mandag 26. november 2012

Om å hoppe i det



Utsett ikke til i morgen det du kan gjøre i dag er et godt , gammelt ordtak. Og for en gangs skyld hoppet jeg i det. November har rast avgårde i et forrykende tempo, og til helgen er det desember og kalenderåpning.


Og man trenger nødvendigvis ikke utsette å pakke inn kalendergavene og henge de opp kvelden før, bare for de man jobber best under press... Så for en gangs skyld er kalenderen nesten klar flere dager før 1. desember. I år gikk jeg for gelenderhengt kalender. Mest for de innpakningen matchet rekkverket og fordi rekkverk egner seg godt til å henge ting på. Innslag av trendy gullinnpakning skyldes vel egentlig ikke at jeg er spesielt trendy, men mer det faktum at jeg fant en 10 meters rull med gullpapir fra  i fjor.... 


Julekulen i gull fant jeg på Fretex forrige uke, og den er akkurat lik de gamle gullkulene jeg arvet etter bestemor, så den skal få henge på juletreet. Inntil videre får den pynte opp trappeoppgangen, sammen med bambi i fangedrakt:-)


Koselige ord er jo hyggelig å få med i tillegg til kalendergaven. Man blir vel aldri for stor for å høre at mamma er glad i en:-) Akkurat som man aldri blir for stor for julestrømper, påskeegg, eller adventskalender. Dette er eldstemann på 21 sin kalender.


Og han gleder seg akkurat like mye som småsøsknene sine til å åpne den:-)

Bare fem dager igjen...

13 kommentarer:

  1. Åååå, så kult!!
    Det var knallfint Barbro - du er så FLINK:))

    SvarSlett
  2. ÅÅÅ den var utrulig fin,jammen flinke du:)
    Fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Vakkert! (Lagar du verkeleg ein kalendar til kvar?! -IMPONERT!)

    SvarSlett
  4. Dette var stilig og kreativt!! Minnet meg på om at jeg snart må få gavene i hus.....Fem dager igjen!! Ma visst bare komme i gang!
    Fin stjerne og rådyr i stripete stoff:-)
    Fin kveld til deg!!
    Klem

    SvarSlett
  5. stilig kalender!!!!
    Må innrømme jeg lager bare en - og den er spiselig ......
    Litt slapp på det området, skjønner du
    klem

    SvarSlett
  6. tøff kalender Barbro !!!
    Skulle gjerne likt å vite hva om var inni de pakkene til han på 21 :))))
    Selv har jeg en på samme alder - men tror jeg velger å stå over i år gitt - enda han sårt trenger den på hybelen sin !!!
    Ifjor var det hermetisk tunfisk - taccotortillas - sjampo - såper - ol i hans pakker - så iår er jeg litt "TOM" på nye ideer :))) Blir vel en flakslodd kalender tipper jeg rett :)) Om ikke du har en strålende ide !

    Klem Anita

    SvarSlett
  7. Du er så flink, så flink Barbro, jeg blir like imponert hver eneste gang jeg stikker innom deg.

    SvarSlett
  8. Knallstilig kalender!
    Kjempeflott kombinasjon med svart,hvitt og gull:)
    Man blir aldri for gammel for kalender,hihi;)
    Ønsker deg en videre flott uke!
    Her holder jeg på å dra frem litt julepynt idag,men man må jo ta seg en kaffi og bloggepause innimellom,viktig;)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  9. oj..du legger lista temmelig høyt! tror ikke jeg holder ut med å lage kalender til ungene er så store..og i allefall ikke en kalender til hver! :)

    SvarSlett
  10. Utrolig lekkert!!
    Og de bambiene dine er bare en drøm må jeg si, flink er du :)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  11. Kjempe stilig kalender, og heldige sønnen din!
    Mye annet fint å se her på bloggen din i dag :)

    SvarSlett