tirsdag 6. november 2012

Når fasaden teller


Inspirert av fine innpakningsinnlegg hos Lidyll, har jeg gravd litt i billedarkivet jeg og, og funnet ut at vi tilfeldigvis lå litt på samme innpakningslist i fjor.


Å bruke mye tid og energi på å pakke inn gaver kan synes noe unødvendig. Jeg ser det. Og det er slett ikke sånn at alle julegaver som går ut fra huset her er i staselig innpakning. Langt i fra. (Ja, av og til er man heldig om man får gaven innpakket i det hele tatt...) Men innimellom er det gøy med det lille ekstra.


Fjoråret hadde høy bambi-, dymo og pastellfaktor.


Meningen er jo at man kan bruke pakkepynten om igjen, sånn at det ikke blir bare søppel av all innpakningen.


Selv er jeg jo som en gammel bestemor som sparer på fint papir og bånd som jeg har fått gaver i, og stryker sirlig gavepapiret glatt igjen:-) Gjenbruk er en fin ting.


Hva årets innpakning kommer til å bestå av gjenstår å se. Det bør vel være noe i gull...


Foreløpig har jeg overlatt pakkingen til Ark. Kjekt med litt pakkehjelp innimellom:-)

7 kommentarer:

  1. Det er veldig hyggelig med gaver som er pakket inn med omtanke.
    Klem :O)

    SvarSlett
  2. Sååååå fin gaveinnpakning!
    Elsker å få slike gaver som du ser at det er brukt tid å omtanke på:)
    Julestømpene i innlegget under var og kjempesøte:)
    Herlig førjulstid:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  3. Ekstra spennende med det lille ekstra.
    Knallfin innpakking.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  4. Takk for inspirasjon :) Det er veldig kjekt at ein av og til kan slå til med litt fin innpakking.

    SvarSlett
  5. Oi oi oi, kan jeg komme til deg sånn at du kan pakke inn alle gavene mine også? :-)

    SvarSlett
  6. Hadde eg fått ein slik pakke hadde eg ikkje hatt råd til å pakke den opp med det fyrste. Så utruleg dekorative og fine, kunne hatt dei som pynt:-)

    SvarSlett
  7. Nyyyydelige pakker da!
    De med bambiene fallt jeg særlig for-men det var kanskje ingen overraskelse eller?*fnis*

    ...forresten så stas at du finner inspirasjon hos meg..og at du nevner meg i dette innlegget varmer hjertet mitt!:) søte du!:)

    ...synes det er greit at folk er litt forskjellige jeg. Når det kommer til innpakking synes jeg det er stas å pakke inn med litt omtanke (stortsett ihvertfall....stress kan jo gi unntak...*ler*)..men det er jo meg..for meg en det en del av kosen med å gi bort pakker-å sitte og kose meg litt med å pakke den fint inn for den som skal få den:) Skjønner at ikke alle kan være like interessert og opptatt av sånt om meg da..*fnis*

    Kommer garantert flere pakkeinnlegg hos meg...jeg som er litt "frelst"..*fnis*

    Uansett...lekre gaver, søta!:)Flink er du!
    Ønker deg en super dag!
    Klem til deg

    SvarSlett