torsdag 1. november 2012

Nå har vi vaska gulvet...



Jeg har lenge prøvd å finne gnisten til å gjøre klar lillehytten i hagen for julemarked. Sist gang jeg var der inne var på sensommeren en gang, og ungene har vært innom og lekt mer enn en gang siden det. Jeg hadde likevel et ørlite håp om at veslesnuppas  to år i Montessoribarnehage med beinhard rydde - og ordensstrategi hadde lønt seg. Den gang ei. Noen hadde tydeligvis hatt fest og kost seg...Det så ut som om disse noen hadde tatt samtlige lekekasser og kurver og tømt utover, i tillegg til å la en popcornmaskin gå på full speed uten lokk *sukk*. 

En liten stund senere...

Dermed var det bare å brette opp ermene og gå i gang.

Kom arbeidslyst, her skal du motstand finne...

Verdens søteste heklesau, sauen Solveig, vunnet hos superflinke Maluba. Ingen tvil om at sauer er ålreite dyr. Tusen, tusen takk, May-lill!

Solveig overvåker julerengjøringen høyt oppe fra VIP plass. 


På litt sånn lett uklare bilder ser det slett ikke så verst ut. Ingen som ser at sengeteppet burde vært skiftet og vinduene vasket.


Til helga kanskje??



7 kommentarer:

  1. Så koselig du hadde det der inne.
    Holder på med og ta ut alt som står i skapene i veggseksjonen og vaske glass o.l... som sjelden er i bruk, greit og ha det gjort til jul, for det er jo da de fleste ting som står det blir brukt, ellers i året står det bare og støver ned :)

    Ha en fin november dag, hilsen Lisbeth <;O)

    SvarSlett
  2. Følger spent med på neste kapittel :o)

    SvarSlett
  3. Så hyggeligttttttttt :O) Klem Betina

    SvarSlett
  4. Men det ser da bra ut på bildet... :O)
    Må rydde og vaske jeg også til helgens julemarked,
    bare ryggen slutter å krangle så får jeg satt i gang :O)

    SvarSlett
  5. Så nydelig det er der inne,så fine ting og herlige farger:)
    Ser bare det flotte eg!
    Fine november kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. This toy-sheep looks very cute :)

    SvarSlett
  7. Jeg kunne ha flyttet rett inn!!!
    Heldige Solveig som får bo der sammen med de kuule vampyrene.
    GOSH så fine de var på Halloween!
    Når er julemarkedet ditt?
    Du har sikkert fortalt det, men jeg er litt treg av meg.

    Klem :o)

    SvarSlett