikset. Må man, så må man!

    SvarSlett
  8. De ble da riktig staselige med marmor på toppen!

    SvarSlett