mandag 12. november 2012

Hvit nostalgi



Jeg tror jeg har fått et par bloggedamer til å få kaffen i vrangstrupen når jeg poster innlegg hvor jeg fullstendig skruppeløst har satt saksen i gamle heklebrikker. Nå skal det til mitt forsvar sies at mange av disse hekledukene absolutt har sett bedre dager... Mange av dem er både hullete og flekkete og jeg lar de egentlig bare få et nytt og bedre liv:-)


Men, for all del, jeg innrømmer at jeg har klippet i noen plettfrie også. For jeg elsker å lage hvit, litt nostalgisk julepynt. Akkurat nå går det skikkelig på stumpene løs her, og jeg har brukt opp det meste jeg har av hvite heklebrikker, så gleden var stor da det tikket inn en sms fra en god barndomsvenninne som lurte på om jeg ville ha alle hekledukene som moren skulle kvitte seg med. O, lykke! Så da blir det nok enda mer hvit julepynt seinere i uken.


Men litt har jeg da klart å skvise ut av de siste restene....

Stjerner, hjerter, kremmerhus, bambier og juletrær har det blitt av gamle brikker. Og kanskje blir det noen kakemennfigurer også.
Det bobler litt vel mye over av nye ideer for tiden, så vi får se om tiden strekker til.


Mann og barn ble sendt avgårde på sitt tradisjonelle førjulsbesøk nordpå i dag tidlig, så mor kan arbeide i ro og fred med bare eldstemann hjemme.


Og jeg tror helt sikkert de koser seg glugg i hjel. Hos farmor er det lørdag hele uken:-) Flyet landet på Evenes i formiddag og stemningsbilde nordfra har som dere ser allerede tikket inn... Ungene har vært ute på sparktur, laget snøhule og spist kake. Mor trenger med andre ord ikke å ha dårlig samvittighet:-)

10 kommentarer:

  1. Høres og ser ut som om mor kan ta det med knusende ro ja :-) Godt innimellom å kunne være litt ego, og bare strø om seg med hobbyting og tang ;-)

    Ha ei fin uke - klem Siv

    SvarSlett
  2. Hei søte du:) For noen flotte stjerner og bambier du har laget av heklete duker, smart, fikk lyst jeg og til å lage slike til jul:) Varm klem fra meg:))

    SvarSlett
  3. Synes det er veldig bra med slikt gjenbruk, jeg! Saerlig hvis de er blitt flekkete og egentlig ikke kan brukes til noen ting... Kos deg med arbeidsroen!

    SvarSlett
  4. Flott pynt! Har dette på to do lista mi:)

    SvarSlett
  5. Ja, eg syns du er galen, men du har jo heilt rett i at det blir kjempefint! Og sidan du seier dukane stort sett er øydelagde så får det gå... :) Den turkise boksen i øverste bilete var forresten veldig fin òg.

    SvarSlett
  6. Å så mye fint.....jeg prøvde en dag på dette men fikk ikke det fint i kantene.
    Godt å ha litt alene tid av og til. Nyt det.......barn og mann har det nok bra.
    Kos deg masse
    Klem til deg

    SvarSlett
  7. Snakk om herlig gjenbruk av gamle duker!
    De juletrærne må være noe av den fineste
    julepynten jeg har sett.
    Jeg har heklet noen blide stjerner til julemarkede
    og er snart ferdig med noen nåler.

    Klem :o)

    SvarSlett
  8. Du har berre det eine meir inspirerande innlegget etter det andre! Sjølv har eg ikkje begynt på jula, men blir så insirert av deg, trur eg må klippe i gamle hekla brikker eg og:-) Juletreda med perler var kjempesøte. Limer du dei på noko? Er litt redd for å klippe og så raknar heile greia....
    Ha ei fin og kreativ veke:-)
    Klem frå Mari

    SvarSlett
  9. Å så fine. Virkelig en god form for gjenbruk! :-)

    SvarSlett
  10. Så herlige ting du har tryllet frem! Lekkert! :)

    SvarSlett