søndag 3. april 2011

Strikk i vei

Strikkeprosjekter er ikke det jeg helst gir meg i kast meg. Av erfaring vet jeg at oddsene for at de blir ferdige er relativt små. Men så er det alle disse fine strikkeputene rundt omkring i blogglandia som har lokket meg ut på glattisen igjen.

Jeg hadde lyst på en litt røff strikkepute. Problemet var bare at jeg manglet garn, og butikkene var stengt. Men nød lærer som sagt nøgen kvinne å spinne, så jeg rev opp et lysegrått sengetøy og surret sammen til et garnnøste. Jeg lot være å rive helt ut i kantene, klippet nytt hakk, og rev videre motsatt vei, sånn at jeg fikk sammenhengende remser.


Så var det bare å finne fram de tykke bambuspinnene og strikke i vei:-) Og med tykke pinner går det raskt framover, så det er håp om at vi kommer i havn med dette strikkeprosjektet.

Sjekk forresten ut den knallstilige puten til Forever Love, strikket av gamle dongeribukser!

                                                         Ha en strålende dag!

20 kommentarer:

  1. Er så kule de putene!
    Forever Love sin er også knallfin ♥
    Jeg kan fremdeles ikke strikke desverre, da hadde det helt klart blitt en slik;)

    Ha en fin søndag!

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Dette blir flott!! Har selv tenkt lignende tanker, kjempefint til grytekluter også dette;)
    Kos deg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. hehe ja hva gjør ikke en kvinne i strikkenød hehe kjempe tøft!! dette kommer til å bli en kjempe tøff pute! gleder meg til å se den ferdig!! ha en strikkefin søndag!

    SvarSlett
  4. åh - så stilig og kreativt!!! Gleder meg til å se når det blir ferdig:)

    SvarSlett
  5. Kjempe flott!!! Har planer om å sette i gang med å strikke noen puter jeg også, av mine fillerye-filler:DDDDD Røffe og herlige er de!!!!!! klemz

    SvarSlett
  6. Tøft! Lærer mykje nytt her

    SvarSlett
  7. Snakk om å være kreativ!! Kjempe flott :)

    SvarSlett
  8. Rå stilig :o)

    Ha en fin Søndag :o)

    SvarSlett
  9. Jeg har sett puten til Tonje og den ble jo kjempefin og det ser det ut til at din blir også. Men tar det ikke utrolig lang tid å rive opp alt det stoffet?? Gleder meg uansett til å se den når den er ferdig...

    Ja, jeg har vært på loppis på Ulsmåg, Smørås og Fridag både i går og i dag og har gjort noen gode kjøp. Så jeg er superfornøyd med denne helgen.. Bilder kommer..

    Ha en fortsatt fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  10. Kult, gleder meg til å se den ferdige puta! Takk for at du forklarte det med mandlene, godt å høre at jeg ikke er den eneste husmora uten komplett kunnskap.

    SvarSlett
  11. Fantastisk! Jeg skulle ønske jeg hadde litt mer tiltak! Maser om at jeg ikke har symaskin, men har jeg testet den etter at den endelig kom i hus igjen? Neida... Mens du ikke engang har tid til å vente til butikkene åpner for å sette igang! Imponerende!!!

    Catje

    SvarSlett
  12. Ja, det der er artig. Holdt på med sånt for mange herrens år siden. Nå fikk jeg lyst til å lage nye bordskånere. Det ville jo vært så mye kulere med sånne enn korkskånerne vi bruker nå.
    Ellen :)

    SvarSlett
  13. Hei på deg.

    Kjempetøff pute du lager. Virkelig smart å bruke gammelt sengetøy, tusen takk for tipset!

    Ønsker deg en riktig fin ny uke.

    SvarSlett
  14. Du kan prøve å lage en sånn puff! (Nå tuller jeg ikke!) Men det er vel mye arbeid...

    SvarSlett
  15. dette ser jo ut til å bli kjempestili!!
    Æ har sjøl klippt mange filler, men de har gått med tel veving.... si din ide lover bra :)
    Glede mæ tel å se resultatet!
    Å de kolibrieggene dine skal æ jammen prøve ssa æ tel mæ sjøl da æ kikka på di igår :)

    Klem Anita (og takk førr mange goe tips og ideer) :)

    SvarSlett
  16. Så fint det blir :-) Må si jeg ble litt nysgjerrig da jeg så tittelen på innlegget ditt ;-)

    Ha ei herlig og kreativ uke - klem Siv

    SvarSlett
  17. Dette blir jo kjempe kult:)) Gleder meg til å se det ferdige resultatet:))

    SvarSlett
  18. Skikkelig tøff pute. Helt sikkert på at du klarer å bli ferdig og da må du legge ut bildet så vi kan se resultatet :-)
    Lykke til!

    SvarSlett
  19. God ide!
    Strikking tar tid ja, alltid kjekt å begynne på noe nytt.
    Lurt å bruke ryefiller og tjukke pinner, blir sikkert fint :)
    Ha en finfin mandag!

    SvarSlett