onsdag 21. november 2012



Omtrent samtlige blader raste av det åtte meter høye plommetreet i hagen for et par uker siden, og både terrassen og gresset var dekket av blader. Hauger av blader. Jeg hadde et lønnlig håp om at snøen skulle dale ned og skjule det hele. Den gang ei. Dermed var det bare å finne fram rake og vannslange.

 I dag oppdaget jeg at det lå enda flere blader på terrassen, og jeg har gått rundt som en annen Askepott og plukket de opp for hånd. Det var nesten så jeg lurte på om jeg skulle sortere de og:-)


Jeg har til og med luket i dag. I slutten av november. Det er jo et helt naturlig tidspunkt å luke på... Sånn er det i disse globale oppvarmingstider.

Juletreet fra i fjor, som sto i jord i en liten potte, hadde nemlig overlevd fra fjorårets julefeiring, til tross dystre spådommer fra besserwisser dame hos Mestergrønn. Ok, litt sånn halvshabby så det ut, og det måtte lukes litt i potten det sto i, for der hadde det jammen vokst litt av hvert, men ellers skal det nå alltids klare denne julen også. Og planter vi det ut til våren, så overlever det kanskje nok en julefeiring. Kjekt med gjenbruksjuletre:-)


Med litt lyng i potter, juleroser, (orkideen skal få komme inn i varmen igjen..) og lykter ble det nesten litt julestemning her ut nå. Til helgen skal julelysene få komme opp på hytten. Naboen hang opp sine for tre uker siden, så da regner jeg med at det går greit at vi tjuvstarter med en uke her. Men det blir dessverre ikke noe blinkende lysshow sånn som naboen kjører et par ganger daglig...


Akkurat det synes nok nordlendingen er litt trist, for han hadde helst sett at både huset og lekehytten var dekket av lysfigurer og lysslynger som blinket i alle regnbuens farger. Og på trappen foran huset skulle det stå to elektriske reinsdyr og vugge i takt med "Jingle Bell". Dekket av lysslynger de og.


Det er godt det er jeg som er sjefen i huset:-)









7 kommentarer:

  1. Du har jo virkelig fått orden og skjønnhet på utearealet:))
    Her har jeg ennå planter som skulle vært kastet, og løvet ligger..ihvertfall mye av det:)
    Ha ei fin uke videre, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  2. Høres ut til å bli et flott julemarked, lykke til!! :-)

    (og du; det der med blinkende julelys i alle regnbuens farger, er det noe som alle nordlendinger har lagt sin elsk på..??.. Min skulle også gjerne sett at vi hadde det sånn nemlig! ;-) )

    SvarSlett
  3. Så koselig du har pyntet ute! Her i huset er vi enige om ikke å ha noe blinkende julelys med farger, men hadde det vært opp til minstemann derimot...
    :))
    Det er rart å luke og rake i november, husker ifjor hadde vi rundt 5-10 plussgrader fram til jul. Så kanskje det blir det samme i år?
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  4. He, he, ja det er bra det er du som er sjefen:-) Blinkande lys i fleire farger har eg ikkje sansen for..
    Løv ja, huff, det har vi nok av her også. Fint har du iallefall fått det:-)

    SvarSlett
  5. pass deg nå så du ikke plutselig kommer hjem til masse blinkende lys.. da er jo status satt for hvem sjefen er mener jeg hi hi.. lykke lykke til med julemarked, jeg skal jobbe hele helgen så kommer nok ikke innom dessverre.

    SvarSlett
  6. Så koselig!! Håper du får en fin dag! :-) Klemmer

    SvarSlett
  7. Å, det ser så innbydande ut -med eller utan orkidé! Den lilla lyngen var veldig frodig og fin :)

    SvarSlett