tirsdag 20. november 2012

Det nærmer seg



Bare fire dager igjen til mitt årlige julemarked ute i gjestehytten. Årlig og årlig, fru blom. Jeg har vel strengt tatt bare gjort det en gang før, men alt som man har gjort før og gjør igjen blir definert som tradisjon her i huset:-)


Julemarkedet er dermed offisielt erklært som en tradisjon og gjestehytten i hagen er fylt til randen med julepynt, raggsokker, bjørkehjerter, kranser, lyslykter, smykker, bilder, vimpler, julestrømper og alt som hører med til et julemarked. Her burde være noe for en hver smak.


Svigermor har strikket nok sokker og votter til å forsyne halve Fana, så skulle du bo i nærheten og ha kalde tær eller frosne fingertupper, så er det bare til å legge turen innom:-)


Det eneste jeg føler vi mangler for at det hele skal bli et godt gammeldags julemarked er litt julegodter. Godteflesket ble ingen suksess, de brente mandlene ble heller ikke akkurat salgbare, så nå setter jeg min lit til fløtekarameller. Siden jeg er en smule lei av kjøkkenkatastrofer, så har jeg fått en venninne til å prøve seg på karamellene og disse skal så leveres her for prøvesmaking, så skal jeg heller vurdere om jeg skal gjøre et nytt forsøk på julegodter....


Eventuelt så kan jeg kanskje slå meg på noe jeg faktisk kan, nemlig å lage marsipan. Problemet med marsipanen er bare at den er så sinnsykt god at det neppe kommer å være noe særlig igjen til julemarkedet...


Bortsett fra julegodtlaging gjenstår det bare å plassere sist rest av ting og tang og henge opp et dusin vimpler, så begynner det å bli bra. 


Og hvis noen var litt bekymret over utradisjonelle farger på julepynten,


så kan jeg berolige med at det fins i mer tradisjonelle farger også. Alle skal få:-)


Ha en fin kveld!


13 kommentarer:

  1. Herlighet, så mye fint og fristende!!!
    Du er SÅ flink!
    Sikker på at du ikke heter Superkreativ & Effektiv til mellomnavn??? :) Hehe

    Håper og tror alle disse tingene blir borte som "varme hveteboller" i løpet av kommende helg!

    LYkke til!
    KLEM

    SvarSlett
  2. Så kult da!
    Der skulle jeg gjerne vært og svidd av noen kroner :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  3. Gjett om eg kunne ønskt eg budde nærmere,så masse fint:)

    SvarSlett
  4. Å kor herlig! Skulle ønske eg budde nærmare! Lykke til! Med desse fine tinga MÅ det bli en suksess!

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har å selge, skulle absolutt bodd i nærheten av deg.
    Lykke til med salget :)

    SvarSlett
  6. Å, du er kjempeflink! Kanskje eg må få med meg Monica og ta eit besøk. Her var det mykje fint :)

    SvarSlett
  7. Så mykje fint! Lykke til med salget.

    SvarSlett
  8. SÅ mye fint du har laget! Dumt jeg bor for langt unna.
    Lykke til! Dette går sikkert kjempebra.
    Klem

    SvarSlett
  9. Ååå, skulle da gjerne bodd nærmere....så utrolig masse fint du/dere har laget!!Ser lekkert ut både det tradisjonelle og det rosa...!!
    Klem ,klem og masse lykke til, Barbro!!

    SvarSlett
  10. Stas!!
    Lykke til Barbro, heldige de som bor så nære at de kan ta turen:))

    SvarSlett
  11. Så mye fint!! Dette blir garantert suksess,og en fin dag! Skulle ønske jeg kunne ta en tur :)

    SvarSlett
  12. Dette må jo bare bli bra! Så mye fint du har laget for salg. Lykke til!

    SvarSlett
  13. Oi oi oi oi oi! Hvor mye koster sokkene?? :-D

    SvarSlett